ליהנות מהקיץ (אבל לא יותר מדיי)


השמש הקופחת מזכירה לנו שאנחנו רק באמצע הדרך. הקיץ לא הולך לשום מקום עדיין, וחודש אוגוסט רק הפך אותו למלא בפעילויות - חופשות, ארוחות אצל חברים, מסעדות ועוד הרבה בילויים שמצד אחד מזכירים לנו שקיץ זה דווקא נחמד, ומהצד השני מקשים עלינו לשמור על שגרה של תזונה ואימונים.
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להמשיך ליהנות מכל מה שיש לקיץ להציע, ומצד שני להרגיש טוב עם עצמכם ועם גופכם גם בקיץ.

1. להתאמן בבקרים
קשה למצוא זמן להתאמן בקיץ, אבל ככל שתדחו את האימון לשלב מאוחר יותר במהלך היום, כך הסבירות נמוכה יותר שהוא יתקיים כלל. לכן הדבר המומלץ ביותר הוא לסיים עם זה בתחילת היום. לקום יותר מוקדם ולסיים בדיוק כשהבלגאן מתחיל…

2. שמרו על התזונה
ההורים מביניכם בטח יגידו שאין להם בכלל זמן לאכול, והם ״חוטפים״ משהו בין בריכה לים. אז זהו, שלחטוף המבורגר ביום אחד, גלידה ביום הבא וארטיק בין לבין במקום לאכול ארוחות מסודרות ומאוזנות יכול להוביל לכך שתסיימו את הקיץ הזה עם הרבה תסכולים, וגם כמה קילוגרמים עודפים. לכן נסו להכין לכם ארוחות קלות שגם אפשר לארוז ולקחת אתכם לכל מקום (כן, אפילו לבריכה): סנדוויץ׳ ופרי, אנטיפסטי בתנור שהכנתם מבעוד מועד (טעים גם קר), סלט קצוץ וכן הלאה.



3.
הכניסו טעם למים
אתם מתרוצצים הרבה ומוצאים את עצמכם שותים רק מוגזים? אתם לא לבד, הרבה מבוגרים משקים את הילדים במים ושוכחים לשתות בעצמם. אז איך תדאגו לשתות? בקבוק מים שצמוד אליכם בכל מקום, ואם זה עדיין לא עוזר - הכינו בבית קנקנים קרים של תה קר לא ממותק, מים עם עשבי תיבול (נענע ולואיזה מומלץ), מים עם חתיכות פרי (פלחי תפוז או לימון) ומלאו את הקנקנים בכל פעם. תמצאו את עצמכם שותים הרבה יותר וגם מפצים בבית על השעות שלא שתיתם בחוץ.

4. תארחו בעצמכם!
במקום לצאת לעוד מסעדה עם החברים וילדיהם, או להתארח בעוד ״על האש״, תזמינו אתם את האורחים אליכם וכך תוכלו לשלוט באוכל שיהיה בארוחה ולדאוג לכך שיהיה גם אוכל בריא.

5. מתארחים? התנדבו להביא אוכל שאתם אוהבים ורוצים לאכול
גם אם אתם יותר מהטיפוסים שמתארחים, אתם יכולים לשלוט בהיצע האוכל שיוגש. במקום להתנדב להביא שוב לחם או בירות, תתנדבו להביא פשטידה או סלט או תבשיל כלשהו שאתם יודעים שהוא בריא, וכך תמיד יהיה לכם מה לאכול גם כשאתם אצל אחרים.

6. בצעו כושר עם הילדים
אפשר לעסוק בפעילויות ספורטיביות עם הילדים ועל הדרך להרוויח אימון בעצמכם. כמה דוגמאות: שחייה בבריכה (ולא רק רביצה), משחק כדורגל/כדורסל, רכיבה על אופניים בשטח, טיול במסלול רגלי מאתגר או אפילו קפיצה על טרמפולינה.



7. קחו נשנושים בריאים לבילויים
הולכים לים? במקום לקחת שקיות חטיפים קחו קופסה של אבטיח ופירות חתוכים. הפירות יחסכו לכם גם את הגלידה השגרתית (או לפחות אולי ימירו אותה בארטיק). דאגו שהילדים שלכם יאכלו בריא (יחסית) וכך גם אתם תאכלו בריא.

שיתוף


תגובות