קפוץ לתוכן

הרבה יותר מריצה - 10 מירוצים חברתיים סביב העולם

סדרת מרתוני הרוק׳נרול
איפה? בערים רבות בארה״ב ובאירופה
לאיזו מטרה? מגוון מטרות
 
מאז 1998, מרתון הרוק׳נרול הוא אחד מאירועי הריצה המובילים והפופולאריים, עם מגוון אירועים סביב העולם. המרוצים ידועים בהופעות של להקות מפורסמות כחלק מהפנינג הסיום. אבל לא כולם יודעים שסדרת המירוצים הזו גייסב למעלה מ-300 מיליון דולר למגוון של עמותות ומטרות - החל מעמותות למען בעלי חיים ועד טיפול בסרטן.
 
 
Warrior Dash
איפה? 60 אירועים סביב העולם (ארה"ב, מקסיקו, אוסטרליה, ניו-זילנד, אירופה ועוד)
לאיזו מטרה? משתנה.
 
מרוץ מכשולים לא שגרתי למרחק 5 ק"מ המתקיים בתוך שלולית בוץ ענקית. סוגי המכשולים במרוץ כוללים מעבר של גדר תיל, ודילוג מעל להבות אש. בכל שנה המטרה לשמה מתקיים המרוץ משתנה, כך למשל בשנה שעברה נתרמו למעלה ממיליון דולר לבית חולים מחקרי למען ילדים. בסיום כל מרוץ נתרמות הנעליים הספוגות בוץ של המשתתפים לארגון "גרין סניקרס" שמנקה, משקם ושולח את הנעליים למדינות עולם שלישי.
למעלה מחצי מיליון איש משתתפים בתחרות זו מדי שנה.
 
 
Livestrong Challenge
איפה? קליפורניה, פילדלפיה, טקסס
לאיזו מטרה? תרומה לקרן של לאנס ארמסטרונג ולארגונים נוספים למלחמה בסרטן, כמו גם תמיכה בחולי סרטן שהחלימו.
 
תחרות רכיבה למרחקים שונים העוברת בערים אייקוניות בארה״ב, ומתאימה לרוכבים ברמות כושר מגוונות. לדוגמה התחרות בקליפורניה אידיאלית לרוכבים מנוסים. אל האירוע מוזמנים אנשים שהחלימו ממחלת הסרטן, והם אפילו מקבלים ורד צהוב כשהם עוברים בקו הסיום. לכל אירוע מגיעים אלפי רוכבים, ומההשתתפות מצליחים לגייס מאות אלפי דולרים למלחמה בסרטן.
 
 
 
Cycling for Sight
איפה? חופי דרום קליפורניה
לאיזו מטרה? עיוורים ולקויי ראייה
 
מרוץ בן שלושה ימים המשתרע למרחק של 200 מייל לאורך חופי קליפורניה הדרומיים, ופועל למען המרכז לעיוורים ולקויי ראייה של סן דייגו המפעיל קבוצה של רוכבים עיוורים המוצמדים לרוכבים רואים ויחד רוכבים יחד באופני טנדם (אופני זוגות) – בדומה לעמותת אתגרים הפועלת בישראל בצורה דומה עם רצים ורוכבים.
לתחרות מוזמנים גם רוכבים יחידים וגם זוגות הרוכבים על אופני טנדם. עבור השתתפות בכל שלושת ימי התחרות צריכים רוכבים יחידים לגייס כ-1000 דולר לפחות, ורוכבי זוגות כ-1600 דולר לפחות לזוג.
 
 
Tour De Cure
איפה? 76 ערים בארה״ב
לאיזו מטרה: סוכרת
 
למעלה מ-29 מיליון אמריקנים סובלים ממחלת הסוכרת. מטרת אירוע הרכיבה הזה היא למנוע את המחלה. כל אירוע מציע מגוון מסלולים למרחקים שונים - החל מ-3 מייל ועד 100 מייל, כך שרוכבים בכל הרמות יכולים לקחת חלק. דרישת המינימום לתרומה היא בממוצע סביב ה-200 דולר. כל תורם מקבל פרט להרשמה גם פינוקים שונים כמו ארוחת בוקר, תחנות הזנה בדרך והשתתפות במסיבה בקו הסיום הכוללת אוכל ושתייה.
 
