נקודות עידוד

נקודות עידוד

גם לרצים הוותיקים ובמיוחד לרצים שזו היא הפעם הראשונה עבורם, ריצת המרתון היא נקודת שיא בחיים, הן מהבחינה הנפשית והן מהבחינה הפיזית ולכן מילת עידוד וטפיחה על השכם ממשפחה וחברים, הנם מצרכים מבוקשים ביותר.
המרתון הוא אירוע המוני ביותר ובין אלפי המשתתפים ועשרות אלפי המעודדים, תזדקקו להסבר והכוונה שיקלו עליכם את הדרך לעבר נקודות העידוד השונות, כדי שיקירכם יזכה לתמיכה בשעת המאמץ בה הוא נמצא. 
 רוצה לעודד את יקירך הרץ באחד המרוצים – ולא (רק) בקו הגמר?

באפשרותכם לעמוד במיקום המתאים שיאפשר לכם לראות את ה"רץ שלכם" בכמה נקודות לאורך המסלול – שם הוא זקוק לכם יותר מאשר בקו הגמר.

זכרו שהליווי של הרץ באופניים או בריצה – אסור בתכלית! ליווי זה אינו בטיחותי וספורטיבי, מפריע לרצים האחרים ועלול לגרום לפסילת הרץ שלכם. לעומת זאת, תוכלו להגיש לנציגכם במרוץ את הכיבוד החביב עליו (שתייה, ג'ל, פירות), אך עשו זאת בצד הדרך מבלי להפריע לרצים האחרים.

אז היכן כדאי להמתין כדי לעודד?

בשני המרוצים, מרתון וחצי מרתון – אזור צומת רוקח / אבן גבירול הוא המתאים ביותר. משם אפשר להגיע לנקודות קרובות מאד, שם עוברים הרצים. אין טעם להמתין לרצי 10 ק"מ בדרך, כיוון שכמות הרצים לא תאפשר לכם להבחין ברץ שלכם.

את הרכב תוכלו להחנות בחניונים של הרצים מזרחה לאזור הזינוק (כביש רוקח וכבישי המרוץ ייסגרו לתנועה כבר מ-5:30). מאזור הזינוק לצומת העידוד – המרחק כ-2 ק"מ. 

מעודדים הממתינים לרצים באזור קו הסיום: ההתגודדות בקו אסורה ומפריעה לרצים! המתינו לרץ שלכם ב"נקודת המפגש" (Meeting point) שתסומן בדיוק לצורך זה. וודאו את צפי זמן הסיום של יקירכם והמתינו לו במקום המרוחק מהצפיפות של אזור הסיום.

במסלול המרתון:

באזור הסמוך לצומת רוקח / אבן גבירול, תפגשו את הרץ שלכם - 4 פעמים.
לאחר הפגישה הראשונה בצומת זו, תוכלו להתקדם לעבר נמל תל אביב, כדי לקבל את פני הרץ שלכם בפעם השנייה בקילומטר ה-12.5.

כעת שתו קפה – הרץ שלכם יחזור לצפון רחוב הירקון רק בקילומטר ה-35. לא יהיה קל להבחין בו, כי בשלב הזה רוב רצי המרתון (מלבד דבוקות הראשונים והאחרונים), יהיו מעורבים בתוך טור חצי המרתון. אמרו לו לרוץ בצד הימני של הטור ואתם תמתינו לו שם – בצידו המזרחי של הכביש.  

למפגש הרביעי צעדו כ-400 מ' לנקודת המוצא בצומת רוקח / אבן גבירול. היכנסו מעט לתוך שביל הספורטק כדי לראות את הטור (39 ק"מ) אחרי שנפרד מרצי חצי המרתון. אם תחכו לרץ שלכם כאן, תחמיצו אותו ברגע הסיום, אך כאן הוא זקוק לכם יותר.

 

במסלול חצי המרתון:
באזור הסמוך לצומת רוקח / אבן גבירול, תפגשו את הרץ שלכם -  3 פעמים.
בפעם הראשונה יהיה קשה להבחין בו בקילומטר השני בין אלפי הרצים – אבל הנחו אותו לרוץ בצד ימין כדי להקל את זיהויו. מהצומת צעדו כ-400 מ' לאזור סוף רחוב הירקון (פינת התערוכה), לכאן הוא יגיע בקילומטר ה-14 – כדאי להנחות אותו לרוץ בצד השמאלי של הטור ואתם המתינו לו בצידו המערבי של  הכביש.

חזרו לנקודת המוצא בצומת רוקח / אבן גבירול וצעדו מעט מזרחה ברוקח. לכאן הרץ שלכם יגיע בקילומטר ה-19. טור החצי יהיה צמוד למדרכה בדרום. בצד המזרחי ירוצו רצי 10 ק"מ.

ראיתם אותו שוב? כעת צעדו לגמר (כ-2 ק"מ) והגיעו לשם אחרי שהוא יתאושש.