קפוץ לתוכן

מסלולי הריצה היפים בישראל


איזור ירושלים/המרכז
 
יער בן שמן
 
החל ממסלול מעגלי של 8 ק״מ ועד שבילים המתפרשים לאורך 35 ק״מ, יער בן שמן הוא דרך טובה ומומלצת לטעום ריצות שטח בלי להתרחק ממרכז הארץ.
מגוון מסלולים לרצים מתחילים ומנוסים, נוף משתנה, מסלולים מאתגרים העולים לגבהים לצד מסלולים שטוחים ואפילו חזירי בר וסוסים. את הכל אפשר לפגוש ביער בן שמן. שבילים יפים לא חסר כאן (מומלץ במיוחד מסלול שעובר דרך נקודת התצפית של תל-חדיד). חנו את הרכב במצפה מודיעין וכנסו ליער. עקבו אחרי סימני הדרך על מנת לא ללכת לאיבוד.
 
הר איתן (או בשמו השני: הסטף)
 
את הכביש העולה להר איתן קשה לפספס - אם תגיעו לשם ביום שבת בשש בבוקר כנראה שתסעו אחרי שיירה של רכבים. המסלול של הר איתן הפך למסלול מועדף על רצים שמחפשים לבצע ריצת שטח עם עליות, בין היתר בשל הנוחות שלו - מדובר במסלול מעגלי של כ-8 ק״מ שניתן לבצע עם כיוון השעון או נגד כיוון השעון ותמיד להגיע חזרה לרכב לצורך התרעננות/שתייה. העליות יכולות להיות מאתגרות בחלק מהמסלול, אבל לא יותר מדי. והנוף הוא הדובדבן שבקצה ההר - עין כרם, הקסטל ונופי עוטף ירושלים.
 
ירקון מזרח
 
מאחורי בית החולים ״אסותא״, היכן שפארק גני יהושע מסתיים, מתחילים השבילים הפחות רשמיים של הירקון. בקיץ מעט חם והביל לרוץ כאן, אבל בסתיו או באביב זה די מושלם - לרוץ לאורך נחל הירקון, לצד פרדסים ועצי אקליפטוס ובתוואי שטח נוח ושטוח. פתרון מושלם למי שלא אוהב לנסוע רחוק מדי. אפשר לצאת לכל מרחק שהוא ופשוט להסתובב חזרה כשרוצים, או להמשיך עד קצה השביל - פארק אפק (כ-25 ק״מ מנקודת ההתחלה), בהנחה שיש מי שיקפיץ אתכם בחזרה.
 
נחל אלכסנדר
 
ה-מסלול של איזור השרון. מסלול שטח שטוח המתאים אפילו לריצות נפח ארוכות לקראת מרתון. מתחילים את המסלול בקיבוץ מעברות ורצים לאורך גדת הנחל עד שתגיעו לקו הים באיזור מכמורת (כדאי להמשיך מעט פנימה ולזכות לנקודת תצפית מדהימה על חוף בתולי בין הסלעים). כ-16 ק״מ הלוך-חזור, יש רק ברזיית מים אחת והיא ממוקמת בתחילת המסלול יחסית לכן מומלץ לשאת עליכם מים.
 
 
איזור הצפון
 
סובב כנרת
 
אורך ההקפה המלאה של הכנרת הוא 60 ק״מ, אך רק חלק ממנה הוכשר להליכה/ריצה. המסלול הרשמי שהוכשר על ידי החברה להגנת הטבע מסומן בסימון שבילים לבן-סגול-כחול ואורכו כ-35 ק״מ. כמובן שאפשר להסתובב בכל רגע ולארגן לכם ריצה באורך שמתאים לכם, עם נוף מהמם של הכנרת. מומלץ להתחיל באיזור צומת מושב כנרת ולהמשיך עד טבריה. המסלול מישורי ונוח.
 
 
אגמון החולה
 
אחד המסלולים היפים בגליל העליון - מסלול שטוח ונוח הנמצא בתוך אתר אגמון החולה, כך שהגישה אליו אפשרית בשעות הפתיחה של האתר. אורך המסלול כ-8.5 ק״מ והוא עובר ממש לאורך קו המים. אם תצאו כאן לריצה בשעות הזריחה בעונת הנדידה תיהנו גם ממחזה מדהים של הציפורים וגם ממזג אוויר מעולה.
 
 
איזור הדרום
 
מצפה רמון
 
במצפה רמון הוכשר שביל מיוחד לריצה/רכיבה באורך 10 ק״מ (5 ק״מ הלוך ו-5 ק״מ חזור) העובר ממש לאורך הרכס ומספק תצפית מרהיבה למכתש רמון. יציאה לריצה בשעת הזריחה תעניק לכם תמונה שתתקשו לשכוח - כאשר השמש צובעת את המכתש בצבע כתום. המסלול הוא מסלול שטח, חלקו כורכר נוח יחסית וחלקו מעט סלעי אבל לא משהו שקשה לעבור אותו. מדובר במסלול שטוח יחסית עם קצת running hills. המסלול מסומן בצורה נוחה על ידי שלטים כל 0.5 ק״מ. הוא מתחיל בסמוך למלון ״בראשית״.
 
 
הערבה
 
בערבה אפשר למצוא מסלולים מדבריים מרהיבים ביופיים ושטוחים ברובם. לרוץ בערבה זו חוויה כמעט רוחנית - רק אתם והמדבר. אחד המסלולים האלו הוכשר לרגל חצי מרתון הערבה שמתקיים מדי שנה בחודש דצמבר/ינואר. המרוץ יוצא ממושב חצבה ועובר בלב המדבר. מסלולים למרחק חצי מרתון, 10 ק״מ ו-5 ק״מ (+2 ק״מ עממי). חוויית ריצה ייחודית זה כאן >> www.aravarun.co.il

שיתוף


תגובות