חברים לריצה

איך אפשר להפוך התאגדות ספונטנית של חברים לריצה משותפת, לסוג של קבוצת ריצה אלטרנטיבית קבועה? כך תצליחו להפוך את החברים שלכם לריצה - לקבוצה מחוייבת ורצינית.
 
אתם לא חייבים להיות חלק ממועדון רצי עילית כדי ליהנות מהיתרונות של ריצה משותפת עם אחרים. בקהילות רבות (בתי עסק, ערים ואפילו שכונות) יש קבוצות ריצה חינמיות אליהן תוכלו להצטרף, ואם לא - אתם יכולים להקים גם קבוצה משלכם. אם תחליטו לעשות זאת, יש כמה הנחיות שחשוב לעמוד בהן על מנת שהקבוצה שלכם תחזיק מעמד.
  
למצוא מספיק חברים שמעוניינים להשתתף
 
אם אתם מרכיבים קבוצת ריצה, במיוחד אם זו קבוצה של מתחילים, קחו בחשבון שלא תמיד כולם יגיעו לכל האימונים. אם הרכבתם קבוצה קטנה של 5-6 חברים, ובמקרה אחד בחו״ל, אחד נתקע בעבודה ו-2 חולים, נשארתם עם חבר אחד או שניים, וזו לא היתה כוונת המשורר. עוד סיבה למצוא הרבה חברים, היא שיהיה גיוון בקבוצה גם מבחינת הרמה וגם מבחינת העניין, כך כל אחד יוכל למצוא חבר/ה לריצה שהם באותה רמה כמו שלו ו״להיצמד״ אליהם. אם אתם מצטרפים לקבוצה קיימת, מצאו כזו שיש בה לפחות 20-25 רצים.


 
רוטציה בהנהגת הקבוצה
 
רצוי מראש למנות 2-3 מחברי הקבוצה ל״קפטן״ כך שהם יוכלו להתחלף ביניהם ולחפות זה על זה במידה ומישהו מהם לא מגיע לאימון. מה עושה הקפטן? מחליט על מסלול הריצה, על מקום המפגש, ועומד בראש הקבוצה (לפחות בתחילת הריצה). הוא אחראי שיהיה מלווה לרצים האיטיים יותר, כך שלא יילכו לאיבוד. הוא אחראי לוודא שכולם שותים ומרגישים טוב. בקיצור, הוא התחליף למאמן מקצועי. רצוי גם שהקפטן יהיה מישהו שיש לו קצת רקע בריצה ואימון גופני, ושהוא מבין דבר או שניים בתחום.
 
קביעת מקום ושעה
 
אם הקמתם קבוצת ריצה אקראית של חברים, חשוב שהאימונים עצמם לא יהיו אקראיים - כדי שבאמת יתקיימו. לכן חשוב לקבוע מראש יום קבוע לאימונים ושעה קבועה, כזו שלא משתנה בהתאם לדרישות פרסונליות בקבוצה (אלא אם יש אירוע מיוחד המשותף לכל החברים בקבוצה או לרובם המכריע). אם יש מחלוקת בין חברי הקבוצה לגבי אימוני בוקר או ערב למשל, או לגבי מקום המפגש, אפשר להחליט על רוטציה (שבועיים ראשונים בחודש אימוני ערב, שבועיים אחרונים בחודש אימוני בוקר. או אימון אחד בשבוע במקום אחד ואימון שני במקום אחר).


 
אל תשנו את הקצב שלכם
 
חשוב למצוא חברים לקבוצה שנמצאים פחות או יותר באותו הקצב והרמה, על מנת שאף אחד לא ״יתאמץ״ מדי להגיע לקצב גבוה מהרגיל, מה שעלול לגרום לפציעות או תסכולים. קבוצות חברים אשר מוקמות באופן ספונטני ללא הנהגת מאמן, הן לרוב קבוצות של ריצות סוציאליות בקצבים נוחים ולכן מומלץ שיישארו כאלה. אם אתם רוצים להגביר את הקצב - תשקלו ליווי של מאמן.
 
אל תרוצו עם אוזניות
 
כל הרעיון של ריצה משותפת עם חברים היא להכיר, לדבר וליהנות בחברת אנשים נוספים החולקים את תחביב הריצה. גם אם אתם לא מכירים חלק מחברי הקבוצה שהתווספו דרך חברים, זו ההזדמנות שלכם להכיר אנשים חדשים. לכן השאירו את האוזניות והטלפון בבית. 

שיתוף


תגובות