קפוץ לתוכן

איך להפוך לרוכבי הרים טובים יותר?


מאת: MOLLY HURFORD
פורסם במקור במגזין Bicycling


בין אם אתם חדשים לרכיבת הרים, או שאתם רוכבים בשטח כבר שנים, תמיד אפשר ללמוד ולהשתפר על ידי שיפור טכניקת של הרכיבה. הטיפים הטובים ביותר שיהפכו אתכם לרוכבים טכניים טובים יותר.

אל תתנו לאופניים להריח את הפחד שלכם

אל תהיו ביישנים בקרבת האופניים – רכבו בביטחון. בדיוק כמו שאתם פוגשים כלב בפעם הראשונה, והוא יכול להריח את החששות והפחד שלכם, כך גם האופניים. רכיבה בבוץ למשל, יכולה להפוך למסוכנת אם תחשבו עליה יותר מדי – אם תתהו איפה אתם עלולים להחליק או להתרסק. מרוב ניתוחים, אתם תמצאו את עצמכם על האדמה.

מהירות היא חבר

נסו לרכוב מהר יותר בפעם הבאה שהמוח שלכם מאותת לכם להאט. למרות שזה נשמע קצת נגד האינטואיציות, כשרוכבים מהר יותר הרבה מהחלקים הטכניים שברכיבה הופכים פשוטים יותר. לדוגמא, כשאתם קופצים מעל סלע, מהירות מונעת מהאופניים לרעוד ולנוע לצדדים. מהירות גדולה יותר מחליקה את תנועת האופניים, למרות שזה יכול להרגיש מאיים לפעמים. גם בבוץ, מהירות היא גורם חשוב. אל תברחו ישר לבלמים שלכם, במיוחד לא לבלם הקדמי, בכל פעם שאתם מרגישים קצת לא בשליטה, כי זו הדרך הבטוחה להחלקה.

למדו מהמומחים

אמנם רוכבי אופניים מקצועיים ומנוסים יכולים לסייע, אבל לא אליהם הכוונה. מומלץ ללמוד דווקא מהמומחים בסוג אחר של רכיבה – מוטוקרוס. כדאי לצפות ברוכבי המוטוקרוס כדי להבין איך הם מתמרנים בפניות חדות בבוץ. הרעיון הוא לתת לאופניים להחליק מתחתיכם, לא להיאבק בבוץ אלא לזרום איתו. כשהאופניים מחליקים לצדדים הצמיגים באופן טבעי מנסים למצוא נקודת אחיזה, זה לא בהכרח אומר שאתם עומדים ליפול.

כולם יכולים על מכשולים

נתקלתם בגזעי עץ או בורות – מה עושים? ברגע שתבינו את התנועה ואת התזמון הנכון אתם יכולים לצבור מספיק מומנטום בשביל לקפץ מעליהם – ואין לזה שום קשר לכוח, אלא רק לטכניקה. נצלו את הכידון שלכם ודחפו אותו למטה על מזלג האופניים לפני מכשול. אז, כאשר המזלג נפתח מחדש, משכו את הידיות תוך כדי שאתם מפדלים מעל למכשול. 



צילום: pixabay
 
למדו לבלום מאוחר

רוב האנשים אוהבים להיות מוכנים למה שעומד להגיע, אבל לפעמים רוכבים מאטים יותר מדי זמן מראש. תרגלו פידול ארוך יותר לעבר פניות ממה שאתם רגילים. כך שאם אתם מבצעים פנייה שמאלה של 90 מעלות, אל תפסיקו לפדל עד שתגיעו כמה מטרים ספורים לפני הפנייה. תהיה לכם יותר מהירות לביצוע הפנייה.

פדלו דרך מכשולים

הזכרנו קודם פידול מעל מכשולים – זו טכניקה טובה שהופכת אתכם למהירים יותר, אבל היא מצריכה הרבה אימונים ותרגול התזמון כדי ללמוד לעשות אותה נכון. מומלץ לנסות לפגוע במכשולים כדי לדעת לאמוד עד כמה הם קשיחים. לאחר שתלמדו את זה – נסו למשוך למעלה מעט, ולאט לאט תבינו כמה זה טבעי לעבור במהירות מעל מכשולים. 

עצה אחרונה חביבה

הטכניקה הקשה ביותר ללמידה היא המנטלית – להפסיק לחשוב על איך לא תצליחו לעבור מעל גזע עץ, או איך תתרסקו לתוך הבור. אם אתם מחליקים או עושים טעויות, אל תשקעו בכך. תמיד יש את מחר, תמיד אפשר לצאת לרכיבה נוספת ולהמשיך לתרגל – תרגול מביא לשלמות.



 

שיתוף


תגובות