קפוץ לתוכן

10 מירוצי האופניים המיוחדים בעולם


 המהיר
Iron Horse Bicycle Classic
 
איפה? קולורדו, ארה"ב
 
עבור רוכבי הכביש במירוץ "סוס הברזל" בקולורדו אין דבר המעורר יותר מוטיבציה מאשר צליל השריקה של הרכבת המתקרבת. אחרי הכול, היא הרוכבת הראשית מולה כולם מתחרים. 
המירוץ פועל מתחילת שנות ה-70, אז היה כמעט בלתי אפשרי להביס רכבת על אופניים – עד שהרוכב טום מאייר זכה בהתערבות עם אחיו, עובד רכבת. כעת המירוץ התרחב לפסטיבל הנמשך על פני סוף שבוע שלם וכולל מירוץ ילדים, מירוץ רכיבת שטח בהרים ומקצה קריטריום.
המקצה המרכזי כולל כ-1000 רוכבים מקצועניים ועוד 1500 חובבים, המתחרים נגד הרכבת במסלול הנמשך לאורך 80 ק"מ וכולל גם לא מעט עליות.
 

האתגרי
Patagonian Expedition Race
 
איפה? צ'ילה, דרום אמריקה
 
התחרות המכונה "מירוץ הפרא האחרון בסוף העולם" היא הרבה יותר ממירוץ אופניים - היא אולי המקבילה היחידה באופניים לאולטרה מרתונים מדבריים כדוגמת 
4deserts או 4trails הקיימים עבור רצים, ונחשבת על ידי רבים בתור הפסגה של מירוצי ההרפתקה. אל תחרות סיבולת זו הנמשכת עשרה ימים מגיעים צוותי רוכבים מלמעלה מתריסר מדינות - כמחציתם פורשים במהלך המסלול ולא מגיעים לקו הסיום. ובכל זאת, הזכייה היא לא גולת הכותרת כאן אלא המסלול המגוון שכולל לא רק רכיבת שטח באופני הרים אלא גם שיט בקייאקים, טרק רגלי וניווט עם מפות ומצפנים, הכול דרך נופים מרהיבים הכוללים מים סוערים, יערות ופסגות הרים של 11,000 מטר.
חלק מהמשתתפים יעברו מספר ימים מבלי ל
ראות את הקבוצות האחרות.
למרות שהשעון תמיד מתקתק והצוותים נאלצים לסבול תנאי קור קיצוניים וחוסר בשעות שינה, משתתפים מספרים על חוויות משנות חיים כמו פריצת לווייתן ענקי ליד הקיאק שלהם או צפייה בזריחה היפה ביותר שאי פעם ראו.
 
הנשי
Cycletta
 
איפה? אנגליה
 
"סייקלטה" הם סדרת אירועי אופניים המתקיימים במחוזות שונים באנגליה: צ'שייר, וילטשייר, בדפורדשייר, המפשייר ואחרים. המיוחד באירועים אלה הוא שגברים לא מורשים להיכנס אליהם, מדובר במירוצי אופניים לנשים בלבד. בהתאם לכך, המסלולים הנבחרים הם אומנם מאתגרים אך לא קשים וארוכים מדי (בין 55 ל-80 ק"מ) ועל כן מתאימים גם לרוכבות מתחילות. אירועי "סייקלטה" התקיימו בשנתיים האחרונות ובכל אחד מהם השתתפו כ-1000 רוכבות.
 

הלילי
London Nocturne
 
איפה? לונדון, אנגליה
 
מאז 2007, למשך ערב אחד בחודש יוני, אזור שוק סמית'פילד בלונדון מתמלא חיים בזכות הקריטריום הלילי של לונדון. שפע של דוכני אוכל ושתייה עוזרים למשוך קהל רב שנהנה לצפות באירוע המגוון הכולל מספר מקצים, ביניהם מקצה רוכבי עילית ומקצה נשים. כיאה לקריטריום, המקצים נבדלים ביניהם במספר ההקפות שיש לבצע על מסלול קבוע מראש. אחד המקצים המהנים והמיוחדים ביותר במסגרת האירוע הוא מירוץ האופניים המתקפלות בו המתחרים, לבושים בחליפות עסקים, ימתינו כ-20 מטר מהאופניים המקופלות שלהם ועם ירידת הדגל הבריטי הם ירוצו לאופניהם, יפתחו אותם וייצאו ל-5 הקפות. ללא ספק מדובר בחוויה, גם עבור הצופים וגם עבור הרוכבים. 
 
 
הקרררר...
Omloop Het Nieuwsblad
 
איפה? בלגיה
 
בירה, תוואי של מרצפות ורכיבה בקור ובגשם הם השילוש הקדוש של מירוץ האומלופ, מירוץ אופניים חד יומי הנערך מדי שנה במזרח פלנדריה בבלגיה. המירוץ נחשב ליריית הפתיחה של עונת המירוצים בבלגיה ומתאפיין בתנאי מזג אוויר קשים במיוחד ובעליות קצרות אך תלולות. אם אתם שואלים את עצמכם מהם בדיוק תנאי מזג אוויר קשים, רק נציין שהמירוצים בשנים האחרונות נערכו בקור עז, גשם ואף שלג. רק במקרים ספורים נדחה או בוטל המירוץ כתוצאה מתנאים אלו. מארגני המירוץ עוקבים אחרי תחזית מזג האוויר עד לשעת הזינוק ומתאימים את המסלול כך שלא יסכן את בריאות הרוכבים, אך השינויים של הרגע האחרון גורמים פעמים רבות לעקיפת המרצפות המאפיינות את המסלול דרך השטח, דבר המוביל לא פעם לתאונות.


