קפוץ לתוכן

המרוצים המדבריים המדהימים בעולם

 

Badwater Ultramarathon
איפה? קליפורניה

מרוץ הבאדווטר נחשב לאולטרה מרתון הקשה והאקסטרימי בעולם. מדובר במרוץ למרחק של 217 קילומטרים המתחיל ב"עמק המוות" בקליפורניה ומסתיים בהר וויטני. הטמפרטורות בעמק עלולות להגיע עד ל-55 מעלות צלזיוס.
המסלול מתחיל בנקודה הנמוכה ביותר בארה"ב: באדוואטר בעמק המוות (86 מטרים מתחת לפני הים) ומסתיים בנקודה הגבוהה ביותר: הר ויטני בגובה של 2,530 מטרים. המרוץ מתקיים מדי שנה באמצע חודש יולי, כאשר תנאי מזג האוויר הם הקיצוניים ביותר והטמפרטורות מגיעות ל-50 מעלות צלזיוס (גם בצל).
תוואי המרוץ מגוון וכולל גם קטעי שטח וגם קטעי כביש. המרוץ ידוע לשמצה בכך שהכביש כל כך חם כאשר רצים עליו, שישנן נקודות לקירור הנעליים על מנת שהסוליות שלהן לא יימסו. ישנן גם דרכים יצירתיות לקרר את הרצים – שפריצרים קפואים, שקיות קרח ועוד.

 

 

Atacama Crossing
איפה? צ'ילה

מרוץ אטקמה בצ'ילה משתייך לסדרת מרוצי "4 Deserts" ודורג במקום השני ברשימת עשרת תחרויות הסיבולת הנחשבות בעולם של המגזין "טיימס". 
מדבר אטקמה הוא אחד המקומות היבשים ביותר בעולם ובעל משטח "דמוי ירח" (עד כדי שנאס"א בוחנים את רכבי הירח שלהם במדבר זה). המדבר קיים כבר 15 מיליון שנה ונחשב לצחיח פי 50 מה-Death Valley בקליפורניה.
אורך המרוץ 250 קילומטרים – כך שהוא למעשה חוצה את כל רוחבה של צ'ילה. תוואי המרוץ משתנה, אך בשיאו מגיע המסלול לגובה של 3,000 מטרים מעל פני הים. הטמפרטורות ביום מגיעות ל-40 מעלות צלזיוס, ובלילה צונחות ל-5 מעלות.

 


Gobi March
איפה? סין

גם המרוץ במדבר גובי בסין מתקיים במסגרת מרוצי "4 Deserts". המרוץ נמשך לאורך 250 קילומטר, אותם גומעים ב-6 שלבים במשך 7 ימים. לאורך המסלול רצים יעברו דרך קשת שיפטון ("שערי גן עדן" לפי אמונתם של המקומיים) – קשת טבעית הגבוהה יותר ממגדל האמפייר סטייט בניו יורק.
במדבר גובי, הרצים עוברים על פני נחלים יבשים וסלעיים, מסלולים מאובקים, שבילי רכס צרים ושדות ירוקים. הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 35-45 מעלות צלזיוס.
כ-20 אחוז מהמשתתפים מצליחים לרוץ את כל המסלול. הרוב מחלקים את המסלול לקטעי ריצה וקטעי הליכה, ואחדים אף בוחרים ללכת את כולו.
 

 

Sahara Race
איפה? מצריים

מרוץ סהרה הוא המרוץ המדברי הגדול בעולם ושייך אף הוא לסדרת מרוצי "4 Deserts". המרוץ נמשך לאורך 250 קילומטרים במקום החם ביותר בעולם.
לפני מיליוני שנים מדבר סהרה כולו היה מכוסה במים ומסלול המרוץ עובר דרך נקודות עניין שמעידות על פיסת ההיסטוריה הזו, כמו למשל עמק הלווייתנים המאובנים, בו נמצאו מאובנים של חיות מים אדירות מימדים. תוואי השטח משתנה אך כולל בעיקר חול: חול קשה, חול רך ודיונות חול.
הטמפרטורות לאורך המסלול יכולות להגיע ל-50 מעלות צלזיוס (המקום החם בעולם, כבר אמרנו?), ובכל זאת קרוב ל-200 מתחרים מ-40 מדינות מתחרים בו מדי שנה.

 


The Last Desert
איפה? אנטרקטיקה

גולת הכותרת של סדרת מרוצי "4 Deserts". הרשמה למרוץ זה דורשת סיום של שלושה אולטרה מרתונים אתגריים לפחות. מדובר במרוץ רב יומי בשלבים במדבר הקרח (כן, גם זה נחשב מדבר) באנטרקטיקה – היבשת הגבוהה והקרה ביותר בעולם, עם מרחבים עצומים המכוסים בקרח ורוחות עזות.
המרוץ הזה מתחיל בכלל באושויה, ארגנטינה – הידועה בתור העיר הדרומית ביותר בעולם – ממנה יוצאות ספינות לאנטרקטיקה. לאחר שהמתחרים יעשו את הדרך ליבשת הקפואה, הם יתחילו את הריצה שכוללת מעבר בשטח שחלקו מכוסה שלג עמוק. הטמפרטורות במרוץ יכולות להגיע למינוס 20 מעלות צלזיוס, כך שגם הריצה לא תחמם אתכם כאן.

 

הגרסה המקומית: מרוץ הערבה
איפה? ערבה תיכונה, מושב חצבה, ישראל

במרחק של שלוש שעות בלבד ממרכז הארץ משתרע מדבר ענק ומקומי לחלוטין. בשביל המרוץ המדברי הזה אתם לא צריכים דרכון וגם לא אלפי דולרים.
מרוץ הערבה שמתקיים מדי שנה בחודש ינואר בסמוך ליישוב חצבה, הוא מרוץ המשלב בין כביש ושטח למרחקים חצי מרתון, 10 קילומטרים, 5 קילומטרים ו-2 קילומטרים. המסלולים עוברים לצד נוף מדברי מרהיב של עצי דקל והרים. המסלול מציג את הערבה במלוא תפארתה – הוא עובר בדרך השלום בין היישובים חצבה לעידן. רצי חצי המרתון רצים צפונה על דרך החווארים עד מצפה עידן ויחלפו על פני נוף ייחודי.
זו ההזדמנות לנשום קצת אוויר מדבר ולהשתתף במרוץ עם אווירה אחרת.
המרוץ מהווה הכנה מושלמת למשתתפי מרתון סמסונג תל-אביב, משום שמתקיים כחודש וחצי לפני המרתון.
אז תנו קפיצה למדבר שלנו לפני שאתם בודקים מדבר של אחרים...
לפרטים ולהרשמה 

 


צילום: רונן טופלברג
 

שיתוף


תגובות