קפוץ לתוכן

10 המרוצים הקשים בעולם

מה הופך מרוץ לקשה? בדרך כלל, מרוץ קשה כולל עליות וירידות תלולות, טמפרטורות קיצוניות, תוואי שטח לא פשוט ומרחקים גדולים. השילוב של חלק גדול מהמרכיבים הללו, או כולם, יהפכו את המרוץ לכזה שמוסכם כי הוא קשה ומאתגר במיוחד, כמעט לכל אחד. קראו על 10 המירוצים שנחשבים לקשים בעולם.
  
מרתון דס סבלה
איפה? מרוקו
מרוץ שמוצב במרכז מדבר סהרה ונחשב לאחד המסלולים הקשים בעולם. המרחק הכללי של המרוץ הוא כ-240 קילומטרים, תוך כדי טמפרטורה המגיעה לכ-40 מעלות וסופות חול. הריצה היא במקטעים ונמשכת 6 ימים, וביניהם יום מנוחה אחד בלבד. הרצים נדרשים לשאת על גבם את כל הציוד והמזון להם הם זקוקים למהלך המרוץ.


 
אולטרה מרתון הארד רוק
איפה? סילברסטון, קולורדו 
במקרה הזה, לרצים יש רק 48 שעות להשלים 100 מיילים (שהם 160 קילומטרים) קשים במיוחד העוברים דרך שבילים מלאים בעפר ובוץ לאורך הרי סן חואן (רכס הרים משונן וגבוה וחלק מהרי הרוקי). הטיפוס הוא לגובה של כ-10,000 מטרים. בכל שנה המרוץ משנה את כיוונו.

מרתון האוורסט
איפה? הר אוורסט 
לטפס על הר האוורסט נשמע קשה מספיק, אבל מה לגבי לרוץ אותו? המשתתפים נדרשים לשהות בנפאל למשך 3 שבועות לפני המרוץ כדי להתרגל לגובה. המרתון עצמו מתחיל בבסיס המחנה של המשלחת לאוורסט בגובה של כמעט 5,500 מטרים, ומסתיים בעיר נמץ׳ בזאר בגובה 3,446 מטרים. כמעט כל המסלול בירידה תלולה, עם כמה מקטעי עליות חדות. מזג האוויר קר במיוחד. רצים מהירים במיוחד יהיו ברי מזל לסיים את המרתון הזה ב-4 שעות.



 
אולטרה טרייל מון בלאן
איפה? שאמוני, צרפת
האולטרה טרייל מון בלאן הוא מסלול מעגלי של 170 ק״מ המתחיל בשאמוני, צרפת. לאורך הדרך יש מספר עליות המגיעות לגובה 3000 מטרים. דרך ההרים, הרצים זוכים לעבור בשטחן של 3 מדינות: צרפת, איטליה ושווייץ. הנופים כמובן מדהימים, ורוב הריצה מתקיימת על ההרים עצמם.
  
מרוץ פטגוניה
איפה? פטגוניה, צ׳ילה
אם אולטרה מרתון משעמם אתכם, המרוץ הזה שכולל חוץ מריצה גם קייקים וטיפוס הרים אולי יעניין אתכם. במרוץ פטגוניה צריך לעבור תוואי שטח מכמה סוגים: גלייזרים, יערות, נהרות וביצות. המשתתפים רצים בקבוצות של 4, וכל משתתף בקבוצה נדרש שיהיו לו כישורים מסוימים כמו יכולת ניווט וקריאת מפות, הבנה בעזרה ראשונה ועוד. המסלול משתנה מדי שנה אך בדרך כלל מסתכם ב-600-800 קילומטרים.


 
 
באדווטר 135
איפה? קליפורניה
אם רציתם אי פעם לדעת איך ההרגשה לרוץ מהעמקים הנמוכים ביותר לנקודות הגבוהות ביותר, מרוץ הבאדווטר הוא כנראה בשבילכם. המרוץ מתחיל בפארק הלאומי עמק המוות, קליפורניה, הנקודה הנמוכה ביותר בצפון אמריקה, ומסתיים בהר וויטני, ההר הגבוה ביותר בארה״ב המיושבת. המשתתפים במרוץ מגיעים לגובה של 4450 מטרים במצטבר, ויורדים 1828 מטרים במצטבר. מזג האוויר חם במיוחד ומגיע בחלק מהמקומות ל-55 מעלות.


 
מונגה
איפה? בלפסט, דרום אפריקה
בחלק הצפון מזרחי של דרום אפריקה, נמצא שביל המונגה (Munga). למשתתפים במרוץ יש 5 ימים לנווט בעזרת GPS דרך מסלול של 400 קילומטרים הכולל יערות, עמקים, מטעים ועוד, ובגובה של כ-2000 מטרים. הריצה מתחילה בבלפסט, דרך קניון בלייד ריבר (מהגדולים בעולם). ישנם 5 כפרים בדרך בהם הרצים יכולים לעצור לאכילה ושינה.
 
מרתון הג׳ונגל
איפה? האמזונס, ברזיל
מרתון הג׳ונגל הוא אולי המרוץ האקולוגי והפראי ביותר. המשתתפים רצים דרך ביצות ויערות, וכל זאת בחום מהביל של 40 מעלות ו-99 אחוזי לחות. סבירות גבוהה לרצים להיתקל בפירנאות, אנקונדות, תנינים ושאר חיות מעניינות. ישנם כמה מרחקים למרוץ הזה: מרתון, אולטרה 80 מייל, ואולטרה 158 מייל.


  
הספרטתלון
איפה? אתונה, יוון
הנה מרוץ עם היסטוריה! המסלול של המרוץ הוא מאתונה לספרטה, 241 קילומטרים, עם מקטעים של תוואי שטח בוצי, מעבר בכרמים ומטעי זיתים, ועליות וירידות של הר הפרתנון בגובה 1200 מטרים באמצע הלילה.
 
מרוץ ההתעלות העצמית
איפה? קווינס, ניו יורק
בשביל מרוצים קשים לא חייבים לנדוד עד ההרים. יש גם מרוצים שמתישים אותך מנטלית. כמו המרוץ הזה בקווינס, ניו יורק, שלא עובר בנופים מדהימים שיכולים להזכיר לכם למה בעצם אתם עושים את זה. את המרוץ הזה, למרחק 4,992 קילומטרים (כן, כן, קראתם נכון) עושים לאורך 52 ימים. בכל יום בין החודשים יוני לאוגוסט, יוצאים הרצים בשעה 6 בבוקר למסלול של 96 קילומטרים. את המרחק הזה הם חייבים לגמוע עד חצות, ולמחרת - לצאת שוב. המסלול זהה לחלוטין בכל יום ועובר בנוף די משמים. אז למה הם עושים את זה? לא ברור.

שיתוף


תגובות