לא נמס בגשם


לא כולם מתחברים למזג אוויר קר, ויש אנשים שמעדיפים לרוץ ביום החם ביותר בשנה מאשר להתמודד עם טפטוף קל של גשם. לאנשים אלו עדיף להסתכל על ריצה ואימונים בחורף בתור אתגר. בדיוק כפי שאתם מציבים לעצמכם אתגר לרוץ 10 ק"מ בקצב מסוים, או לעשות טריאתלון, כך גם לצאת החוצה ולצלוח אימון בחורף יכולים להיות אתגר ולהפוך אתכם לקצת קשוחים יותר. הקשיחות הזו תעזור לכם בהמשך – בשיפור תוצאות, בהתמדה ועוד.
לא מדובר בסוד – החורף בישראל לא קשה במיוחד ולא מצריך היערכות מיוחדת, ובכל זאת – דווקא השינוי הקיצוני והמהיר במזג האוויר מצריך הכנה של הגוף (והנפש).

כמה טיפים לקראת החורף שממש תכף מגיע:
  • בניגוד לחום הקיצי, שקשה להתגונן מפניו, אפשר להתמודד כמעט עם כל קור (גם קיצוני) באמצעות לבוש מתאים. אם אתם לא אוהבים לרוץ או לרכוב כשקר לכם, דאגו שלא יהיה לכם קר. תמיד יש פריט לבוש שיכול להגן עליכם: מעיל רוח/גשם, כובע פליז, כפפות, מחמם צוואר וכן הלאה.
  • החורף הישראלי לא עד כדי כך קשה בהשוואה לארה"ב או אירופה, לכן כדאי להתלבש בשיטת השכבות: להתחיל עם מעיל גשם/רוח, מתחתיו חולצה ארוכה ומתחתיה חולצה קצרה/גופיה, ולהתקלף לאורך הדרך. כי כשהשמש יוצאת, היא לרוב מחממת את האוויר והאווירה.
  • ריצה, רכיבה ואפילו שחייה מתאפשרים כמעט בכל מזג אוויר, אבל היו חכמים בבחירת מקום האימון ומועד האימון. אם הריצה/רכיבה נפלה על בוקר גשום עם רוחות חזקות – פחות מומלץ לעשות זאת על טיילת החוף למשל. אפשר גם לדחות אימון ליום אחר או לבקר בחדר הכושר - לרוץ על המסילה או לרכוב על אופני הספינינג במקרה של מזג אוויר סוער במיוחד, זה לפעמים עדיף מאשר להתאמן בתנאים בלתי אפשריים ולהירטב לחלוטין. לגבי שחייה – אם מדובר בבריכה מקורה, אין בעיה עם כל מזג אוויר. אם מדובר במים פתוחים, גובה הגלים יקבע האם תוכלו לשחות בים או תיאלצו לעבור לבריכה השכונתית.
  • אל תנקטו בגישה של "נעבור את החורף ואחר כך נראה". רק בגלל שקר לא אומר שאי אפשר להציב מטרות ולהתחרות. להפך, הצבת מטרות והתמדה בתכנית אימונים יכולה רק לעזור לכם לשמור על מוטיבציה ולצאת מהבית גם בקור מקפיא.
  • הימים קצרים יותר בחורף – השמש עולה מאוחר יותר ושוקעת מוקדם יותר. אם אתם לא אוהבים להתאמן בחושך, חלון ההזדמנות שלכם קטן משמעותית לעומת הקיץ. לכן מומלץ לנקוט בקצת יותר תכנון מראש. מצד שני, בימים חופשיים ובסוף השבוע אתם יכולים להתאמן בכל שעה שתרצו במהלך היום... אפילו בצהרים.
  • קשה לכם להתחיל את האימון? הגוף מאובן? למרות שקר ורוצים להתחמם מומלץ להתחיל את האימון דווקא בהדרגה: אם מדובר בריצה למשל, לפתוח בריצה איטית מאוד. למי שרגיל לעשות מתיחות לפני האימון – מומלץ לבצע חימום מעט ארוך יותר מהרגיל ולשלב תנועות מפרקים (סיבובי אגן, ברכיים, כתפיים ועוד)
  • למתאמני הבוקר המוקדם: אין דבר קשה יותר מאשר לקום מהפוך כשהחדר קפוא. זה בדיוק מסוג הדברים שייגרמו לכם להישאר בפוך ולוותר על האימון. לכן, הפעילו מבעוד מועד מזגן על חום (עם טיימר) או קומו 5 דקות קודם והפעילו תנור/רדיאטור שיחמם מעט את החדר, כדי שתוכלו לקום ולהתלבש בצורה יותר נעימה.
  • העובדה שקר בחוץ או שיורד גשם משכיחה מאיתנו לפעמים את הצורך לשתות. הגוף עדיין יכול להתייבש, גם בחורף, אפילו יותר מבדרך כלל משום שהלחות הגבוהה גורמת להזעת יתר, וכידוע מאבדים מים בהזעה. בגלל שלא חם ואין תחושת צימאון, רובינו נשתה פחות באימון ולא נרגיש שאנחנו מתייבשים, לכן הקפידו לשתות לפי זמנים וכמויות ולא על פי תחושת צמא. 
 המשיכו להתאמן גם בחורף, שמרו על כללי הבטיחות ובהצלחה!
 
 

שיתוף


תגובות