קפוץ לתוכן

5 סיבות לרוץ במרוץ שליחים


כבר כמעט בלתי אפשרי להיכנס לפייסבוק או לאינסטגרם בלי לראות איזה חבר/ה שסיימו תחרות מאתגרת של כמה ימים. ״רק״ מרוץ 10 ק״מ זה כבר לא מספיק, חייב להיות שם עוד איזשהו טוויסט מאתגר - אם זה מרוץ מכשולים, מרוצים במקומות מיוחדים בחו״ל, מרתון בין יקבים, מרוץ שליחים או אתגר שמשלב כמה ענפי ספורט.
מרוצי השליחים הופכים להיות יותר ויותר נפוצים וכבר לא מיועדים רק לרצים מאומנים ומנוסים מאוד. מדובר במרוצים שהם קודם כל ולפני הכל חוויה חברתית ומגבשת, ורק לאחר מכן גם אתגר פיזי.
בין אם עדיין לא ניסיתם או שאתם כבר רצי שליחים מתורגלים, הנה 5 סיבות להשתתף במרוץ שליחים השנה:

1. לרוץ הרבה (אבל לא הרבה מדי)

מרוצי שליחים לרוב אורכים יומיים והם מאפשרים לכם לחוות מרחקים ומרחבים של מרוצי אולטרה, אבל באופן שמאפשר לכם עדיין לנוח מספיק וליהנות. אתם יכולים לבחור כמה מתאים לכם לרוץ - בקבוצה של 6 משתתפים למשל, תרוצו הרבה פחות קילומטרים מאשר בקבוצה של 4 משתתפים או 2 משתתפים. גם רמת הקושי משתנה בהתאם למקטעים אותם תבחרו לרוץ. וכך אתם נהנים מנופים משתנים והכרת הארץ באופן שאפשר להכיר רק דרך הרגליים. יחד עם זאת, עדיין מדובר במרחקים מצטברים הנעים בין 20-60 קילומטרים (תלוי בכמות המשתתפים בקבוצה) ולכן נדרש להתאמן לאתגר.

2. גיבוש בין חברים

אל מרוצי השליחים נהוג להירשם עם חברים או מכרים - בין אם חברים לקבוצת הריצה, חברים לעבודה, חברים מהצבא, קרובי משפחה או מכרים אחרים. כך מרוץ השליחים הופך לחוויה מגבשת וחברית, בה אתם ״תקועים״ עם החברים שלכם ל-24 שעות בכל מיני סיטואציות שונות ומשונות שיספקו לכם הרבה סיפורים מצחיקים לעתיד.

3. להכיר חברים חדשים

אין כמו 24 שעות אינטנסיביות של מריחת בודי-גלייד וארגון ארוחות מלכים הכוללות קופסאות שימורים וקולה כדי להכיר אנשים. יש כאלה שבוחרים לצאת למרוצי שליחים עם החברים או המשפחה, אבל יש גם כאלה שרואים באירוע שכזה הזדמנות להכיר חברים חדשים. בין אם מדובר בקבוצת מכרים שזו ההזדמנות להתקרב אליה או אנשים זרים. יש מספיק קבוצות ופורומים בהם יחפשו רצ/ה משלימ/ה לקבוצה קיימת וכך תוכלו להצטרף ולהכיר חברים חדשים.

4. לזרום

גם אם אתם באים למרוץ שליחים רציניים ובמטרה להתחרות, מרוץ שליחים הוא אירוע שהרבה יותר כיף לעשות אותו בקלילות ובזרימה, בלי להסתכל יותר מדי על השעון, כי במרוצי שליחים קורים הרבה דברים בלתי צפויים (כמו למשל שיאחרו לאסוף אתכם מסיום המקטע כי עצרו לאכול ושכחו אתכם). מרוץ שליחים הוא הזדמנות לבוא לרוץ לכיף, ״לצחוקים״, עם חבר׳ה ולצבור הרבה חוויות שלא תפסיקו לדבר עליהן.

5. להכיר מקומות חדשים

מרוצי שליחים מתקיימים בשטח, ובמקומות שאת חלקם כנראה לא יצא לכם לראות - לפחות לא בריצה. ב-Arava Challenge למשל אתם רצים במדבר ובעומקי הערבה התיכונה, דרך נקודות תצפית ושבילים שאולי לא ידעתם בכלל שקיימים. מרוץ שליחים הוא בעצם טיול, רק כזה שלא צריך לנסוע רחוק מדי בשבילו ושמאפשר לנו גם ליהנות עם החבר׳ה וגם להרוויח אימון ריצה לא רע בכלל על הדרך.
 


































ולסיכום, מרוץ שליחים הוא חוויה של הרבה יותר מפעם בחיים. מי שכבר עשה אותו פעם, כנראה יעשה אותו שוב.
בינואר הקרוב אנחנו יוצאים למרוץ הערבה במתכונת החדשה שלו - מרוץ השליחים Arava Challenge שמלבד מסלולי הריצה הרגילים יכלול גם מסלול שליחים של 120 ק״מ לקבוצות של 2-6 משתתפים. לפרטים ולהרשמה >>
www.aravarun.co.il

שיתוף


תגובות