תיאור המסלולים

תיאור המסלולים 2023

לפניכם תיאור מסלולי המרוצים השונים במרתון פלייטיקה תל-אביב 2023.
כמו כן, לרשותכם מפות דינאמיות של המסלולים (כולל מיקום תחנות חלוקת מים ונקודות חשובות לאורך המסלול) בדף מפות ומסלולים.

דגשים למסלולי הריצה
לאורך המסלול ישנם שלטי חיצים ומרשלים (מכוונים)  - שינחו אתכם בדרך הנכונה. השלטים הם בצבע אדום למרתוןכחול לחצי המרתון וירוק למרוץ 10 ק"מ

תיאור מילולי של המסלולים
הערות כלליות
  • כל הזינוקים יוצאים מאותו קו זינוק ברח' רוקח בצידו הצפוני – מזרחה מגשר הולכי הרגל בין חניון פארק הירקון למגרשי התערוכה. שער הזינוק יוצב במקום כבר שבועיים לפני האירוע.
  • מרוץ המרתון מסיים בגבעת המופעים. שאר המרוצים מסיימים ברוקח דרום, בנקודה מקבילה למרתון, שם תבחינו בשער ימים רבים לפני המרתון.
  • המושגים "אחרי", "לפני", "ימינה" ו"שמאלה", מתארים את הכיוונים מנקודת מבטו של הרץ.
  • המושגים (עם) כיוון התנועה ו(נגד) כיוון התנועה, מתייחסים לתנועת כלי הרכב כשהכביש פתוח.
  • שמות הרחובות מופיעים בד"כ ללא התואר "רחוב" או "שדרות", לצורך הקיצור
  • בכמה כבישים ללא הפרדת אי תנועה, יוצבו קונוסים או מחסומים. ההתייחסות בטקסט תהיה להצבה זו.
מרתון
תיאור המסלול:
  • מקו הזינוק מערבה (עם), עולים על גשר רוקח ויורדים לרוקח בצידו הצפוני (עם).
  • באבן גבירול ימינה (צפונה) בצידו המרוחק (נגד) ובעגנון ימינה (נגד).
  • באשכול שמאלה (צפונה, נגד) עד פרופ' יובל נאמן, ושם שמאלה (מערבה, נגד) ליהודה עמיחי וימינה, צפונה ל-2040.
  • בכביש 2040 צפונה עד לכיכר מארק שגאל שם נפנה שמאלה, מערבה על שביל האופניים עד המפגש עם חניון חוף תל ברוך.
  • בחניון נפנה ימינה ליצחק ארצי ומיד שמאלה להיקפי החניון מדרום.
  • ממשיכים על יצחק ארצי צפונה עד ציר כניסת הספקים של החוף ושם נפרסס שמאלה, דרומה ונעלה על טיילת תל ברוך דרומה (שביל ישראל).
  • לאורך הטיילת, מעבר על גשר יקותיאלי שמעל שפך הירקון לכביש הראשי של נמל תל-אביב ולאורכו, עד היציאה שמאלה לכ"ג יורדי הסירה.
  • ימינה בירקון (עם) ולאורך הטיילת וקויפמן בהמשך (מימין לקונוסים שיוצבו עד נורדאו, שם כבר יש אי תנועה).
  • בגולדמן ימינה (מימין לקונוסים שיוצבו) ובכיכר התנועה במרזוק (לפני כיכר השעון), ימינה (מערבה) לעלייה השנייה לכיוון שער הנמל הדרומי (מימין לקונוסים שיוצבו, רצים חוזרים ממול).
  • בקטע הראשון של הנמל הריצה תהיה דו-צידית (מימין לקונוסים, על דק העץ) מיד לאחר דק העץ נצמדים לשמאל בואך רח' נמל יפו.
  • יוצאים משער הנמל הדרומי, מימין לאי התנועה ובהמשך מימין לקונוסים (עם), רצים חוזרים ממול.
  • מיד בהגיענו לכניסת לפארק מדרון נפנה ימינה מזרחה לכיוון שובר הגלים וניכנס לפארק דרך גשר הולכי רגל.