האמריקאי
Tour Of California
 
איפה? קליפורניה, ארה"ב
 
הטור של קליפורניה הוא מירוץ אופניים בן 8 קטעים שהתחיל בתור מירוץ קטן וזניח יחסית בשנת 2006 וקיבל מעמד של מירוץ יוקרתי. כיום הוא נחשב לאחד ממירוצי האופניים החשובים בארצות הברית ולטור הרשמי שלה.
המירוץ, הנפרש על פני 8 ימים, מכסה כ-700 קילומטר. מסלול טיפוסי בו יתחיל בנבאדה סיטי, ימשיך דרך פארק סקויה ויסיים בעיר בדרום קליפורניה כמו אסקונדידו, הסמוכה לסאן דייגו. 
 

.
הכפרי
Tro Bro Leon
 
איפה? צרפת
 
גרסה כפרית ובוצית של מירוץ אופניים, עמוק בלבו של מחוז בריטני בצפון-מערב צרפת.
זהו אולי מסלול האופניים היחיד, שעובר במורד מסילה חקלאית לאורך חלקות דשא הצומחות באמצעו.

האירוע נוהל לראשונה בשנת 1984 כמרוץ חובבים, אך הפך למירוץ מקצועי החל משנת 2000.  המירוץ מכונה לעיתים קרובות "הגיהינום של המערב" משום שכולל 24 מקטעים (כ-30 ק"מ) של דרכי עפר, שבילים מרוצפים באבנים וכבישי חצץ.
 

היוקרתי
Tour De France
 
איפה? צרפת
 
קשה לכתוב על מירוצי אופניים מיוחדים ולא להזכיר את גולת הכותרת, הטור דה פראנס,  הלא הוא מירוץ אופני הכביש היוקרתי והמוכר ביותר בעולם המתקיים מאז 1903 (פרט לשתי מלחמות העולם, במהלכן הצטברו 10 שנים בהן הטור לא התקיים).
מדובר במירוץ קטעים הנמשך כשלושה שבועות ואורכו כ-3400 ק"מ. במרבית הקטעים מוזנקים כל הרוכבים יחד, וישנם ימים בהם מוזנקים הרוכבים בזה אחר זה.
המרוץ מסתיים באופן מסורתי בשדרות שאנז אליזה בפריז, אך מוזנק בכל שנה בעיר אחרת.
בשל החשיפה התקשורתית הרבה לה זוכה המירוץ, הערים בהן נקבעות נקודות היציאה והסיום של המקטעים זוכות לפרסום ופריחה כלכלית בשל הגידול בתיירות.
המסלול של טור דה פראנס כמעט ולא נתון לשינויים. לרוב, השבוע הראשון של המירוץ מאופיין בקטעים מישוריים ומאפשר למתחרים החזקים להאיץ וליצור פער, ולעומתו השבוע השני כולל שני מכשולים מרכזיים: רכיבה לפסגות הרי האלפים והרי הפירנאים.
המירוץ נחתם כאמור בשדרות האליזה, שם הרוכבים מבצעים שבעה סיבובי ניצחון לעיני מאות אלפי צופים. 
 

הורוד
Giro d'Italia
 
איפה? איטליה
 
מירוץ אופני הכביש השני בחשיבותו בעולם אחרי הטור דה פראנס. הג'ירו נערך מדי שנה בתחילת חודש מאי באיטליה. אורך המסלול כ-3500 ק"מ והוא נמשך בדרך כלל 21 ימים.
הג'ירו הראשון יצא לדרך בשנת 1909 אך לא התנהל באופן רציף, בין היתר בשל מלחמת העולם הראשונה ומלחמת העולם השנייה שקטעה את רצף האירועים.
מסלול הג'ירו הוא מסלול היקפי לאורכה ולרוחבה של איטליה אך לפעמים "פולש" גם למדינות שכנות כמו צרפת, מונקו, שווייץ, אוסטריה וסלובניה. העיר בה מתחיל המסלול נקבעת מחדש מדי שנה, אך סיומו מתקיים באופן מסורתי במילאנו. תוואי המסלול משתנה וחלק מהשלבים כוללים עליות תלולות בהרי האלפים והדולומיטים.
אחד הדברים המיוחדים במירוץ אופניים זה הוא צבעו: הצבע הורוד בולט במיוחד במיתוג המירוץ, בלוגו שלו וגם על גבי חולצת הרוכב המוביל בדירוג הכללי.


החברתי
Supermarket Street Sweep
 
איפה? סן פרנסיסקו, ארה"ב
 
אירוע "טאטוא הסופרמרקטים" הוא מירוץ רכיבה שנתי שכל מטרתו תרומה לבנק המזון של סן פרנסיסקו. אך במקום שהתרומה תתבצע באמצעות דמי הרשמה, הרוכבים תורמים על ידי קנייה ואיסוף של אוכל לאורך המסלול.
הרוכבים מקבלים רשימה של סופרמרקטים וחנויות מכולת מספר רגעים לפני תחילת המירוץ. מסלול ההגעה לחנויות המזון נתונה לשיקול דעתם והחלטתם של הרוכבים – הם מגיעים לסופרקטים שנקבעו, קונים מזון שרובו מוצב על דוכנים מבעוד מועד ונושאים את הקניות עמם לנקודת הסיום. מטרת התחרות המרכזית היא שהרוכבים יפרקו את האוכל שנרכש בבנק המזון בסופו של דבר.
פרסים מוענקים לרוכבים שערכו את קניות המזון בזמן המהיר ביותר והצליחו לאסוף כמה שיותר מזון. 
האירוע מתקיים מזה 7 שנים והביא לאיסוף של 81,882 ארוחות עד כה.
 

 

שיתוף


תגובות