קפוץ לתוכן

10 דרכים להפיג שעמום בריצה


על מנת להיאבק בתופעת שעמום הריצה, העסיקו את הראש שלכם לא פחות מהגוף. כלומר – גוונו את הריצות עד כמה שאפשר. הימנעו מריצות באותו המסלול, באותו הקצב, באותם הימים.
רוצו במקומות חדשים, נסו אימונים מגוונים (אינטרוולים, עליות, טמפו) ומצאו שותפים חדשים לריצה, או אולי אפילו קבוצה. כל אלו עוזרים לנו לצאת מהדלת, לשמור על הריצה כפעילות מהנה ולהגביר את רמת הכושר שלנו.
תכנון מראש יכול מאוד לעזור לשבור את השגרה. דעו מה המטרה של כל ריצה לפני שאתם יוצאים אליה: האם זו ריצת שחרור, ריצה מהירה, ריצה לבניית כוח שריר או ריצת נפח? תכננו את המסלול והמרחק בהתאם למטרה של הריצה. אבל הכי חשוב – שמרו על ההנאה שבדבר. לא משנה אם לפניכם ריצה קלה או קשה, קצרה או ארוכה, היא צריכה להיות מהנה – כי הכל מתחיל ונגמר בראש. לכן, אם אתם כבר לא נהנים מהריצה אתם בבעיה והגיע הזמן לגוון.

מספר הצעות וטיפים לגיוון הריצה שלכם:

1. רוצו ליעד מסוים: למשל רוצו לחדר הכושר, לחוף הים לפגוש חברים לקפה או לבית של חברים (רק בחרו כאלה אדיבים מספיק שיקפיצו אתכם בחזרה הביתה).

2. ריצה קלה/בינונית/קשה: הכניסו אימוני אינטרוולים לתוכנית האימונים שלכם – התחילו עם מעט חזרות ובהדרגה תעלו בכמות החזרות, המרחק של האינטרוול או הקצב שלו. אימונים אלו מספקים מטרה לריצה, ולמרות שהם קשים – עוזרים לה לעבור יותר בקלות.

3. ריצות "סימון": רוצו מהר עד נקודה שתסמנו מראש (זה יכול להיות כניסה לחניה, תמרור, ספסל וכן הלאה) ולאחר מכן רוצו קל עד לנקודת הסימון הבאה. המשיכו עד שתגיעו למרחק הכללי הרצוי של הריצה.

4. מצאו אזור ריצה חדש: הרחיקו לפארק, חוף ים, שכונה חדשה, שדה – העיקר שיש שם מסלול נוח לריצה. שינוי נוף הוא גם שינוי אווירה ומכניס אנרגיה חדשה לגוף.




5. נסו ריצת שטח: רמת הריכוז הנדרשת לריצת שטח גבוהה בהרבה מריצת כביש. הסלעים, תוואי השטח, העליות, הפניות החדות, הגבעות, מקורות המים ועוד שלל מכשולים... נהדר לבניית כוח ולהפגת השעמום בריצה.

6. נסו אימוני חזרות בעליות: מצאו גבעה מספיק תלולה וארוכה באזור שלכם ורוצו חימום עד אליה. עיקר האימון יהיה אימון עליות כאשר העלייה מתבצעת בקצב גבוה והירידה בקצב קל. רוצו ריצת שחרור בחזרה הביתה.




7. נסו אימון באצטדיון לשיפור מהירות וטכניקה: רוצו חימום, מדדו זמן ורוצו הקפה אחת בקצב מהיר. לאחר מכן רוצו קל הקפה נוספת. חזרו על כך 4-6 פעמים. קבעו קצב קבוע להקפה קשה ונסו להישאר בטווח 5 שניות מהקצב שהגדרתם, ואפילו להגביר טיפה בכל הקפה. הגדילו גם את מספר ההקפות בהדרגה לאחר מספר שבועות.

8. קבעו עם חברים לריצה! חברים זה לא רק לבירה או לכדורגל. אין כמו לרוץ עם חברים או בני/בנות זוג – מדברים אחד עם השני, מדרבנים אחד את השני ואחר כך יושבים ומחזירים את כל הקלוריות ששרפתם בארוחת בוקר/ערב מפנקת. ברגע שחוויית הריצה הופכת לחברתית, הריצה כולה הופכת מהנה יותר.




9. רצים על מסילה? נסו להשתמש באחת התוכניות המתוכננות מראש של המכונה – לדוגמא ריצת עליות או ריצת אינטרוולים. המסילה תאיץ באופן אוטומטי בהתאם לתוכנית שבחרתם ואתם רק צריכים לעמוד בקצב.

10. הירשמו למרוץ! מחויבות למרוץ היא אחת מזריקות המוטיבציה הגדולות ביותר שיש. ברגע שתחליטו על מרוץ מטרה ותירשמו אליו, באופן כמעט מיידי תרצו לצאת לרוץ ותתחילו להתמקד באימוני הריצה שלכם. מצאו מרוץ בעיר או מדינה שתמיד רציתם להגיע אליה, וכך גם תשלבו טיול עם המרוץ. אם כבר התחריתם בעבר במרוצים, מצאו מרוץ שמהווה אתגר מיוחד – מרחק חדש, מרוץ שטח, מרוץ שליחים, מרוץ לילה וכן הלאה.
 
 
למירוצים הקרובים של "כפיים אקטיב" היכנסו ללוח האירועים

שיתוף


תגובות