  • ממשיכים ריצה דרומה בפארק מדרון עד הגיענו לחוף גבעת העליה אותו נחצה ונגיע למרכז פרס לשלום שם נפרסס ונחזור צפונה בציר הטיילת המקביל לחוף כל הדרך חזרה בה רצנו בפארק מדרון בהצמדות לימין.
  • נצא לרח נמל יפו ונמשיך ריצה צפונה עד המפגש עם רח יהודה הימית שם נחזור ונכס לנמל יפו.
  • ההמשך כבהלוך – העלייה השנייה, גולדמן וקויפמן בצידו המזרחי (עם)
  • מתחברים לירקון אחרי שלקחנו מים ואיזוטוני במסגד חסן בק.
  • ברב קוק פונים ימינה (בהצמדות לימין הקונונוסים, רצים חוזרים ממול) וימינה באלנבי אשר יהיה חצוי במחסומים וקונוסים לתנועת רצים חוזרים.
  • פונים שמאלה לשדרות רוטשילד בצד הדרומי (עם) עד מרמורק אליו פונים ימינה.
  • בהוברמן פונים שמאלה עד לדיזינגוף אליו פונים ימינה.
  • ממשיכים לרוץ מזרחה לאליעזר קפלן (עם) במקום יונחו קונוסים להפרדה בין רצים הולכים לחוזרים
  • בהגעה למתחם שרונה פונים ימינה לאוסוולדו ארניה שמאלה לקלמן מגן ושמאלה לדוד אלעזר היישר וחזור לרחוב קפלן.
  • בקפלן פונים שמאלה (נגד), ונצמדים בהדרגה לחציו הצפוני של הכביש. בצומת ארנייה נפגוש את רצי ההלוך מולנו בכביש שיופרד לשניים ושם נחזור לחלקו הצפוני של קפלן (עם) ונמשיך עם קפלן היישר למעלה רחוב דיזנגוף.
  • ממשיכים בדיזינגוף (נגד) ועוברים את היכל התרבות ופונים שמאלה לתרס"ט
  • בתרס"ט פונים שמאלה (נגד) עד נתיב הדרומי (עם) של כיכר הבימה (המשך שד' בן ציון) כדי לחזור לרוטשילד ימינה (עם).
  • באלנבי ימינה (עם, מימין לקונוסים) מול רצי ההלוך, גאולה שמאלה ובירקון ימינה (עם, צפונה) עד סופו וממשיכים בתערוכה המתעקל מזרחה.
  • בדיזנגוף ימינה (דרומה, עם, מימין לקונוסים) עד בן גוריון ושמאלה (מזרחה, עם) עד לכיכר רבין. ימינה במלכי ישראל (נגד) וצמוד לכיכר שמאלה לפרישמן (נגד).
  • באבן גבירול פונים שמאלה צמוד לכיכר (נגד)  ובהדרגה סוטים ימינה כדי לחצות לצד המזרחי של אבן גבירול (עם)  וממשיכים ישר צפונה (רצי החצי משמאל מעבר לנתיב התנועה)
  • ברוקח פונים ימינה (עם) ונשארים צמודים לימין (מזרחה) על ציר רוקח (עם). במקום יונחו מחסומים לחציצת ציר ריצת המרתון לצד חוזרי ה-חצי,10 ו-5 אשר יצמדו לשמאל (עם) יעלו בחזור על גשר רוקח מזרחה.
  • מרתון נצמד לימין, ונכנס לחניון הספורטק ורץ עם הקצה המזרחי שלו, שם נפנה ימינה דרומה ונעלה על המדרכה לשביל האספלט הכפול המקביל לדרך נמיר.
  • נפנה שמאלה, מזרחה מתחת לגשר נמיר (הכחול) ונמשיך ריצה מזרחה לאורך גדת הנהר עד להגיענו למשרדי הפארק שם נפנה שמאלה צפונה, נתעקל ימינה מזרחה ונמשיך ריצה לצומת גן הקקטוסים שם נפנה ימינה דרומה להקיף את גבעת המופעים מדרום.
  • עוד כמה מאות מטרים לסיום! נרוץ מדרום לגבעת המופעים (מזרחה), נתעקל שמאלה שצפונה עם השביל, שמאלה מערבה, בגן הורדים שוב שמאלה מערבה עוד כ-100 ואתם בקו הסיום – עשיתם את זה!

