קפוץ לתוכן

תחרויות אופני הכביש המובילות בעולם


אלו התחרויות שרובכם לא יזכו לרכוב בהן, אבל גם לצפייה מרחוק יש משמעות… אוהבי רכיבת הכביש רק מחכים לתחרויות הרכיבה המובילות בהשתתפות הרוכבים המובילים בעולם. תקציר ל-6 התחרויות הגדולות מכולן.
 
מילאן סאן רמו 
איפה: איטליה
מתי: מרץ
תחרות ראשונה ב-1907
אורך: 185 מייל
בכמה מילים: תחרות הרכיבה המקצוענית הארוכה ביותר לאורך יום אחד. המסלול הארוך, ברובו שטוח, נחשב בתור ״הקלאסיקה של הספרינטרים״. המנצח הוא לא בהכרח הרוכב המהיר ביותר אלא זה שעשה הכי פחות טעויות לאורך היום הארוך הזה.
מיוחד בשל: העובדה שנמשך יום אחד, נופי חוף מהממים, רוחות חזקות, מזג אוויר לא צפוי.
 
 

פריז רובה 
איפה: צרפת
מתי: אפריל
אורך: 150 מייל
בכמה מילים: מסלול שכונה ״הגיהנום של הצפון״ המשתרך לאורך 30 קטעי פאבה מצפון פריז אל רובה. המרחק, בשילוב עם מזג האוויר האביבי-אירופאי הבלתי צפוי ותוואי השטח המאתגר, הופך את התחרות למלכת הקלאסיקות של תחרויות רכיבת הכביש בנות יום אחד.
מיוחד בשל: פאבות מרוצפות, מעברי פסי רכבת, בוץ, הרבה התנגשויות, פאנצ׳רים ובעיות מכניות.
 
 
ג׳ירו ד׳אטליה 
איפה: איטליה
מתי: מאי
תחרות ראשונה ב-1909
אורך: 2,200 מייל ב-21 ימים
בכמה מילים: תחרות שפותחת את עונת תחרויות אופני הכביש באופן דרמטי, המשלבת עליות מאתגרות דרך הרי הדולמיטים והאלפים, דרכי עפר בטוסקנה ולא מעט עליות קיצוניות לעבר פסגות הרים.
מיוחד בשל: מעריצים קבועים, מזג אוויר משתנה (לרוב ערפל, גשם ולפעמים אפילו שלג באזור פסגות ההרים).
 
 
טור קליפורניה 
איפה: קליפורניה, ארה״ב
מתי: מאי
תחרות ראשונה ב-2006
אורך: 750 מייל ב-8 ימים
בכמה מילים: תחרות האופניים המשמעותית ביותר בארה״ב, המושכת כמעט ממחצית מקבוצות רוכבי העלית, למרות ההתנגשות עם הג׳ירו. המסלול היפיפה עובר דרך תוואי מגוון בחלקים היפים בקליפורניה כמו הרי סיירה ונוואדה, פארק לאומי רדוודס, כרמים ויקבים, סנטרל ואלי ולאורך החוף.
 

 
טור דה פראנס 
איפה: צרפת
מתי: יולי
תחרות ראשונה ב-1903
אורך: 2,200 מייל ב-21 ימים
בכמה מילים: מה כבר אפשר להגיד על תחרות האופניים הנחשבת בעולם, זו שאהודה על ידי הרוכבים המקצועניים המובילים.
מיוחד בשל: חוץ ממה שברור מאליו? הרוכבים המשתתפים הם המובילים בעולם, השבוע הראשון כולל מסלולים שטוחים מה שמושך גם ספרינטרים, מסיבות משוגעות לאורך המסלול.
 
 
וואלטה אספניה
 איפה: ספרד
מתי: אוגוסט-ספטמבר
תחרות ראשונה ב-1935
אורך: 2,200 מייל ב-21 ימים
בכמה מילים: התחרות הצעירה מבין תחרויות ה״גרנד-טור״ ויחסית מאוחרת בעונה, ולכן רבים מהרוכבים המובילים לא מגיעים אליה וחלק ממעריצי רכיבת הכביש פחות עוקבים אחריה. בשל כך היא הפכה לתחרות אליה מגיעים לרוב רוכבים שהיו פצועים במהלך העונה. מצד שני, זה גם מה שמאפשר גם לכשרונות עולים ופחות ידועים בתחום להצליח בתחרות הזו ולעלות על הפודיום.
מיוחד בשל: לרוב נחשבת כתחרות אימון, כוללת קטעי הרים מתישים ומזג אוויר ספרדי קיצי חם במיוחד. תחרות אגרסיבית.



 
***
גראן פונדו הוא אירוע רכיבת כביש חד יומי אליו מגיעים רוכבים רבים מכל הסוגים והרמות לרכוב יחד בכבישים ללא תנועת מכוניות, במסלולים בעלי נופים מרהיבים בטופוגרפיה משתנה. גראן פונדו ניו יורק הוא אחד מהאירועים המובילים בסדרה זו, והשנה הוא מגיע לירושלים. מרוץ אופניים חווייתי בעיר ההיסטורית ביותר בעולם. המרוץ יתחיל ממתחם הארנה לכיוון העיר העתיקה ועובר לאורך נופי הבירה ההיסטוריים, דרך הגבעות הירושלמיות והרי יהודה. האירוע כולל מסלול ארוך של 130 ק״מ ומסלול קצר של 70 ק״מ. התחרות תיערך ב-27.4.18.
לפרטים והרשמה: http://www.gfnyjerusalem.com/heb

שיתוף


תגובות