איזה סוג של רוכבים אתם?

 
כולם כבר יודעים שרכיבה על אופניים זה ספורט בריא - שורף קלוריות, בונה שרירים ברגליים ויופי של ספורט משלים לריצה או שחייה.
זו חלק מהסיבה לכך שאחוז הנשים שרוכבות עולה מדי שנה, וגדל ב-20 אחוזים בין השנים 2003 ל-2012.
ספורט הרכיבה על אופניים, שהיה נחשב פעם די נישתי ויקר למדי, הופך יותר ויותר לספורט מיינסטרים. חלק מהסיבה לכך היא העובדה שרכיבה על אופניים הפכה גם לאמצעי תחבורה נפוץ יותר - לאור פיתוח שבילי האופניים, מערכי השכרת האופניים בערים הגדולות וכו׳. סיבה נוספת, היא קיומם של יותר ויותר תחרויות אופניים וטריאתלון בארץ - השנה, לדוגמה, תתקיים בארץ לראשונה תחרות ה-GFNY הבינ״ל בירושלים והתחרות Giro Italia
תוזנק גם היא מירושלים.
 
אז אם אתם עדיין מתחילים בענף האופניים, חשוב שתדעו שהוא מתחלק ל-2 תחומים עיקריים: רכיבת כביש ורכיבת שטח.
איפה אתם נמצאים? או לאן אתם שואפים?
אם אתם עדיין לא בטוחים, קראו את המאפיינים של כל תחום ותחליטו…
 
רכיבת כביש
 
בין אם אתם נוסעים לעבודה או לסידורים, לעלות על אופניים ולנסוע זה כל כך קל היום - בזכות ריבוי שבילי האופניים, מערכי השכרת אופניים, ואם אתם בעניין הרכיבה בשביל הספורט - אז גם קבוצות רכיבה.


 
דברים שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך:
 
  1. עיניים קדימה - האופניים תמיד יילכו לאן שהמבט שלכם הולך, במיוחד כאשר אתם בירידה תלולה. לכן חשוב להסתכל למקום אליו אתם רוצים להגיע, או כמה מטרים קדימה. ברכיבת כביש חשוב להיות בפוקוס כל הזמן, משום שאתם חולקים את הכביש עם מכוניות והולכי רגל.
  2. מהירות - רכיבה במהירות של 80-100 סיבובים לדקה יכולה לעזור לשרירי הרגליים להחזיק זמן רב יותר ולאורך מרחק גדול יותר. כדי לחשב RPM, ספרו כמה פעמים הברך שלכם עולה לכיוון המרפק במשך 15 שניות ואז תכפילו ב-4. אם הגעתם לטווח של 20-25 משמעות הדבר שהקדנס (סיבובים לדקה) שלכם הוא בין 80-100. בעליות, כדאי להוריד הילוך ולשמור על 90-95 סיבובים בדקה.
  3. לבוש - לעלות לרכיבה ממושכת עם טייץ קצר ותחתונים זו טעות של טירונים ומתכון בטוח לשפשפת. מומלץ להתאבזר בטייץ רכיבה מרופד. בנוסף, מומלץ להוריד את טייץ הרכיבה מיד לאחר סיום הרכיבה כדי למנוע היווצרות לחות ושפשפות נוספות.
  4. מחיר - טווח המחירים של אופני כביש רחב מאוד. אופני כביש פשוטות יחסית יכולות להתחיל ב-4,000 ש״ח והמחירים מאמירים עד 20, 30 ו-40 אלף ש״ח. הכל תלוי בצרכים שלכם ועד כמה אתם שואפים להתחרות בתחרויות רכיבת כביש או טריאתלונים.
 
אירוע מעניין לרוכבי כביש הוא GFNY Jerusalem ב-27.4 בירושלים. לפרטים לחצו כאן

רכיבת שטח
 
יש רגע מיוחד בו האופניים הופכים לחלק מהגוף שלכם ואתם שולטים בכל קפיצה, בכל סלע או מהמורה בדרך - זו תחושה ששמורה לאלו שאוהבים לרכוב בשבילים הצדדיים. או במילים אחרות, רוכבי שטח הם זן מיוחד של אנשים - כאלה שאוהבים את הטבע, אוהבים הרפתקאות ולא מפחדים ללכת לאיבוד לפעמים.
 


דברים שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך:
 
  1. שיווי משקל ואיזון - כאשר רוכבים מעל סלעים ושורשי עצים לאורך השבילים, מומלץ לעמוד על הפדלים, מרפקים מכופפים ב-45 מעלות ולנתק כמה שאפשר את הגוף מהאופניים. האופניים צריכים לנוע תחתיכם כאשר משקל הגוף שלכם כמה שיותר ממורכז, הזרועות משוחררות והכתפיים מצביעות לכיוון אליו אתם רוצים להגיע.
  2. צמיגים - לחץ צמיגים תקין חשוב מאוד ברכיבת שטח. צמיגים מלאים יכולים להגיע ל-50 PSI אבל זה לא אומר שצריך למלא אותם עד הסוף. דווקא רכיבה בלחץ נמוך עוזרת נגד פגיעות לצמיג ומעניקה נוחות ברכיבה. כדאי להתחיל בלחץ של 25-27 PSI (או 110 באופני כביש) ולראות איך זה עובד לכם.
  3. חשיבה חיובית - רכיבה בשבילים לא מסומנים או צדדיים יכולה לפעמים להרגיש מאיימת עבור רוכבים חדשים. נסו לא להתעסק בפחד כמו ללכת לאיבוד או להגיע לשביל שלא תדעו איך לעבור אותו, ופשוט להשתחרר וליהנות. התמקדו בטכניקה שלכם. כאשר הספק מכונן בכם, אתם מתוחים וזה עלול להוביל לשגיאות טכניות ברכיבה שלכם. חזקו את הביטחון שלכם על ידי כך שתיישרו מבט קדימה לכיוון הרכיבה, ואל תסתכלו למטה על הדברים שאתם עוברים או קופצים מעליהם. אם תסתכלו על הסלע, סביר להניח שתיכנסו בו.
  4. מחיר - גם כאן, יש אופני הרים בעשרות אלפי שקלים אבל במקרה של אופני הרים, תוכלו למצוא אופניים איכותיים גם בכמה אלפי שקלים.
 
אירוע מעניין לרוכבי השטח הוא סובב יס פלאנט ירושלים ב-27.4. לפרטים לחצו כאן
 
 

שיתוף


תגובות