קפוץ לתוכן

סיפור מסע


בתחילת חודש אפריל יצאו 50 רוכבים ועוד 20 מלווים ואנשי צוות בהתנדבות מלאה למסע רכיבה לאילת לזכרו של אליאור פרייס, אחיינו של מקסים שחף, מייסד ומנכ"ל מועדון הריצה והטריאתלון "טרימקס".
אליאור נהרג לפני קרוב ל-4 שנים בפיגוע בבורגס בבולגריה, לשם הוא נסע על מנת לנפוש בסוף השבוע עם כמה מחבריו הטובים. מחבל מתאבד שפוצץ את עצמו בקרבת האוטובוס שהיה אמור להסיע אותם למלון, גרם למותו של אליאור יחד עם עוד 4 ישראלים.

ביום זה חיי המשפחות השתנו מקצה לקצה. מקסים, כמנהל קבוצת טריאתלון, הכיר את החיבה שהייתה לאחיינו לעולם הרכיבה. לפני מספר שנים סייע אליאור בעת אימוני רכיבה בכביש, ואף הצטרף לקבוצת הרוכבים במסע רכיבה שנערך באותה תקופה לאילת ושמר עליהם מתוך רכב הליווי בו נהג.

לכן כאשר חשב מקסים כיצד הוא יכול להוקיר את זכרו של אחיינו האהוב, חשב על החיבור בין העשייה שלו כמנהל מועדון "טרימקס" לבין הדברים שאפיינו את אליאור.

משפחת פרייס, משפחת שחף ורוכבי "טרימקס" החליטו לצאת למסע רכיבה לאילת (זו הפעם הרביעית) מתוך כוונה להפוך את המסע למסורת חדשה הקשורה בהנצחת זכרו של אליאור ובסיפור חייו ותוך מטרה להרחיב מדי שנה את מספר הרוכבים ולספר את סיפור חייו של אליאור בזמן המסע. "מדובר במסע רכיבה לא פשוט של שלושה ימים. מרגש, עוצמתי, במסלול שעובר במיטב הנופים של הארץ, חושף את הרוכבים להתמודדות טכנית ומנטלית ומחבר מאוד בין האנשים תוך הדגשת ערכי הספורט והערכים שאפיינו את אליאור כמו אהבת אדם, נתינה ושאיפה לצמיחה והתפתחות", מספר מקסים.

המסע כלל שלושה ימים של רכיבת כביש ואורכו הכולל הגיע ל-500 ק"מ עם כ-5,000 מ' של טיפוס מצטבר. המסע יצא מהישוב גבעת עוז והמרחק חולק בין שלושת הימים עד ההגעה ביום שבת ליעד: אילת. המסע כלל התגייסות של מתנדבים רבים לצורך ליווי מקצועי וטכני, כולל רכבי ליווי, תמיכה לוגיסטית ומאמנים מנוסים שהובילו את עשרות הרוכבים.

 
לאורך הדרך הוקמו למען הרוכבים תחנות רענון מפנקות הכוללות מים, משקאות איזוטוניים, אוכל, פירות וכיבוד קל. כל רוכב קיבל גם חולצת רכיבה, חולצת "פינישר" בסיום ומדליה.

"זהו מסע הנצחה, וכשמו כן הוא – עלות ההשתתפות הייתה סמלית ומטרתה כיסוי הוצאות בלבד", אומר מקסים. "המטרה של המסע וגם של המסעות הבאים היא קודם כל להנציח את זכרו של אליאור ולעסוק בערכים ובדברים שהוא אהב".

תמהיל הרוכבים המצטרפים למסע הם רוכבים ישראליים מכל הסוגים - נשים וגברים, יהודים וערבים, צעירים ומבוגרים, מאמינים וחילוניים יוצאים יחדיו למסע, המאפשר מקום, כבוד ואהבה לכל אדם באשר הוא אדם.

"החזון שלי הוא להגיע משנה לשנה בצעדים קטנים לאלף רוכבים שמשתתפים במסע", אומר מקסים. "מעבר לנחמה שלנו במימוש שאיפת ההתפתחות של אליאור דרך המסע, ככל שיותר אנשים בציבור יחשפו לסיפור חייו ולערכים שהובילו אותו, כך כל אדם שייקח במסע חלק, כרוכב או כמלווה, יחזור אדם טוב יותר".

ישנם מספר תומכים במסע שמלווים אותו זו השנה הרביעית, כמו אייל שטרן מחברת High Five שמעניק תזונה משלימה לרוכבים, טרימקס סנטר – המרכז הישראלי לטריאתלון המצייד את הרוכבים ומעניק להם טיפולי אופניים לפני ואחרי המסע ואחרים.

מתוך שאיפה לצמוח ולתת שירות טוב יותר לרוכבים, בוצעה גם הפקת לקחים אשר תיושם במסע הבא שכבר נקבע לו תאריך: 30.3-1.4.17
הרשמה באתר: www.trimaxrace.com
 
 
 

שיתוף


תגובות