חופשה אקטיבית


דמיינו לעצמכם ים כחול, חול לבן, בר קוקטיילים על החוף, מוזיקת צ׳יל אאוט, ארוחות מפנקות, מיטות שיזוף על המים, בריכת אינפיניטי, צוקים מסביב וכל מה שצריך לחופשת בטן-גב מושלמת. וכשאנחנו כותבים בטן-גב אנחנו מתכוונים שהיום יתחיל באימון בטן, אחריו תמשיכו לאימון גב. הקוקטייל עם ספירולינה, על החול הלבן תעשו שכיבות שמיכה וסקווטים, על הצוקים יש אימון ריצה ובבריכת אינפיניטי תוכלו לבצע את אימון השחייה. בהצלחה.
השילוב בין כושר וחופשה עדיין ייראה לאנשים מסוימים הזוי לגמרי, אבל חופשות אקטיביות הוא טרנד שהולך וצובר תאוצה בכל העולם וגם בישראל.
במקום לנסוע לחופשה בה בעיקר נחים, ישנים, רובצים בים ואוכלים, אנשים משלמים ממיטב כספם כדי לנסוע עם מאמן שיריץ אותם בבוקר ויאמן אותם על החוף בערב. בין לבין הם גם יאכלו, ישתו וירבצו - ואולי גם יעשו איזה מסאז׳ להרגעת השרירים.
חופשה אקטיבית היא חופשה מאורגנת עם לו״ז אימונים מודרכים שמעביר מאמן, במקומות האקזוטיים ביותר בעולם כמו תאילנד, המלדיביים ועוד. חלק מהחופשות מתרכזות בענף ספציפי כמו יוגה, גלישה או ריצה וחלקן מעורבות. חלק מהחופשות בכלל אורבניות או בהרים ולא על חופי הים - כמו חופשת רכיבה על אופניים בהרים הדולומיטיים, או חופשת ריצה בברלין או בברצלונה.
 
למי זה מתאים?
 
חופשה שכזו מתאימה לאנשים שאימונים הם חלק בלתי נפרד מחייהם, כלומר כאלה שגם כיום כשהם יוצאים לחופשה הם לא יוותרו על האימונים, או לאנשים שפשוט אוהבים להתאמן ומחפשים להכיר אנשים חדשים ולחוות חוויות חדשות. בקיצור, לאנשים בכושר שפתוחים לדברים חדשים. זו גם חופשה שמתאימה לאנשים שרוצים להשתפר בענף ספורט מסוים (אם זו חופשה שמתמקדת בתחום כלשהו), או לכאלה שחופשת בטן-גב רגילה משעממת אותם והם מחפשים משהו קצת שונה.
 
איך תארגנו לעצמכם חופשה אקטיבית?
 
אם החופשות המאורגנות פחות מתאימות לכם או שהיעדים שלהן פחות בשבילכם (ובואו נודה בזה, לא מדובר גם בעניין זול), אתם גם יכולים לייצר לעצמכם חופשה אקטיבית משלכם בכמה צעדים:
 
1. בחרו שותף מתאים
 
רצים/רוכבים/שוחים/מתרגלים יוגה? הצטרפו לקבוצה שנוסעת למחנה אימונים בחו״ל, יש לא מעט כאלה וכמעט בכל ענף ספורט. או שתמצאו לעצמכם פרטנר שאתם רגילים להתאמן איתו ובנו לעצמכם חופשה בה ההתמקדות תהיה האימונים. חשוב להבין, שחופשה אקטיבית היא משהו שקשה לעשות עם משפחה או במסגרת טיול עם בן/בת זוג שלא עוסקים בספורט שלכם. חופשה אקטיבית אמיתית לרוב תכלול אימון אחד ביום לפחות (אם לא יותר) והאימונים הם לרוב ארוכים ותופסים את רוב שעות הבוקר. הם גם מעייפים, מה שאומר שהבילויים בערב מצטמצמים. זה לא שאין זמן לבילויים והנאות, אבל חלק מהזמן הזה מוקדש לאימונים ולכן חשוב למצוא פרטנר/ים לטיול שמכוונים לאותה המטרה כמוכם.
 
2. הגדירו מה זה אקטיבי בשבילכם
 
יכול להיות שטרקים זה אקטיבי בשבילכם, ובמקרה כזה תוכלו לארגן טיול שכולל מסלולי הליכה על ההרים. ואולי בכלל אתם פריקים של אימונים פונקציונליים, ואז תוכלו למצוא מועדון קרוספיט מקומי בעיר כלשהי ולהתאמן שם מדי יום. אתם בוחרים את האימונים, התדירות שלהם והעצימות שלהם.
 
3. בחרו יעד מתאים לסוג הפעילות
 
אם אתם חובבי טרקים, רצוי שתבחרו בטיול שיש בו מסלולי הליכה ארוכים ומאתגרים. אם אתם רוכבי כביש, אתם זקוקים ליעד בו נהוג לרכוב על אופניים ויש מספיק כבישים מתאימים לרכיבה. שחיינים זקוקים לים או מקווה מים גדול. גולשים צריכים מקום עם גלים גבוהים. חשוב להתאים את היעד לסוג הפעילות שאתם מתכננים לבצע.

 

4. אל תגבילו את עצמכם לפעילות אחת
 
מולטי-ספורט זה הדבר! הכי כיף בחופשות אקטיביות הוא הגיוון - ביום אחד לרכוב, ביום השני לרוץ, ביום אחר לבצע אימון כוח ואולי לקנח ברפטינג או פעילויות ספורט ימי. אל תשכחו להשאיר גם קצת זמן לבילויים והנאות, גם חופשה אקטיבית היא עדיין חופשה :)
 
חופשה נעימה!
 

שיתוף


תגובות