קפוץ לתוכן

התמודדות מנטלית עם מרוץ מכשולים

 
אם עדיין לא השתתפתם במרוץ מכשולים, קשה להבין עד הסוף במה מדובר.
כדי לסיים מרוץ מכשולים בפעם הראשונה נדרשת התמודדות מנטלית, לא פחות מאשר התמודדות פיזית.
זה נכון להתכונן פיזית למרוץ מכשולים - לבצע אימוני מדרגות, להתאמן בחדר הכושר ולחזק את הגוף, אבל איך מחזקים את המחשבה כדי להתמודד עם גדרות תיל למשל? או עם חוטים מחשמלים?
בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! קבלו מספר טכניקות להתמודדות מנטלית עם האתגרים שבמרוץ מכשולים.
 
תאמינו בעצמכם 
נשמע כמו מנטרה די שחוקה, אבל במרוץ מכשולים היא די נדרשת ועוזרת למוסס קצת מהמתח לקראת הלא-נודע. לכן חשוב להזכיר לעצמכם למה בחרתם להתחרות, לחשוב על המטרות שלכם ולהיות מפוקסים על החיובי - שמדובר במשהו חדש, מלהיב, חווייתי. שאתם מאתגרים את עצמכם. שיהיו סביבכם כל הזמן אנשים. שאתם חזקים ומסוגלים לזה. ושבסוף מחכה לכם בירה :)


שימו את האגו בצד 
יש מכשולים ידועים לשמצה כמו החומה או הטיפוס בחבל. אלו מכשולים שמשתתפים רבים פשוט חושבים שהם לא יודעים לעשות והעובדה שהם יצטרכו להתמודד איתם מלחיצה אותם מראש. אל תתנו לאף מכשול להלחיץ אתכם. זכרו, שיהיו סביבכם תמיד אנשים שיוכלו לעזור לכם וגם כאלה שתוכלו ללמוד מהם. תסתכלו תמיד על המוביל, איך הוא טיפס ועבר את המכשול ונסו להעתיק את הטכניקה שלו. זה לא מקום לאגו או ״להיות ראשונים״, האתגר הוא ההתמודדות.
 
שברו את האתגר הגדול לחלקים 
זה טיפ מנטלי שעוזר בכל אתגר, גם במרוצים למרחקים ארוכים. אל תחשבו כרגע על המסלול כולו, על המכשולים העתידיים או על כך שיש לפניכם עוד 10 ק״מ או עוד 5 ק״מ. התמקדו בלהגיע למכשול הבא, לקילומטר הבא, לעיקול הבא בדרך. פרקו את המסלול לחלקים קטנים ואת האתגרים לאתגר אחד בכל פעם.

 
התמקדו בדברים שאתם טובים בהם 
החומה מטרידה אתכם? אז אל תחשבו עליה. תחשבו על האתגרים שאתם יודעים שאתם עוברים בקלות, הדברים שאתם חזקים בהם. גם אם יש מכשול שאתם בטוחים שלא תצליחו לעבור, בתחרות החוקים משתנים והאדרנלין מאפשר לנו לפעמים לעשות דברים שבסיטואציה אחרת לא היינו מצליחים לעשות. לכן אל תתמקדו במה שאתם לא יכולים, רק במה שכן. כל השאר כבר יסתדר במרוץ עצמו.
 
הכירו את המסלול מראש
הכנה מראש מונעת לחץ ומתח. דעו איזה מכשולים מצפים לכם ואיפה. תתכוננו למרוץ מבחינה פיזית עם תכנית אימונים מותאמת ואל תגיעו לא מוכנים. אם אתם יודעים למשל שיש לכם חולשה ברגליים, התמקדו בחיזוק הרגליים. אם יש מכשול שאתם צופים שיהיה לכם בעייתי, נסו להתכונן אליו. מומלץ גם לאסוף קבוצה שתתחרה יחד אתכם וכך כולכם תוכלו להתאמן יחד ולבצע יחד את המסלול.
 
זכרו שהכאב הוא זמני, אבל התהילה נצחית
ברגעים קשים, דמיינו את קו הסיום. כשאתם רטובים ועייפים, דמיינו את המקלחת שמצפה לכם. כשאתם מסתכלים על הקילומטרים ומבינים שהרוב עוד לפניכם, תחשבו על הבירה שאחרי. תחשבו כמה כיף יהיה לשתות אותה כשאתם יודעים שעמדתם באתגר שהצבתם לעצמכם.

 
 בהצלחה! ניפגש על המסלול של Mud Run Tel Aviv!
 www.mudrun.co.il
 

שיתוף


תגובות