קפוץ לתוכן

הכל בשביל החוויה


בוודאי שמעתם כבר את המונח ״לרוץ בשביל הכיף״. יכול להיות שהוא חלף מעליכם בזמן שחישבתם את הדופק הממוצע שלכם באימון הריצה האחרון או בזמן שניסיתם להבין איך אתם צריכים לחלק את הקצבים במרוץ הבא כדי לעמוד ביעד.

רצים חובבים שנוהגים להשתתף במירוצים במטרה לשפר את זמני השיא שלהם נוטים להיות מאוד ממוקדי-יעד. מהצד השני נמצאים אלה שרצים בשביל הכיף, הם לא מסתכלים על הקצב ולא מעניין אותם אם יסיימו 10 ק״מ ב-50 דקות, 60 דקות או שעה וחצי. עצם הריצה היא ההישג עבורם.

בין לבין נמצאים רצים ורצות שכן מעניין אותם להתחרות ולשפר קצבים ומרחקים, אבל (וזה אבל גדול) מדי פעם הם ״מתבלים״ את העניין באיזה מרוץ חוויה.

מרוץ חוויה הוא מרוץ שמטרתו לא להגיע ראשונים לקו הסיום, לא לקחת פודיום ולא להסתכל על זמנים. המטרה שלו היא נטו ליהנות מהדרך.
המרוץ ״מפצה״ על כך שהוא פחות תחרותי מטבעו (למרות שיכולה להיות בו מדידת זמנים) בכך שהוא מכניס למשתתפים הרבה עניין - אם זה לפני, במהלך ואחרי המרוץ. עניין יכול להתבטא בתוואי השטח (מרוץ ניווט ביער למשל), במקום בו המרוץ מתקיים (אתר מורשת, עיר מיוחדת או חוף יפיפה), במשימות לאורך המסלול (מכשולים, מעבר דרך יקבים, תפיסת זומבים או מוקדי אתגר אחרים) ובמשתתפים עצמם (אנשים מחופשים, תמה מסוימת למרוץ ועוד).

החודש יתקיים בתל אביב מרוץ טובורג מאד-ראן, מרוץ בוץ ומכשולים למרחקים משתנים: 10 ק״מ, 5 ק״מ ו-2 ק״מ. כמות המכשולים ורמת המורכבות שלהם עולה ככל שהמסלול ארוך יותר.

המרוץ מושך אליו מדי שנה סוגים שונים של מתאמנים, ביניהם: מתאמני קרוספיט, נינג׳ה ואימונים פונקציונליים שבאים בעיקר בשביל המכשולים, רצים שבאים בשביל לרוץ באווירה שונה וקבוצות חברים שבכלל באים בשביל לעשות את האתגר כקבוצה. הייחוד במרוץ, שגם אם אתם לא חובבי ריצה פר אקסלנס ולרוץ 10 ק״מ ברצף לא עושה לכם את זה, המרוץ הזה עדיין יכול להתאים לכם משום שמשולבים בו המכשולים והופכים אותו להרבה יותר מעוד ריצה תחרותית. מאידך, אם אתם רגילים לרוץ במרוצים מסורתיים ומתמקדים מאוד בזמן המטרה שלכם, כאן זה המקום ״לשחרר״. אין כאן תוצאה טובה ולא טובה, זה רק אתם מול עצמכם באתגר שאולי יוציא אתכם קצת מאיזור הנוחות שלכם.

הנה 4 סיבות לכך שכדאי לכם להשתתף במרוץ בוץ/מכשולים:

1.ורסטיליות משפרת אותנו: בטווח של 5 ק״מ או 10 ק״מ אתם צריכים לא רק לרוץ אלא גם לקפוץ, לזחול, לשמור על שיווי משקל, לטפס, להתכופף, להרים, לסחוב וכן הלאה. את כל הכישורים האלה תסגלו לעצמכם באימונים לקראת התחרות, מה שיחזק אתכם לבאות (וכן, גם לריצות).

2.תוואי שטח מאתגר: לרוץ בתוך שלולית בוץ או על גבעת חול יכול להישמע מאתגר אבל מה שבטוח, ריצה על כביש תיראה אחרת לגמרי אחרי המרוץ הזה. במילים אחרות, בתור אימון איכות של עליות וריצה בשטח מדובר באחלה אתגר.

3.פיתוח עבודת צוות: רוב האנשים מגיעים למרוצי מכשולים בקבוצות - בין אם קבוצה שמתאמנת יחד במועדון כושר, קבוצת ריצה, ואפילו קבוצה של חברים לעבודה. יש למירוצים כאלה נטייה לאחד אנשים בעבודת צוות, מתוך הנחה שבעבודת צוות קל יותר לצלוח את המסלול (אחד עוזר לשני במה שהוא יותר חזק בו, וההפך). תאמינו או לא, חברויות נוצרות במסלול הזה.

4.תתחספסו קצת: הטבילה הראשונה בשלולית בוץ עלולה להיות קצת…. טראגית. אבל לאחר מכן אתם כבר תשכחו מכך שאתם מלאים בבוץ בכל מקום בגופכם ופשוט תתמסרו למשימה. קצת כמו לרוץ בגשם או להתמודד עם קושי מנטלי בתחרות, מומלץ לסגל את היכולת לעשות דברים שקצת פחות נוחים לנו.
 
ב-27.3 מזנקים ל-Tuborg MUDRUN Tel Aviv. המקצים כבר כמעט מלאים. הקדימו להירשם >> www.mudrun.co.il


שיתוף


תגובות