קפוץ לתוכן

מרוץ מכשולים זה הכי, אחי


לרוץ מרתון היה מאז ומתמיד פסגת השאיפות של כל רץ. אבל בשנים האחרונות התחילו לצוץ מסגרות אימון ותחרות חדשות שמאתגרות מעט את מקומו של המרתון בראש הטבלה.
לרצים שמשתעממים מריצות ארוכות או מאימונים למרתון שאורכים מספר חודשים, ולכאלה שפחות חובבים ריצה ויותר בעניין של אימונים פונקציונליים סטייל קרוספיט ו-HIIT נמצא ז׳אנר חדש שהולך ותופס תאוצה: מרוצי המכשולים והבוץ.

מיליוני משתתפים ברחבי העולם פונים להתחרות במרוצי מכשולים - הם מטפסים על קירות, זוחלים בבוץ וקופצים בין הטבעות. מספר המשתתפים בתחרויות אלה גדל מדי שנה. על פי מחקר של RUNNING USA על מירוצים לא-קונבנציונליים, מספר האנשים שלוקחים חלק במרוצי בוץ ומכשולים עלה משמעותית מ-2009 ועד 2013, בעוד שהמשתתפים במרוצים מסוג מרתון וחצי מרתון עלה רק במעט. גם כמות האירועים עלתה כדי לעמוד בביקוש. אם פעם היו שני מרוצי מכשולים בינלאומיים עיקריים (ספרטן וטאף מאדר), כיום ישנם כבר למעלה מ-2000 מרוצים כאלה ברחבי העולם.

אז מדוע הפופולאריות של מרוצי מכשולים עלתה בצורה חדה כל כך?
ייתכן שזו הפופולאריות הגוברת של תכניות כמו ה-NINJA WARRIOR. לראות אנשים ״רגילים״ מבצעים מכשולים על מסך הטלוויזיה הופך את הספורט למשהו נתפס ונחשק, שכביכול כל אחד עם קצת אימונים יכול לעשות (ממש כמו ריצה אגב) ולכן לסוג הספורט הזה יש את הפוטנציאל להיות פופולארי בקרב אוכלוסיה נרחבת של חובבי ספורט לא מקצוענים. האתגר הוא כזה שהרבה אנשים יכולים להתחבר אליו. המספרים מדברים בעד עצמם - אל העונה הראשונה של הנינג׳ה ווריור בארה״ב שלחו 1,000 אנשים הקלטות אודישן. בעונה העשירית היה מדובר כבר ב-50,000 איש.

גם עליית הביקוש לשיטות אימון חדשות של ספורט אתגרי כמו פארקור וג׳ימנסטיקס ועשרות מועדוני כושר שנפתחו סביב ענפים אלו וסביב אימוני נינג׳ה ספציפיים למבוגרים ולילדים יוצרת קרקע פוריה למתאמנים שמחפשים להתחרות בתחרויות הקשורות לשיטות אימון אלה.
ואולי פשוט לאנשים נמאס לרוץ למרחקים ארוכים? כולם מבינים את יתרונות הריצה, אבל מעדיפים להתחרות בריצה למרחקים קצרים יותר ולשלב בין סיבולת וכוח - ממש כפי שעושים אימונים פונקציונליים ו-HIIT שגם הפופולאריות שלהם רק הולכת וגדלה מדי שנה.

הסיבה כנראה טמונה בשילוב של כל הסיבות יחד, אבל אפשר להכריז בוודאות שהאתגר שמציבים מרוצי המכשולים וגם העניין שיש בסוג מרוץ שכזה הופכים את מרוצי המכשולים למבוקשים: מעבר ממכשול למכשול, כל מכשול שונה ודורש טכניקה אחרת, התמודדות עם אתגרים לא קונבנציונליים, הצורך לגייס את כל הגוף למשימה וגם ההירתמות הקבוצתית ושיתוף הפעולה הנדרש כדי להצליח במסלול שכזה.
בעוד שתחרויות ריצה הן מונוטוניות (עיסוק באותה הפעילות לאורך זמן) מרוץ מכשולים מציב אתגר מנטלי וגם פיזי - סוגי מכשולים שונים, שבחלקם המשתתף חזק יותר ובחלקם חלש יותר, מציבים בפניו אתגר חדש, ומי לא אוהב לגוון ולחדש בספורט?


 


כשאתגר אמיתי וכיף אמיתי נפגשים. MUDRUN TEL AVIV מרוץ המכשולים של ישראל. האתגר הבא מחכה לכם >> www.mudrun.co.il
 
 

שיתוף


תגובות