קפוץ לתוכן

החיים משתנים בדרך למרתון

תתחילו לדבר אחרת, להתלבש אחרת, לאכול אחרת ולהתרגל לשגרת חיים אחרת. כמה שינויים בלתי צפויים (ולא בהכרח רעים) שאימונים למרתון עלולים לעשות לחיים שלכם.



התיאבון גדל
ככל שהקילומטרים גדלים בדרך אל המרתון, כך גם הקיבה מתחילה לגדול. הגוף שלכם יתחיל לצרוח: ״תאכילו אותי! והרבה!״. אם התרגלתם שהקורנפלקס בבוקר משך אתכם עד ארוחת הצהרים, הוא פתאום לא יספיק אחרי ריצת טמפו של 15 או 20 ק״מ, וכבר ב-10 הקיבה תתחיל לקרקר והראש יתחיל לחשוב על פחמימה כלשהי. לכן מומלץ לבנות תפריט חדש מול תזונאי ספורט או בכוחות עצמכם, שכולל הזנה של הגוף כל 3 שעות, עם הרכב מזון בריא ומגוון.
 
צריכת הבירה והאלכוהול קטנה
אלכוהול זה משמין. אלכוהול גם עלול לעייף ולטשטש את החושים יום לפני ריצה ארוכה או אינטנסיבית. באופן כללי, באימונים למרתון, כמות האלכוהול צריכה לרדת וכמות הנוזלים הבריאים (מים למשל) צריכה לעלות. לכן מומלץ להמיר את כוס היין היומית בכמה כוסות מים, ולשמור את האלכוהול לפעם או פעמיים בשבוע (רצוי לא לפני אימון ריצה).
 
המלתחה שלכם משתנה
אם התקציב שלכם מוגבל, קחו בחשבון שאימונים למרתון זה לא עניין זול. פתאום לרשימת הקניות שלכם יתווספו ג׳לים, משקאות איזוטוניים, כדורי מלח, ויטמינים ותוספי מזון למיניהם וכמובן נעלי ריצה שכנראה תחליפו פעמיים או שלוש בתקופת האימונים. ועוד לא התחלנו לדבר על הבגדים… לכן כדאי שתתכוננו להשקיע חלק מתקציב האופנה שלכם בביגוד וציוד ספורט.


 
השינה, הו השינה
אם בדרך כלל אתם הינשופים בחבורה, והיום שלכם רק מתחיל כשהשמש שוקעת, תתכוננו לשינוי משמעותי בחיים. על מנת שתהיו רעננים באימונים ותמנעו כמה שיותר פציעות, מומלצת שינה של לפחות 6-7 שעות לפני אימון ריצה (ובכלל). לכן תתכוננו ללכת לישון מוקדם יותר - לא רק כי אתם צריכים, אלא פשוט כי סביר להניח שאתם תתעלפו מול הספה מרוב עייפות ברגע שהקילומטרים יתחילו לעלות.
 
תדברו, תחשבו, תחיו ריצה
כדאי להכין את כל מי שמכיר אתכם שנושא השיחה העיקרי שלכם בתקופה הקרובה יהיה הריצה. איך היתה הריצה, מה היה הקצב הממוצע, איפה וכמה כואב לכם, מתי אתם עושים עיסוי, מה אתם אוכלים, כמה קילומטרים אתם רצים, איך היה מרוץ ההכנה וכן הלאה… או שפשוט תמצאו חבר/ה שמתאמנים גם הם למרתון ותחפרו אחד לשני…


 

שיתוף


תגובות