5 סיבות ל-5 ק"מ

 
יש הרבה תועלת במרוץ 5 ק"מ והוא יכול לעזור לכם לשפר את התפקוד שלכם בחצי מרתון או בכל מרוץ ארוך למעשה. למה?

1. כי תרגול מביא לשלמות

המרחק במרוץ קצר וכך גם זמן ההתאוששות ממנו. משמעות הדבר שאתם יכולים להתחרות במרוצי 5 קילומטרים בתדירות גבוהה, בלי לקחת בחשבון זמן הפחתה לפני המרוץ וזמן התאוששות אחריו. לכן רוצו שני מרוצי 5 קילומטרים דווקא בשבועות ההפחתה בעומסים בתכנית האימונים שלכם, והשתמשו בהם כדי לתכנן את הלוגיסטיקה לתזונה, לבוש, שינה ואסטרטגיית הקצב למרוץ המטרה.

2.  כי זה עוזר לגוף שלכם להסתגל לקצבים מהירים

במרוץ 5 ק"מ אחד תוכלו לבחון העלאת קצבים הדרגתית, במרוץ אחר תוכלו להתמקד ב"לדחוף חזק" למשך רוב המרוץ. ההסתגלויות האלה מלמדות את הגוף שלכם איך לקחת את הגוף שלכם לקצה ולהישאר גם במקומות שפחות נוחים או טבעיים לכם. ביום המרוץ, יהיו לכם מבחר אסטרטגיות שכבר התנסיתם בהן וגם את היכולת לדחוף חזק בקילומטרים האחרונים.

3. כי זה עוזר לכם להעריך את הכושר שלכם

השתתפות במרוץ 5 ק"מ בשלב מוקדם יחסית של עונת האימונים יכולה לעזור לכם להעריך פחות או יותר מה רמת הכושר שלכם כדי שתוכלו להתחיל להתאמן מנקודה זו והלאה לאורך העונה. השתתפות במרוץ 5 ק"מ באמצע עונת האימונים יעזור לכם להעריך איך הגוף שלכם מגיב לתכנית האימונים על מנת שתוכלו לבצע שינויים בתכנית אם התוצאות לא היו כפי שציפיתם. מרוץ 5 ק"מ שנעשה בשיא האימונים אמור לשקף התקדמות ברמת הכושר, בקצב ובאסטרטגיה הכללית לקראת מרוץ המטרה. 

4. כי זה נותן לכם ביטחון

צריך להודות באמת: בכל מרוץ מטרה בו אתם יודעים שתדחפו חזק ותצאו מאזור הנוחות שלכם, תרגישו קצת לחוצים כשתיכנסו לשרוול הזינוק. כשאתם מתנסים בכמה מרוצים למרחקים קצרים בזמן תכנית האימונים לקראת אותו מרוץ מטרה אתם גם בונים את הביטחון שלכם קצת יותר.

5. כדי להרגיע את העצבים של יום המרוץ

אחד הגורמים המרכזיים למתח ביום המרוץ הוא הפחד מהלא נודע. כל מרוץ הכנה של 5 ק"מ הוא הזדמנות לחדד את החושים והתגובות המנטליות שלכם לקראת מרוץ המטרה. אתם תפתחו לעצמכם טקסים קטנים ליום המרוץ שיהפכו למסורת ויהפכו את כל החוויה למוכרת וידועה. במרוצי 5 ק"מ אתם גם יכולים לדמות בעיני עצמכם את הדרך להצלחה במרוץ ולתרגל איזה מחשבות מעניקות לכם מוטיבציה, ואז לפנות למחשבות האלה בדקות המלחיצות שלפני מרוץ המטרה.

לסיכום, את מה שמרוץ 5 ק"מ מחסיר במרחק, הוא משלים ביתרונות שהוא מעניק לתהליך האימונים שלכם. לכן שלבו מרוץ 5 ק"מ או שניים בתכנית האימונים העונתית שלכם לקראת מרוץ מטרה. 


שיתוף


תגובות