קפוץ לתוכן

זהירות, חגים!

תקופת החגים לא חייבת להיות תקופה בה אתם אוכלים יותר ומתאמנים פחות ואתם לא חייבים להגיע אל הסתיו עם משקל עודף. זכרו - אחרי החגים מגיעה עונת המירוצים…
הנה כמה דרכים לשמור על המשקל והכושר בתקופת החגים.
 
  1. ארזו אוכל לנסיעות ארוכות
 
בין אם אתם נוסעים לטיול במטוס, בספינה או במכונית - דאגו לארוז לכם את האוכל שאתם רגילים אליו. כך לא תאלצו להסתפק בנשנושים של אוכל לא ידוע בשדה התעופה, או להיכנס לגחמות בעצירות בתחנות דלק. זה יכול להיות כריכים, פירות, ירקות… כל דבר שאתם רגילים לאכול.
 
2. תכננו את הימים שלכם
 
נוסעים לטיול בחו״ל? מצאו מלון עם חדר כושר, מכון אימונים קרוב עם כרטיסיה למבקרים או פארק/מסלול קרוב לריצה. נשארים בארץ? דאגו לסדר לכם אימונים לפני היציאה לטיולים, לארוחות ולמפגשים משפחתיים. רצוי תמיד להתאמן לפני, כדי שבמקרה שתחזרו עייפים, כבדים או שיהיו עיכובים - לא תצטרכו לוותר על האימון.
 
3. דללו מעט את ארוחת הבוקר
 
לפניכם יום חג עמוס בארוחות משפחתיות? ובערב גם קבעתם עם חברים? דללו מעט את ארוחת הבוקר ואת הנשנושים בין הארוחות. קחו בחשבון שיהיה לכם מעט עודף קלורי באותו היום לאור העובדה שאתם תאכלו אוכל שאתם פחות רגילים לאכול, ואולי גם בכמויות יותר גדולות, לכן עדיף להוריד איפה שאפשר.
 
4. תתנדבו להביא אוכל בריא
 
אם מדובר במפגש חברי/משפחתי סביב אוכל, ומבקשים מכם להביא משהו, אל תתנדבו להביא עוגה או יין. במקום זה, הביאו מנה שאתם יודעים שתתאים לכם ולתזונה שלכם (ואולי גם לאנשים נוספים על הדרך), ואל תבזבזו קלוריות מיותרות על לחם בזמן הארוחה.
 
5. בחרו בפעילויות אקטיביות
 
יש לכם פחות זמן ואנרגיה לעשות ספורט? אפשר עדיין לבחור בפעילויות יותר אקטיביות לבצע גם עם המשפחה - רכיבה על אופניים, טיולים רגליים, רכיבה על סוסים ועוד.
 
6. בחרו בקינוח אחד, לא שלושה
 
ארוחות חג נוטות להיות עמוסות במגוון. גם בשר וגם דגים, תוספות מכל הסוגים וכמובן… שולחן הקינוחים. לא צריך גם פירות, גם גלידה וגם עוגה. מצד שני, לא צריך להימנע מהכל ולהרגיש מתוסכלים. אפשר לבחור בקינוח אחד שנראה לכם הכי מפתה, ולאכול רק אותו. לאחר מכן, התרחקו משולחן הקינוחים או שתעסיקו את עצמכם בתה או קפה ולא בניקורים ונשנושים.
 
7. היזהרו ממלכודות
 
נמאס לכם מכל הארוחות והחלטתם שאתם אוכלים רק סלטים. אבל רוב האנשים נוטים לשים בסלטים כמויות גדולות של רטבים, שמן זית, פיצוחים, חמוציות, פירות, אגוזים ועוד כל מיני פינוקים משמינים. לכן שימו לב איזה סלטים אתם אוכלים, ואם ניתנת לכם האופציה בחרו ברטבים ״דלים״ כמו טחינה, לימון או חומץ בלסמי. את אגוזי המלך או החמוציות נסו להסיר מהמנה שלכם. ושימו לב גם לכמות כוסות היין או הבירה שאתם שותים בארוחה.
 
8. אל תאכלו משעמום
 
ויש אנשים שדווקא תקופת החגים שלהם פחות עמוסה באירועים ויותר בסתלבט. אנשים אלו מבלים את רוב החג על הספה, או בשינה, והעיקר - לא בעבודה. אז פתאום הזמן בו הייתם עסוקים מדי ואכלתם מנות קצובות תוך כדי ישיבות, הפך להיות זמן בו אתם פותחים את המקרר שלוש פעמים בשעה. אם אתם האנשים האלה, חשוב שתייצרו לעצמכם שגרה גם בתקופת החגים. לכו למשל לשבת בבית קפה במקום בבית וקראו שם ספר או צפו בסדרה באייפד, קבעו עם חברים, לכו לטייל הרבה עם הכלב, לכו לים, עסקו בספורט, לכו לרכוב על אופניים והעיקר - אל תהיו משועממים.
 
 
חג שמח ושנה טובה!

שיתוף


תגובות