 
 
The Color Run
איפה? מתקיים בכ-50 ערים בארה"ב
לאיזו מטרה? משתנה
 
את מרוץ הצבע מתחילים הרצים עם חולצות טישרט לבנות, ממש כמו בד קנבס לבן עליו מתחיל אמן לצייר. המרוץ נמשך למרחק 5 ק"מ, כאשר בכל קילומטר שיעברו הרצים למעלה מ-100 מתנדבים ישליכו עליהם אבקות צבע בצבעים שונים (הצבעים מאושרים על ידי משרד הבריאות האמריקאי, כך שלא מדובר בסכנה בריאותית). הרצים מסיימים את המרוץ צבועים מכף רגל ועד ראש בצבעים זוהרים, והחולצות שלהם כבר לא כל כך לבנות. לאחר המרוץ מתחיל פסטיבל הצבע במהלכו כל המשתתפים זורקים צבע אחד על השני. כבר בשנה הראשונה בה התקיים הצליח לגייס מרוץ הצבע בין 6-25 אלף רצים בכל אירוע, ותרם מעל למיליון דולר לעמותות שונות מאז היווסדו ב-2012, ביניהן: "Big Brother Big Sister" למען שיקום ילדים המגיעים מרקע קשה, "רונלד מקדונלד" – בתי אירוח לילדים חולים ומשפחותיהם ו- "Three Square Food Bank" הדואג לאוכל ושירותי תזונה לילדים וקשישים נזקקים.
 
 
Run 10 Feed 10
איפה? ניו יורק ו-10 ערים גדולות נוספות בארה"ב
לאיזו מטרה? מלחמה ברעב
 
הרעיון העומד מאחורי מרוץ זה די פשוט: רצים 10 ק"מ ועוזרים להאכיל 10 אמריקנים. המרוץ המרכזי פועל בעיר ניו יורק, אך 10 ערים נוספות הרימו את הכפפה והחליטו לקיים אותו גם כן: אטלנטה, אוסטין, בוסטון, שיקגו, סינסנטי, דנוור, לוס אנג'לס, מיאמי, סן פרנסיסקו וסיאטל. גם אמריקאי שבעיר שלו לא מתקיים המרוץ ומעוניין לקחת חלק בגיוס התרומות, יכול להצטרף לקבוצות המתארגנות לריצת 10 קילומטרים באופן עצמאי במסלול לבחירתן בארה"ב ולגרום להאכלת 10 פיות בעיר הגדולה הקרובה למקום מגוריו וכך לתרום ישירות לקהילה שלו. כל הכסף שגויס עובר לטובת ארגון FEED, אשר משתף פעולה עם ארגונים שונים ונלחם ברעב על ידי אספקת ארוחות, מזון, מצרכים וחינוך בנושא תזונה לאוכלוסיות חלשות.
 
 
AIDS Lifecycle
איפה? מסן פרנסיסקו ללוס אנג׳לס
לאיזו מטרה? מלחמה באיידס
 
מסע אופניים של 7 ימים לאורך 545 מיילים שמתחיל בסן פרנסיסקו ומסתיים בלוס אנג׳לס, ועובר דרך הדרכים היפות בקליפורניה. אפשר להצטרף למסע גם לאורך הדרך. מאז תחילת קיום המסע ב-1992 גויסו למעלה מ-220 מיליון דולר.
 
 
Denver Gorilla Run
איפה? דנוור, אוסטין, סינסנטי, אדמונטון, אלברטה.
לאיזו מטרה? גורילות הרים אפריקאיות
 
אם לתרום לצדקה זו לא סיבה מספקת עבורכם בשביל לרוץ עם חיוך, מה לגבי ריצה לצד אלפי אנשים המחופשים לגורילות? מרוץ הגורילות של דנוור הוא מרוץ 5 קילומטרים אותו ניתן לעשות בריצה, הליכה או רכיבה. במרוץ זה אין חובה ללבוש חולצות מרוץ, רק חליפות גורילה אותה גם אפשר לקחת הביתה אחרי הריצה (אבל רצוי לכבס לפני שמכניסים לארון). בשנת 2009, האירוע שבר שיא גינס מוזר למדי: "ההתארגנות הגדולה ביותר של אנשים לבושים כגורילות", כאשר למעלה מ-1000 "גורילות" התרוצצו ברחבי העיר. אבל את השיא האמיתי שובר המרוץ הזה בתרומות שהוא מעניק לקהילה: למעלה מ-85 אלף דולר ב-2011 נתרמו ל: " "Mountain Gorilla Conservation Funאשר מממנת מחקר, חינוך ומתקנים למען גורילות ההרים האפריקאיות הנמצאות בסכנת הכחדה.
 
 
ועוד אחד משלנו...
מרוץ עלם חולון
 
עמותת עלם פועלת זה 35 שנה למען בני נוער בסיכון ומצוקה. העמותה פוגשת מדי שנה כ- 25,000 בני נוער וצעירים במצבי סיכון, משמשת עבורם כתובת אמיתית ומסייעת להם להיחלץ ממצבם ולהשתלב מחדש בקהילה. מרוץ עלם חולון הוא המרוץ החברתי הגדול בישראל. במרוץ משתתפים מתנדבים ונערי ונערות עלם. כמו כן, חברות וארגונים רבים מעודדים את כלל עובדיהם להשתתף במרוץ והרשמותיהם נתרמות לעמותת עלם.
 
לאתר מרוץ עלם חולון:
www.holonelemrun.org.il

שיתוף


תגובות