תיאור חצי המרתון ואופני היד
  • מקו הזינוק ברוקח מערבה (עם), עולים על גשר רוקח מעל נמיר ויורדים לרוקח בצדו הצפוני (עם).
  • בתערוכה הרחוב מתעקל שמאלה ועובר ואיתו ישר דרומה בירקון (עם) עם כביש הטיילת – הרברט סמואל דרומה (עם) ומול אלנבי והמזרקה, נצמדים לשמאל כדי להיכנס לנתיב החנייה בצד המזרחי.
  • ברב קוק שמאלה עד אלנבי ושם ימינה (מימין לקונוסים).
  • ממשיכים עוד כ-200 מ' באלנבי, אחרי שדרות רוטשילד ומבצעים פרסה וימינה (צפונה, עם) לרוטשילד עד החשמונאים שם מפרססים כדי לחזור ברוטשילד (עם) ואלנבי (עם, מימין לקונוסים).
  • בגאולה שמאלה, בירקון ימינה (צפונה, עם), צמוד לשמאל (מימינם, רצי מרתון). בנורדאו – סטייה לצד המערבי של הירקון.
  • בדיזנגוף ימינה (דרומה, נגד, משמאל לקונוסים – רצי המרתון מימין לקונוסים).
  • בבן גוריון שמאלה לצד השמאלי של השדרה (מזרחה, נגד) ובהמשך מתחת למרפסת העירייה בצד הימני (עם) עד אבן גבירול ואתו שמאלה (צפונה, נגד) עד סוף אבן גבירול.
  • ברוקח ימינה (סטייה הדרגתית שמאלה כדי לעלות על גשר רוקח החוצה את נמיר. יורדים להמשך רוקח (עם
  • ברוקח (עם)  לקו עד לשער הגמר מעט לפני גשר הולכי הרגל
מרוץ 10 ק"מ
תיאור המסלול:
  • מקו הזינוק מערבה (עם), חוצים את דרך נמיר (שתיסגר לתנועה) לצד הגשר כדי להמשיך ברוקח (עם).
  • בדיזנגוף שמאלה (דרומה, נגד, משמאל לקונוסים שיוצבו) עד בן גוריון ושמאלה (מזרחה בצד הצפוני, נגד) ובהמשך ישר מתחת לכיכר העירייה (נגד) עד אבן גבירול.
  • באבן גבירול שמאלה בצד המערבי (צפונה, נגד). אין לעבור לצד המזרחי.
  • ברוקח ימינה (עם), חוצים את דרך נמיר (שתיסגר לתנועה) לצד הגשר כדי להמשיך ברוקח (עם), עד לשער הגמר מעט  לפני גשר הולכי הרגל

מרוץ 5 ק"מ
תיאור המסלול:
  • מקו הזינוק מערבה (עם), חוצה נמיר לצד גשר רוקח ובהמשכו רוקח צפון (עם).
  • ברוקח / אבן גבירול, פניית פרסה כדי לחזור מזרחה על רוקח בצידו הדרומי (עם).
  • ברוקח מזרחה (עם) ונשארים צמודים לאי התנועה משמאל, כדי לעלות בחזור (בלבד) על גשר רוקח, עד שער/ קו הסיום בשד' רוקח (המשותף עם רצי העשרה ק"מ), מעט לפני גשר הולכי הרגל.