קפוץ לתוכן

מה עושות האיילות בלילות


משכימי הקום תמיד נראים רעננים, חיוניים ומלאי אנרגיה כשהם נכנסים לתוך היום אחרי ריצת בוקר טובה. אבל ראיתם אותם פעם בצהרים…?
גם לריצת ערב יש את היתרונות שלה, והם לא רעים בכלל, במיוחד אם אתם לא אנשים של בוקר, מתקשים לקום מוקדם לאימונים ומוצאים את עצמכם עם נפילת אנרגיה רצינית במהלך היום.
רצי הערב נפוצים יותר ממה שנהוג לחשוב. על אף שרוב המירוצים מתקיימים בבוקר, יש יותר ויותר פופולאריות גם למירוצי לילה - בארץ ובעולם, ואם תבקרו בטיילת או בפארקים בשעות השקיעה תגלו הרבה מאוד רצים שפשוט מעדיפים שלא לרוץ בבוקר.
גם אם אתם כן אנשי בוקר, אם אתם מתאמנים למירוץ לילה רצוי להכניס כמה ריצות בשעות הערב ולהרגיל את הגוף לאימונים בשעת התחרות. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע ריצות ערב/לילה בצורה הטובה והיעילה ביותר.

מוטיבציה
בעוד שבבוקר הדבר היחיד שמונע מאיתנו לצאת לריצה הוא הקימה מהמיטה (ואולי גם הילדים אבל זה תלוי כמה מוקדם אתם קמים), בערב נדרש כוח רצון גדול בהרבה שלא תמיד תלוי בכם. ביניכם לבין הריצה יעמדו הסידורים, העבודה, הבילוי, הטלפונים, המיילים, המשפחה וגם העייפות המצטברת של כל היום שמפעילה לחץ מתון פשוט לוותר על האימון. הפתרון - לא ללכת הביתה לפני הריצה אלא פשוט להמשיך ישירות מהעבודה לחדר הכושר או למקום ממנו אתם יוצאים לריצה. לא מסתדר לכם? נסו לצאת לריצה אחרי כל הבלגאן, כשהכל כבר שקט, סביב השעה 8-9. זה נראה מאוחר והעייפות אולי תגבר, אבל כשתתחילו לרוץ היא תיעלם ותגלו שבשעות האלה דווקא אפשר למצוא לא מעט שקט פנימי.

תכנון ארוחות
רצי הבוקר מרוויחים מכך שהם יכולים להכין את עצמם ספציפית לריצה בחלון השעה שלפניה. אבל רצי הלילה יכולים להרוויח יותר - הם לא צריכים להגיע לריצה אחרי צום לילי ארוך, ויכולים לתכנן את זמני האכילה והרכב האוכל במהלך כל היום כך שאלו יטיבו לריצת הערב. אפשרו לעצמכם לפחות 3 שעות ממועד הארוחה המרכזית ועד מועד הריצה (ואם יש לכם קיבה רגישה אז אפילו 4 שעות). זה אומר לאכול ארוחת צהרים מוקדמת יחסית ולהכניס עוד מזון זמין המעניק אנרגיה כמו תמרים או בננה בשעה שלפני האימון. לאחר הריצה מומלץ לאכול ארוחת ערב מזינה עם יחס חלבונים גבוה. מומלץ שלא לאכול ארוחה כבדה מדי או שמכילה פחמימות זמינות וסוכרים על מנת שלא לפגוע בשינה. 

תכנית גיבוי
כמו שכבר ציינו, לרצי לילה לרוב יהיו יותר בלת״מים מאשר רצי בוקר - מה לעשות שיש לנו תכניות ואז החיים מגיעים ומשנים אותן. לכן רצוי תמיד שתהיה לכם תכנית גיבוי למקרה שהריצה לא תצא לפועל: כמה משקולות בבית לאימון כוח שאתם יכולים לבצע, או סרטון שמור של תרגול יוגה. אם תבצעו אימון כלשהו (כחלופה לכלום) תהיו פחות מתוסכלים והמוטיבציה שלכם לבצע את הריצה ביום אחר תגדל.
 
בטיחות
ריצה בחוץ בשעות הלילה דורשת אמצעי בטיחות כמו אלמנטים זוהרים על הביגוד, טלפון נייד שמומלץ לרוץ איתו אם אתם רצים בשעות מאוחרות, וחבר/ה לריצה (מומלץ גם בבוקר).
 
לילה טוב
בעבר מחקרים טענו שאימון בשעות הערב פוגע בשינה. החדשות הטובות: על פי סקר שנערך על ידי המכון הבינ״ל לחקר השינה, אימונים דווקא מובילים לשינה טובה יותר, גם כשהם מתבצעים בשעות הערב. מחקרים עדכניים אף טענו שאימונים בשעות הערב יובילו לשינה טובה יותר. חשוב לבצע התאוששות מלאה לאחר האימון - להספיק לחזור מהריצה לפחות שעתיים לפני השינה, להירגע, לבצע מתיחות ולא לאכול אוכל פחמימתי וסוכרתי בשעות הלילה.
 


























ריצות ערב נעימות ובטוחות לקראת am:pm מרוץ הלילה של תל-אביב, מרוץ הלילה המוביל בישראל! ב-30 באוקטובר מאירים את העיר. מהרו להירשם ולהבטיח מקומכם >> www.tlvnightrun.co.il

שיתוף


תגובות