קפוץ לתוכן

עצמאי בשטח


יער בן שמן
סינגל הרצל, סינגל ענבה, סינגל חדיד.
היציאה מחניון מצפה מודיעין. סינגל הרצל הוא סינגל מעגלי המסומן בצבע כחול בתוך היער למרחק 8-9 ק״מ (תלוי אם מבצעים קטע טכני של 1 ק״מ באמצע), הוא לא קשה במיוחד ובדרך סביר שתפגשו גם רצים שאוהבים לבצע את הסינגל הזה בשעות המוקדמות.
מתקדמים יכולים לשלב גם את סינגל ענבה המסומן באדום ונחשב לקשה יותר וכך להגיע ל-32 ק״מ יחד. ביער בן שמן בסופי השבוע אין כמעט סיכוי שלא תפגשו רוכבי שטח נוספים. מדובר במסלול מוצל יחסית ואטרקטיבי מאוד הן בחודשי החורף והן בקיץ.
סינגל חדיד הוא סינגל מוצלח מאוד העובר דרך פינות פחות מוכרות של היער ומגיע בסופו לתל חדיד, גבעה של 147 מטרים עם תצפית על גוש דן. בחודשי האביב תוכלו לראות פה פריחה נהדרת של רקפות וכלניות.
 
ירקון מזרח
הכניסה היא מסיומו של פארק הירקון בכיוון מזרח (ליד ביה״ח אסותא) ולאורך מקורות הירקון עד פארק אפק בראש העין. ניתן לבצע הלוך-חזור או להשאיר את הרכב בנקודת הסיום. כ-22 ק״מ לכל כיוון. נוף קסום של פרדסים וצמחיה סבוכה ילווה אתכם לאורך הדרך. מסלול זה מתאים בעיקר לקיץ ולעונות המעבר ולא לחורף בשל בוץ ושלוליות עמוקות. דרגת קושי טכני קל ומסלול שטוח.
 
סובב כנרת
הקפה מלאה של הכנרת הכוללת הן רכיבה בכביש והן בשטח. הרכיבה על כביש היא בהתחלה לאורך כביש 90 או על הטיילת הצמודה. לפני חוף דקל מגיעים לשביל המסומן בצבע סגול. עוברים דרך גשר אריק, חוף כנרת, עין גב וקיבוץ האון. הקפה מלאה אורכת כ-65 ק״מ.
 
רום הגלבוע
מסלול מאתגר למדי של 43 ק״מ בשל תנאי השטח והעליות, אבל עם נוף מדהים של עמק יזרעאל ועמק בית שאן. המסלול מתחיל בחניון נורית ונפתח בעלייה ארוכה של 12 ק״מ אך לאחר מכן המסלול משלב עליות וירידות עד סופו.
 
יער בארי
בדרך לנגב? עצרו במסלולים המקיפים את קיבוץ בארי. יש כאן לא מעט מסלולים למרחקים משתנים (בין 9-23 ק״מ) ולכל הרמות (החל מרמה בסיסית ועד גבוהה). הנוף שתפגשו הוא גבעות, חורשות אקליפטוסים, שדות מעובדים וכמובן מרבדי הכלניות בחודשים ינואר-פברואר, תקופת הפריחה ואירועי ״דרום אדום״. סינגל סובב בארי המסומן באדום הוא אחד הסינגלים הפופולאריים בקרב רוכבים מנוסים, אורכו 23 ק״מ והוא כולל עליות וירידות ומבחינה טכנית הוא לא פשוט.
 
יער עמינדב ירושלים
הקפה מלאה של יער עמינדב אורכת כ-17 ק״מ עם לא מעט עליות תלולות וסינגלים טכניים בדרך. עוברים דרך רכס עמינדב ומפגש נחל רפאים-נחל שורק, עם נופים של עמקי שני הנחלים וההרים המקיפים אותם. לאחר מכן ממשיכים לטיפוסים עד ליד קנדי, עלייה לא תלולה אבל ארוכה. אפשר לסיים את המסלול ביד קנדי ולהרגיש על גג העולם. המסלול של סובב נביעות ירושלים עובר בין היתר ביער עמינדב, יד קנדי ובמסלולי רכיבה נהדרים נוספים באיזור.
 
בואו לרכוב במסלולים יפיפיים בירושלים וסביבה בסובב נביעות ירושלים. הזדמנות אחרונה להירשם עד 13/5 >> www.sovevjerusalem.co.il

שיתוף


תגובות