לרוץ עם התינוק - וליהנות


לרוץ עם העגלה נראה לכם כמו חתיכת תיק? זה לא חייב להיות. שניכם יכולים לחזור לרוץ גם אחרי הלידה, עם התינוק לפניכם בעגלה. ויש לזה אפילו כמה יתרונות. קראו.
 
חלק גדול מהמשיכה לריצה קשור בכך שהיא מאפשרת ליהנות מזמן איכות לבד או עם חברים, משקט והתחברות למחשבות וכמובן יש גם את עניין הספונטניות והקלות שבה אפשר לנעול זוג נעליים ולצאת החוצה.
 
ואז מגיע תינוק, או תינוקת. הספונטניות נעלמת, הזמן עם המחשבות הופך לצ׳ק ליסט של מטלות והריצה השקטה הופכת לריצה עם טלפון ביד (במקרה הטוב) וטלפון באוזן (במקרה הרע).
 
ומה עושים במקרים בהם גם אמא וגם אבא אוהבים לרוץ?
 
אם לפני כן הייתם מסתכלים על האנשים שרצים עם עגלות ריצה וחושבים לעצמכם שזה נראה קשה עד בלתי אפשרי וגם לא ממש מהנה, עכשיו נותרה לכם האופציה לצאת לרוץ עם העגלה או לא לצאת לרוץ כלל. אז אם אכן אתם נתקלים באופציה כזו, בחרו לצאת עם העגלה ותגלו שזה לא כל כך נורא.
 
אמנם צריך להתרגל לזה, אבל יש גם יתרונות לריצה עם העגלה ועם התינוק שבתוכה. הנה כמה מהם:
 
מקום אחסון
לפני הילדים, רצתם עם מינימום של דברים: בלי הטלפון, בלי בקבוק מים, מפתח של הבית מופרד ודחוס באיזה כיס או ביד, ואולי אייפוד ואוזניות. עכשיו, אתם יכולים להעמיס על העגלה הרבה יותר מתינוק - אלא גם את כל הדברים שלא יכולתם לקחת אתכם, כולל בגד להחלפה וכפכפים ולהמשיך מהריצה ישירות לסידורים או לארוחת בוקר בבית קפה מול הים. לא צריך למהר לחזור לתינוק, הוא הרי אתכם.
 
חיזוק הזרועות
אין לכם כבר זמן ללכת לחדר הכושר, אבל עדיין רוצים זרועות חטובות? נשים אולי ירוויחו קצת יותר מגברים בפן הזה, אבל מנח החזקת ודחיפת העגלה תוך כדי הריצה, במיוחד במקומות צרים בהם צריך מעט לתמרן את תזוזת העגלה, יעזרו בחיזוק הזרועות והכתפיים.
 
שיפור סגנון הריצה
בהתחלה ודאי תרגישו מוזר ותרגישו שהעגלה דווקא משבשת את סגנון הריצה שלכם. אבל למעשה, לאחר שתתרגלו אליה, היא יכולה לשפר את המהירות שלכם ואת המנח. מכיוון שהעגלה לפניכם, ויש לה את הנטייה להתגלגל מהר יחסית, אתם צריכים להחזיק אותה כדי שלא תברח מכם מה שמדמה ריצה עם התנגדות מסוימת ומחזק אתכם. זה גם משפר את אורך הצעד וגורם לכם לעבור את מרחק הריצה בפחות צעדים.



 
שורפים יותר קלוריות!
לרוץ ולדחוף, לרוץ ולבלום, לרוץ ולסובב - קשה יותר מרק לרוץ. פעולת ההנעה של העגלה דורשת אנרגיה, בנוסף לריצה עצמה. הצריכה הקלורית הנוספת נעה בין 5%-8% לריצה (תלוי במשקל שלכם, משקל העגלה והילד/ה, מהירות ועוד). לאדם ממוצע מדובר בעוד כ-30 קלוריות לחצי שעה. אתם גם יכולים לייצר לעצמכם אימון אינטרוולים - לדחוף את העגלה רחוק ואז לרדוף אחריה מהר.
 
שופוני
מה לעשות שבתור רצים, אנחנו אוהבים שמסתכלים עלינו. לרוץ עם עגלת ריצה מושך יותר תשומת לב ואפילו מעורר התפעלות והערצה מצד רצים אחרים וגם מהעוברים והשבים.
 
 
בונדינג
ומה עם הדבר החשוב ביותר? אתם שם כשהוא מתעורר. אתם שם כשהיא רוצה לאכול. אתם שם בשבילם. אתם לא נעלמים בשעות החשובות ואז מתמלאים ביסורי מצפון, אלא אתם עם התינוק שלכם. ואם הם מתעוררים קצת לפני שסיימתם את האימון אז לא נורא, אפשר לשיר להם תוך כדי, אפשר לגרות אותם עם דברים שעוברים בדרך, אפשר לדבר אליהם ואפשר גם לעצור ולטפל בהם רגע, ואז להמשיך. העובדה שהילדים שלכם יזכו לצאת אתכם לריצה כבר בגיל קטן, ולחלוק אתכם משהו שאתם אוהבים לעשות, תתרום לקשר שלכם בעתיד ומי יודע? אולי תצמיח עוד כמה רצים במשפחה…
 
ומצד שניהערכה מחודשת לריצה לבד
עד כמה שלרוץ עם העגלה זו חוויה, אחרי שתתרגלו אליה, כל ריצה בלעדיה תהפוך למשהו מיוחד. כבר לא תשתעממו לרוץ שוב בשבילי הפארק, אלא רק תחכו לריצות הסולו שלכם, לזמן עם עצמכם, לשמוע מוזיקה ולהתעסק אך ורק בעצמכם.

שיתוף


תגובות