קפוץ לתוכן

איזו רכיבה הכי מתאימה לאישיות שלך?

 
 האם אתם חובבי ריגושים והרפתקאות או כאלה שנמנעים מסיכונים? האופי שלכם יכול להגיד הרבה על סוג הרכיבה שאתם צריכים לדבוק בה, וכך לגרום לכם לאהוב רכיבה אפילו יותר.
 
אם החברים שלכם אוהבים ללכת כל שבוע למסלול תלול, לתמרן בין תנועת מכוניות לעיקולים חדים ובסוף הם מלאי אנרגיה ואתם כזה… לא, אז יכול להיות שאתם פשוט לא עשויים מאותו החומר. אנשים שונים אוהבים לבצע ספורט בצורה שונה, ולא כולנו נוצרנו אותו הדבר ונהנים מאותם הדברים. העובדה שאתם וחבריכם לקבוצה חולקים את תחביב הרכיבה הספורטיבית, לא אומר שאתם נהנים בדיוק מאותה רכיבה כמותם.

מחקר אחרון בחן 800 אנשים מרחבי העולם ומצא כי סביר להניח שהם יאהבו וידבקו באימון שמתאים לסוג האישיות שלהם. המחקר מצא כי אנשים שכלתנים, בעלי נטייה לפעול לפי ההיגיון, יעדיפו תכנית אימונים מתונה ומחושבת לעומת תכנית המבוססת על ריגושים. אנשים כאלה יפרחו דווקא במועדון כושר סגור, בעוד שטיפוסים יותר הרפתקנים יעדיפו לבצע את רוב האימונים שלהם כאימוני אאוט-דור.
 
המחקר אומנם בחן פעילות גופנית באופן כללי, אך הקונספט הזה יכול להיות מיושם על רוכבים באופן ספציפי. תחרויות אופניים וקבוצות רכיבה פונות למכנה המשותף הרחב ביותר - האהבה לרכיבה ספורטיבית. יחד עם זאת, סוגים שונים של אנשים יתפקדו בצורה שונה בקבוצה.
 

איך תדעו איזה סוג אנשים אתם, ומכאן להשליך על סוג הרוכבים שאתם?
אתם כנראה מכירים את עצמכם, אבל ליתר ביטחון הנה איפיון גורף של כמה סוגי אנשים שניתן למצוא בקבוצה ספורטיבית בכלל, ובקבוצת אופניים בפרט. לכל סוג אישיות מותאמת גם סוג רכיבה מומלצת.



 
1. חנונים של נתונים 
האנשים המחושבים, הלוגיים, האנליטיים שיורדים לפרטים. אנשים כאלה עובדים לפי נתונים, לא לפי רגשות. הדבר שהם הכי אוהבים לעשות אחרי אימון הוא להיכנס לאפליקציה/למחשב ולנתח אותו עד מוות.
 
וברכיבה? למזלם של האנשים המחושבים, כיום נתונים הם חלק משמעותי מהאימון. טריינרים, שעונים חכמים, סנסורים ושאר מכשירים שמתלבשים על האופניים וזורקים עלינו נתונים. רוכבים מחושבים יעדיפו אימון מחושב, כזה שבנוי מראש בצורה מדויקת והם ידבקו בו אחד לאחד. לרוכבים כאלה דווקא מומלץ להתחרות שכן סביר להניח שהם יהיו מחושבים מאוד באימונים לקראת התחרות ובתחרות עצמה, דבר שיעזור לביצועים.
 
2. ההרפתקנים
אנשים סקרנים, ספונטנים וחסרי מנוחה. אין כביש שהם לא רכבו בו, ואם כן - רק תנו להם את ההזדמנות. הם יעדיפו תמיד את הדרך שפחות אנשים מכירים. אם הם יילכו לאיבוד הם לא יילחצו, זה רק יהפוך את הרכיבה שלהם למהנה יותר.
 
וברכיבה? אנשים כאלה יפרחו דווקא על אופני השטח - בסינגלים ובמסלולים לא מסומנים, ובאתגרי רכיבה מיוחדים בארץ ובעולם. פחות מתאימים להם החוקים הנוקשים של הטריאתלונים ותחרויות רכיבת הכביש למשל, אלא הם יותר רוכבים חופשיים שצריכים לצאת למסע רכיבה של כמה ימים בהרים.
 
3. מכווני המטרה
אנשים תחרותיים מאוד, מכווני תוצאות וביצועים. אוהבים את תחושת הביחד של קבוצה אבל שום דבר ואף אחד לא יעצור אותם בדרך לקו הסיום. אנשים שבדרך כלל מסמנים וי על מטרה אחת וכבר חושבים על הבאה בתור.
 
וברכיבה? רוכבי כביש תחרותיים. רצוי גראן פונדו או תחרות כביש אחרת הכוללת מרחק עצום לאורך כמה ימים וגם תחרויות כביש איזוטריות בהם יוכלו לקחת פודיום ו״להזין״ את היצר. רוכבים כאלה רצוי שיתאמנו עם מאמן או בקבוצה בעלת יכולות גבוהות.
 
4. החברותיים
האנשים הזורמים, החברותיים, אנשים שאוהבים אנשים. הם תמיד יוכלו לפתח שיחה בכל מקום, עם כל אחד. הם אלו שישוחחו תוך כדי הרכיבה עם הרוכבים האחרים ולא יוכלו לחכות לסיומו של האימון כדי לשבת לקפה. הרכיבה היא רק תירוץ לעשות משהו בחברותא.
 
וברכיבה? הנטייה היא רכיבת שטח לא אתגרית, כזו המאפשרת קצבים איטיים, הפסקות קפה וכמובן פריסה בסיום. אבל גם רכיבת כביש בקבוצה חברותית ולא מאוד תחרותית יכולה לעניין את הטיפוסים הללו. תחרויות שיעניינו אותן הן יותר מתונות כמו אירוע סובב עירוני, אירועי רכיבה למען עמותה ואפילו רכיבה וירטואלית ב-Zwift עם אנשים נוספים. כמובן שהטיפוסים החברותיים באמת תמיד ינסו לגבש יחד את חברי הרכיבה הוירטואלית לכדי מפגש פנים אל פנים.
 
 https://www.bicycling.com/training/a20527502/cycling-tips-personality-for-better-riding/

שיתוף


תגובות