קפוץ לתוכן

קום והתהלך בעולם


Annapurna

איפה? נפאל
דרגת קושי: 5

שמורת האנאפורנה נחשבת כאחת מאזורי הטרקים היפים בעולם ואזור תיירות הטרקים הפופולרי והמפורסם ביותר בנפאל. האנאפורנה עצמו הוא רכס פסגות עצום בהרי ההימלאיה. פסגתו הגבוהה ביותר של האנאפורנה מגיעה לגובה של מעל ל-8000 מטר - הפסגה העשירית בגובהה בעולם.
ישנם מספר טרקים בשמורה הנבדלים באורכם וברמות הקושי שלהם, אך כולם נחשבים קשים, בעיקר בשל הטיפוס בהרים המחייב הכנה מראש בהסתגלות לגובה.
טרק סובב אנאפורנה הוא טרק בן 14 ימים ולאורך כ-260 קילומטרים המקיף את קבוצת פסגות האנפורנה ובכך מאפשר לראות גם את נופי טיבט השכנה. נקודת הגובה המקסימלית של המסלול נמצאת בגובה של 5,416 מטרים.  
טרק קצר יותר הוא "אנאפורנה בייס קמפ" הנמשך 8 ימים, מתחיל במרגלות הרכס וממשיך עד למרגלות פסגת אנאפורנה בגובה 4,130 מטרים.
ולמי שזקוק לאתגר גדול יותר – בחלקם המזרחי של הרי ההימלאיה מצוי ההר הגבוה ביותר בעולם, הלא הוא האוורסט.

 
Inca Trail

איפה? פרו
דרגת קושי: 4

האינקה טרייל הוא אחד הטרקים הידועים בעולם וזה המוביל אל המאצ'ו פיצ'ו, סמל אימפריית האינקה ואחד משבעת פלאי תבל החדשים, השוכן בחלק הדרום מזרחי של פרו, מצפון לקוסקו.
השביל, הנחשב לאחד הטרקים הטובים בדרום אמריקה, תוכנן בצורה גאונית על ידי בני שבט האינקה. השביל עובר דרך ג'ונגל עם תוכים וסחלבים נדירים, צופה על הרי האנדים וחוצה את נהר אורובמבה.
אורך ודרגת הקושי של המסלול משתנה בהתאם לבחירה היכן להתחיל אותו, אך בכל מקרה מדובר במסלול למטיבי לכת: המסלול הקלאסי נמשך 3-4 ימים ומשתרע על פני 43 קילומטרים. הוא מתחיל לצד מסילת הרכבת ונמשך בהליכה קשה בגבהים של עד 4200 מטרים לעבר הכפר הואיילבמבה. המסלול המורחב נמשך 6-7 ימים ומתחיל בצ'ילקה. למסלול זה נוספת הליכה בעמק יפיפה עם חוות ישנות. מסלול נוסף הוא "מולפטה טרק" – טרק בן 6-7 ימים המתחיל בעיירה מולפטה ומגיע עד למערב קוסקו. הליכה זו כוללת טיפוס לגבהים של עד 5000 מטרים דרך טרק סלקנטאי המושלג והאתגרי. בהמשך מסלול זה מתחבר למסלול צ'ילקה ולמסלול הקלאסי.

 
Jebel Haroun

איפה? פטרה, ירדן
דרגת קושי: 3

מי אמר שטרק חייב להיות כמה ימים? ממש בשכנות, באזור פטרה בירדן, אפשר לצאת למסלולים בני יום אחד בלבד, אבל הם לא נופלים ביופיים מטרקים בני שבוע בהרי אירופה או דרום אמריקה.
פרט לטיולים רגליים שניתן לעשות בתחומי פטרה – במרכז העיר ובאתרים היסטוריים, הטרק המרכזי הינו לג'בל הרון בדרום מערב ירדן ובסמוך לפטרה. הטרק אורך 6-7 שעות ומתנשא לגובה של 1350 מטרים מעל פני הים עם נקודת תצפית מרהיבה על כל האזור. ההר תלול וסלעי בתחתיתו, כשבהמשכו כלפי מעלה מתגלה מישור מסוים ובאמצעו מזדקר גוש סלעי ענק.
יש כאן גם פיסת היסטוריה: על פי מסורות בדואיות, מדובר במקום קבורתו של אהרון הכהן, אחיו של משה (במקום אף הוצבה מצבה).
הגישה אל ההר הינה באמצעות חמורים היוצאים מפטרה ומגיעים אל תחילת המסלול כעבור שעתיים וחצי. לאחר טיפוס לחלקו העליון של ההר עולים רגלית במאות מדרגות החצובות בסלע עד ההגעה אל אתר הקבר עצמו.

 
Big Sur Vincete Trail

איפה? ביג סר, קליפורניה
דרגת קושי: 2

ביג סר היא שמורת טבע יפיפייה המשתרעת בין הערים סאן-סימאון לכרמל לאורך כביש 1 המחבר בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו. בתחום שמורת טבע זו, המשלבת נופי יערות ואוקיינוס, ניתן לצאת באופן חופשי למסלולים רבים הנבדלים ברמות הקושי שלהם.
אורכו של שביל וינסט 16 קילומטרים, במהלכם ניתן להיחשף לנופי חוף הים, הרים, קניון ויערות. לא מדובר במסלול שטוח אלא דווקא תלול – לפחות בקילומטרים הראשונים. ניתן להיחשף לנופי האוקיינוס היפים ביותר במהלך 3 הקילומטרים הראשונים, שההליכה בהם היא על צד הרים הצופים לאוקיינוס. השביל הופך מעט סלעי לסירוגין, אך עביר לחלוטין לכל אורכו. בהמשך המסלול תוכלו להיחשף לכמה קניונים, ובערך בקילומטר החמישי הנוף מתחלף לנוף הררי – של ההרים המקיפים את האזור, ביניהם ה"קון-פיק" המשתרע לגובה 1571 מטר.
בחלקו האחרון של המסלול חוצים את נחל הייר ונכנסים לשביל "סטון רידג'" ובהמשך ל"ויסנט פלאט" בו ניתן למצוא אחו דשא ענק, עצי סקויה גבוהים ואתרי קמפינג רבים. זו גם נקודת הסיבוב חזרה לנקודת ההתחלה. הטיול כולו אמור לקחת כ-4 שעות הלוך ו-3 שעות חזור ולא מצריך כושר שיא, אלא מתאים לכל מי שאוהב ללכת ברגל ורגיל לעשות זאת.

 

Lettlkaser

איפה? זלצבורג, אוסטריה
דרגת קושי: 1

מסלול ידידותי זה, הוא הפיתרון המושלם לאלו שכל עניין הטיפוסים וטיולי השטח חדש להם. מדובר במסלול שאורכו 11 קילומטרים שייקח כחצי יום לגמוע אותם.
השביל מתחיל מפנסיון טננהוף ומגיע עד בקתת לטלקסר השוכנת 1441 מטרים מעל גובה פני הים.
נקודת ההתחלה ממוקמת כשעת נסיעה קלה מהעיר זלצבורג, על גבעה שטופת שמש בגובה 800 מטר המוקפת בהרים מרשימים. בהמשך המסלול נכנסים ליער, עוברים דרך אחו ופרות רועות, חולפים על פני פריחה מדהימה (בקיץ ובאביב) ועוברים סכר מעט רעוע.
הדרך ירוקה ויפה מאוד, וגם נוחה ברובה – אולי פרט ל-2 הקילומטרים האחרונים, אז היא הופכת מעט צרה ומפותלת. 

שיתוף


תגובות