קפוץ לתוכן

תוספי תזונה ששווים את ההשקעה


דיאטה מאוזנת היא דבר חשוב מאוד לרצים ולמתאמנים, ורוב תוספי התזונה לא באים במקום מזון טרי. יחד עם זאת, יש דברים שרצוי ומומלץ לקבל בכמות המספקת מתוספי תזונה הבונים בסיס תזונתי נכון ותורמים לפעילות הגופנית. קבלו את תוספי התזונה שיוסיפו לכם המון.


 
קריאטין 
לרוב נלקח כתוסף תזונתי לאתלטים המועניינים לפתח מסת שריר וכוח, ובצדק. מדובר בתוסף שמגדיל את כמויות הקריאטין המאוחסנות בשריר, כך שאפשר להגיע לעצימות גבוהה יותר במאמץ ובאימון, מה שמאפשר להעלות משקלים ומסת שריר. אבל, קריאטין גם יכול להועיל לרצים למרחקים ארוכים משתי סיבות. אחת, משום שגם רצים זקוקים לביצוע של אימוני כוח וחיזוק והתוסף הזה יכול להפוך את התועלת מאימון כזה לגדולה יותר. שנית, קריאטין ידוע בכך שנותן בוסט באימונים עצימים כמו אינטרוולים ואימוני מהירות. אם אתם חוששים שהתוסף הזה יגרום לכם להפוך לשרירנים וכבדים, רצים למרחקים לא צריכים לחשוש מהתופעה הזו משום שבריצה הם עושים את הפעולה ההפוכה מבניית שריר.
 
שמן דגים 
אומגה 3 הוא אחד מהתוספים התזונתיים הידועים ביתרונותיהם. רק מזונות ספציפיים כמו דגים מסוימים, אצות ואגוזים מכילים אומגה 3 בכמות משמעותית, לכן גם אלו האוכלים בריא לא מקבלים מספיק אומגה 3. לכן תוסף של אומגה 3 נחוץ לשימור התאים, תפקוד המערכת העצבית, המערכת החיסונית ועוד. אם אתם נוהגים לאכול את המזונות המכילים כמות נכבדת של אומגה 3 אתם לא צריכים לקחת את התוסף הזה. אם לא, מומלץ לקחת אותו. על כל מקרה, הוא לא יכול להזיק.


 
ברזל 
כמות הברזל המומלצת ליום היא 10 גרם לגברים ו-15 גרם לנשים. נשים זקוקות ליותר ברזל מגברים בגלל המחזור החודשי, אך לרוב מקבלות פחות ברזל משום שהן צורכות פחות קלוריות ביום. מכיוון שברזל הוא חיוני להיווצרות תאי דם אדומים, חוסר בברזל עלול לגרום לאנמיה שתוביל לעייפות מתמדת. יש עדויות לכך שאנמיה נפוצה יותר בקרב אתלטים העוסקים בספורט סיבולת, ובייחוד רצים, יחסית לאוכלוסיה הכללית. ייתכן שהדבר קשור באיבוד של ברזל בזיעה או במכניקה אחרת של הפעילות הגופנית. ברוב המקרים, אפשר להימנע מחוסר בברזל על ידי אכילה של מזונות עשירים בברזל כמו טונה, עוף או בקר. יחד עם זאת, במקרים מסוימים יש צורך רפואי בתוספי ברזל. בכל מקרה תוסף ברזל הוא דבר שיש לקחת לאחר בדיקות דם והיוועצות עם רופא, על מנת שלא יהיה עודף של ברזל שגם הוא מסוכן לגוף.
 
תוספים ירוקים דחוסים 
זו דרך לצרוך יותר ״מזונות על״ ומזונות ירוקים בתזונה שלכם מבלי להתאמץ או לסבול… אמנם אין תחליף לירקות אמיתיים אבל יש ירקות מסוימים שאנשים צורכים פחות כמו תרד או ספירולינה, אותם אפשר לקבל דרך התוספים. רצוי להוסיף את האבקה הירוקה (עשב חיטה, ספירולינה וכן הלאה) לשייקים, מרקים או משקאות וכך תוכלו לקבל את התועלת שלהם בלי מאמץ.


 
ויטמין
המודעות הגוברת ליתרונות של ויטמין D הפכה אותו לתוסף פופולארי בשנים האחרונות, ושמו נקשר בהפחתת סיכונים לסרטן וגם בצמצום ירידה בביצועים עבור ספורטאים. המקור המרכזי לויטמין זה הוא השמש, דבר שלא חסר לנו בישראל. יחד עם זאת המחסור בויטמין D הולך וגובר משום שאנשים נחשפים פחות לשמש מבעבר (וגם כאשר נחשפים אז מורחים קרם הגנה החוסם את קרני השמש) ובכלל מבלים פחות זמן בחוץ. לכן רצוי לבדוק את רמות הויטמין בדם מדי פעם (בעיקר בחורף) ולקחת תוסף במידת הצורך.
 
חלבון מי גבינה 
חלבון מי גבינה הוא מקור יעיל לחלבון באיכות גבוהה וחומצות אמינו. רצים רבים בוחרים לשלב חלבון מי גבינה בתזונה שלהם כדי לעמוד בצרכי החלבון שלהם. חלבון זה מגיע בטעמים שונים ובצורת אבקה ולכן אפשר לשלב אותו בשייקים או דייסות. הזמן הטוב ביותר לצרוך אותו הוא מיד לאחר הריצה, אז הגוף זקוק לחלבון כדי לבנות מחדש את השריר.


 

שיתוף


תגובות