קפוץ לתוכן

ריצה עם ערך מוסף



Cycling for Sight

איפה? חופי דרום קליפורניה
לאיזו מטרה? עיוורים ולקויי ראייה
 
מרוץ בן שלושה ימים המשתרע למרחק של 200 מייל לאורך חופי קליפורניה הדרומיים, ופועל למען המרכז לעיוורים ולקויי ראייה של סן דייגו המפעיל קבוצה של רוכבים עיוורים המוצמדים לרוכבים רואים ויחד רוכבים יחד באופני טנדם (אופני זוגות) – בדומה לעמותת אתגרים הפועלת בישראל בצורה דומה עם רצים ורוכבים.
לתחרות מוזמנים גם רוכבים יחידים וגם זוגות הרוכבים על אופני טנדם. עבור השתתפות בכל שלושת ימי התחרות צריכים רוכבים יחידים לגייס כ-1000 דולר לפחות, ורוכבי זוגות כ-1600 דולר לפחות לזוג.
 
 
The Color Run

איפה? מתקיים בכ-50 ערים בארה"ב
לאיזו מטרה? משתנה
 
את מרוץ הצבע מתחילים הרצים עם חולצות טישרט לבנות, ממש כמו בד קנבס לבן עליו מתחיל אמן לצייר. המרוץ נמשך למרחק 5 ק"מ, כאשר בכל קילומטר שיעברו הרצים למעלה מ-100 מתנדבים ישליכו עליהם אבקות צבע בצבעים שונים (הצבעים מאושרים על ידי משרד הבריאות האמריקאי, כך שלא מדובר בסכנה בריאותית). הרצים מסיימים את המרוץ צבועים מכף רגל ועד ראש בצבעים זוהרים, והחולצות שלהם כבר לא כל כך לבנות. לאחר המרוץ מתחיל פסטיבל הצבע במהלכו כל המשתתפים זורקים צבע אחד על השני. כבר בשנה הראשונה בה התקיים הצליח לגייס מרוץ הצבע בין 6-25 אלף רצים בכל אירוע, ותרם מעל למיליון דולר לעמותות שונות מאז היווסדו ב-2012, ביניהן: "Big Brother Big Sister" למען שיקום ילדים המגיעים מרקע קשה, "רונלד מקדונלד" – בתי אירוח לילדים חולים ומשפחותיהם ו- "Three Square Food Bank" הדואג לאוכל ושירותי תזונה לילדים וקשישים נזקקים.
 
 
Run 10 Feed 10

איפה? ניו יורק ו-10 ערים גדולות נוספות בארה"ב
לאיזו מטרה? מלחמה ברעב
 
הרעיון העומד מאחורי מרוץ זה די פשוט: רצים 10 ק"מ ועוזרים להאכיל 10 אמריקנים. המרוץ המרכזי פועל בעיר ניו יורק, אך 10 ערים נוספות הרימו את הכפפה והחליטו לקיים אותו גם כן: אטלנטה, אוסטין, בוסטון, שיקגו, סינסנטי, דנוור, לוס אנג'לס, מיאמי, סן פרנסיסקו וסיאטל. גם אמריקאי שבעיר שלו לא מתקיים המרוץ ומעוניין לקחת חלק בגיוס התרומות, יכול להצטרף לקבוצות המתארגנות לריצת 10 קילומטרים באופן עצמאי במסלול לבחירתן בארה"ב ולגרום להאכלת 10 פיות בעיר הגדולה הקרובה למקום מגוריו וכך לתרום ישירות לקהילה שלו. כל הכסף שגויס עובר לטובת ארגון FEED, אשר משתף פעולה עם ארגונים שונים ונלחם ברעב על ידי אספקת ארוחות, מזון, מצרכים וחינוך בנושא תזונה לאוכלוסיות חלשות.
 
 
Denver Gorilla Run

איפה? דנוור, אוסטין, סינסנטי, אדמונטון, אלברטה.
לאיזו מטרה? גורילות הרים אפריקאיות
 
אם לתרום לצדקה זו לא סיבה מספקת עבורכם בשביל לרוץ עם חיוך, מה לגבי ריצה לצד אלפי אנשים המחופשים לגורילות? מרוץ הגורילות של דנוור הוא מרוץ 5 קילומטרים אותו ניתן לעשות בריצה, הליכה או רכיבה. במרוץ זה אין חובה ללבוש חולצות מרוץ, רק חליפות גורילה – אותה גם אפשר לקחת הביתה אחרי הריצה (אבל רצוי לכבס לפני שמכניסים לארון). בשנת 2009, האירוע שבר שיא גינס מוזר למדי: "ההתארגנות הגדולה ביותר של אנשים לבושים כגורילות", כאשר למעלה מ-1000 "גורילות" התרוצצו ברחבי העיר. אבל את השיא האמיתי שובר המרוץ הזה בתרומות שהוא מעניק לקהילה: למעלה מ-85 אלף דולר ב-2011 נתרמו ל: " "Mountain Gorilla Conservation Funאשר מממנת מחקר, חינוך ומתקנים למען גורילות ההרים האפריקאיות הנמצאות בסכנת הכחדה.
 
Warrior Dash

איפה? 60 אירועים סביב העולם (ארה"ב, מקסיקו, אוסטרליה, ניו-זילנד, אירופה ועוד)
לאיזו מטרה? משתנה.
 
מרוץ מכשולים לא שגרתי למרחק 5 ק"מ המתקיים בתוך שלולית בוץ ענקית. סוגי המכשולים במרוץ כוללים מעבר של גדר תיל, ודילוג מעל להבות אש. בכל שנה המטרה לשמה מתקיים המרוץ משתנה, כך למשל בשנה שעברה נתרמו למעלה ממיליון דולר לבית חולים מחקרי למען ילדים. בסיום כל מרוץ נתרמות הנעליים הספוגות בוץ של המשתתפים לארגון "גרין סניקרס" שמנקה, משקם ושולח את הנעליים למדינות עולם שלישי.
למעלה מחצי מיליון איש משתתפים בתחרות זו מדי שנה.
בינתיים קם גם מרוץ בוץ לנשים: "Pretty Muddy" בשיקגו, המציע מציע בוץ, מכשולים ותרומה לקהילה: בשנת 2013 השותף החברתי של המרוץ היה ארגון ALSF (Alex's Lemonade Stand Foundation) המגייס כספים למלחמה בסרטן בקרב ילדים. ארגון ASLF התחיל את עבודת הצדקה שלו בדרך מקורית במיוחד: ילדה חולת סרטן בשם אלכס שבשנת 2000 החליטה להעמיד דוכן למכירת לימונדה על מנת לגייס כסף למציאת תרופה עבור ילדים עם סרטן.
 
ועוד אחד משלנו...
The Good Run - המסלול החברתי במרתון סמסונג תל-אביב
 
כפי שנהוג במרתונים המובילים והגדולים בעולם, "סמסונג" מובילה במרתון סמסונג תל-אביב מגמה של ריצה חברתית בישראל - כל נרשם לאחד ממסלולי המרתון יכול להצטרף למסלול החברתי ולרוץ בשביל עצמו וגם בשביל אחרים! בוחרים עמותה, הופכים למגייסי תרומות והופכים את הריצה שלכם למשמעותית הרבה יותר!
 
למסלול החברתי
 


 

שיתוף


תגובות