טיפים של אלופים

שלא כמו מרוצי 5 ק״מ ו-10 ק״מ, המרתון דורש מסירות, סבלנות וגם שמרנות על מנת להגיע ליום התחרות בצורה מוצלחת ולקו הסיום בתוצאה שרציתם. דווקא שבוע המרתון גורם לרצים רבים ללחץ הנובע מהתרגשות לקראת יום התחרות לצד תהיות לגבי כמות האימונים או התזונה הנדרשת. כדי להרגיע קצת מהלחץ הצפוי, קבלו 5 טיפים ממאמן הריצה הבכיר גרג מקמילן מארה״ב, שאימן מאות רצים למרתון.
  1. זכרו שכבר בניתם את הכושר והיכולת שלכם למרוץ בתקופת האימונים, לכן כל אימון שתעשו בשבוע האחרון הוא בגדר ״שמירת הכושר״ ולא בנייתו.
  2. אל תנסו שום דבר חדש - טיפ ידוע אבל חשוב לזכור אותו תמיד והוא תקף לכל דבר כמעט: ציוד, תזונה, ביגוד, שתייה. גם אם אתם רואים רצים אחרים משתמשים במשהו שנראה לכם מפתה, אל תנסו אותו בשבוע התחרות בפעם הראשונה ואז תתחרו איתו. תדבקו במה שהתנסתם במהלך כל האימונים וכך תימנעו מהפתעות מיותרות.
  3. הירגעו - זה נורמלי להרגיש לחץ ככל שהמרוץ מתקרב, אבל חשוב למתן את העצבים והחרדה כי הם עלולים לגרום לשאיבת אנרגיה (ואתם זקוקים לכל טיפת אנרגיה). התמקדו ברגיעה. כשאתם מתחילים להרגיש עצבניים או לחוצים, הכירו בכך שזה קשור לתחרות ונסו למנוע את התחושות הללו.
  4. חייכו - מחקרים מראים שאנשים שמחייכים וצוחקים הם רגועים יותר. צפו בתוכניות מצחיקות בשבוע המרוץ, חייכו הרבה ושמרו על מזג רוח חיובי. מחשבה חיובית היא צעד אחד בדרך להצלחה.
  5. הבטיחו לעצמכם שתעשו את הטוב ביותר - יש הרבה דברים שאנחנו לא יכולים לשלוט בהם במהלך תחרות. אבל אחד הדברים שכן אפשר לשלוט בהם הוא הניסיון לתת את הכל. הבטיחו לעצמכם שתעשו את המיטב ביום המרוץ - זה אומר לא לפקפק במה שעשיתם באימונים ולחשוב שאתם יותר/פחות טובים מזה, אלא ללכת עד הסוף עם מה שהתאמנתם אליו. זה אומר לשלוט על הקצב בקילומטרים הראשונים ולא להתפתות להגביר מעבר למה שאתם אמורים, באמצע - לשלוט על קצב המטרה ולהיות מדויקים בתזונה, ובחלק האחרון - כשזה נהיה באמת קשה, לחייך ולרוץ דרך הכאב. התמקדו בלהיות טובים ולעשות את מה שידעתם לעשות באימונים וכך, כאשר תחצו את קו הסיום, לא תעשו זאת עם חרטות.

 
עדיין לא מאוחר להירשם למרתון סמסונג תל-אביב. ההרשמה נסגרת ב-19.2 >>
www.tlvmarathon.co.il

שיתוף


תגובות