קפוץ לתוכן

מוכנים, היכון, לקפוץ!


מערכת החוגים בחדר הכושר מבלבלת אתכם? אתם רצים או רוכבים ורוצים להשלים עם אימוני פיטנס שיתרמו לכך? מתוך עשרות שיטות האימון שנכנסו לחיינו בעשור האחרון, יש כמה שהם בעיקר אופנתיים ויש כמה שהם באמת טובים ויכולים לשפר את הכושר הגופני שלכם, לגוון לכם ובעיקר לאמן את השרירים שאתם מזניחים באימונים הקבועים. ריכזנו עבורכם את 10 אימוני הפיטנס שבאמת יועילו לכם. 

1. קרוספיט

שיטת האימון של הצבא האמריקאי כבר סחפה את כל העולם ומועדוני קרוספיט נפתחים כמו פטריות אחרי הגשם. השיגעון לא פסח על ישראל ואפשר למצוא היום מועדון קרוספיט כמעט בכל עיר גדולה (וקטנה). בגלל שקרוספיט הוא אימון כוח לכל הגוף והתרגילים הם פונקציונליים וכוללים סקווטים, דד-ליפטים וטראסטרס, קרוספיט יכול לשפר את הכושר הגופני שלכם ולחזק אתכם, במיוחד אם אתם רצים או רוכבים בנוסף.
 
2. שיעורי ריצה על מסילה ובוט-קאמפ

אם ריצה בחוץ פחות קורצת לכם, או שאתם מצליחים לרוץ רק מרחקים קצרים ועוברים מיד להליכה, אתם יכולים להשתמש במסגרת החברתית ובמכשירים הקיימים של חדר הכושר כדי להשתפר גם בתחום הזה. בחדרי כושר רבים מתקיימים שיעורי טרקינג על מסילה, בהם מאמן ריצה מתחבר באמצעות אוזניה לאחד מערוצי האודיו ולמעשה משדר אימון ריצה בנוי עבור הרצים על המסילה. כל מה שצריך זה זוג אוזניות, ויש לכם אימון ריצה פרטי, מקצועי וממוזג. עוד סוג אימון שיש בהרבה מחדרי הכושר כיום הוא בוט-קאמפ הוא אימון מחזורי, בו מאמן מכין עבורכם מספר "תחנות" שמסילת הריצה היא אחת מהן, אבל גם מכשירי הכוח, עמדות משקל גוף, רצועות, משקולות חופשיות ועוד.
 
3. אימוני ספינינג

אופניים הם תחביב יקר. צריך לקנות אופניים מקצועיות, ציוד נלווה, מתקן להתקנת האופניים על הרכב ומה לא. בשביל אנשים שרוצים לקבל איכויות דומות של אימון רכיבה, אבל זה לא העיסוק המרכזי שלהם, אימוני הindoor cycling יכולים להספיק בהחלט. אם אתם רצים או רגילים לאימוני אימפקט, רכיבה תעניק לכם אימון איכות שלא מעמיס על המפרקים. ספינינג הוא אימון המתמקד בפלג הגוף התחתון אך משלב שרירים קצת שונים מאשר ריצה. פרט לכך, זה כיף, זה עוצמתי, זה שובר שגרה וסביב אימוני הספינינג נוצרות פעמים רבות קהילות וחברויות.




4. TRX

אימון רצועות (הידוע גם בשם הגנרי TRX, כשם החברה הראשונה שייצרה את הרצועות הללו) הוא אימון נהדר לחיזוק שרירי הליבה ולשיפור היציבות, אשר חשובים לכל פעילות גופנית אחרת שאתם עושים. פוטנציאל ההתקדמות הוא תמידי, משום שתמיד ניתן לאתגר על ידי שינוי זוויות ועצימות התרגילים. למי שאוהב תרגילי כוח בשימוש משקל גוף, אימון הרצועות הוא אחד האימונים היעילים וגם הנוחים – אם לא בחדר הכושר, אפשר פשוט לרכוש זוג רצועות, לתלות אותן בכל מקום (גם בבית) ולהתאמן מתי שרוצים.
 
5. יוגה

יש אנשים שעבורם יוגה היא דרך חיים. אבל יוגה יכולה לשמש גם כאימון סטודיו משלים לריצה, רכיבה, שחייה, קרוספיט או כל ספורט אחר שאתם דובקים בו באופן קבוע. אם אתם עדיין חושבים שיוגה זה נשימות ומזמורים, כנראה שלא נכנסתם לשיעור הנכון. יש הרבה סוגים של יוגה, וביניהם ניתן למצוא גם שיטות עצימות מאוד כמו אשטנגה או ויניאסה, וגם שיטות פחות עצימות שמתמקדות בכוח סטטי כמו איינגר. יוגה עוזרת בהרפיית המתיחות בגוף, חיזוק שרירי ליבה, שיפור כוח ויציבות ואם תאפשרו לה – יש ליוגה את היכולת להרפות גם עצבים ומתחים נפשיים ולשפר את מצב הרוח.


 
6. מכונות חתירה

מכונות חתירה הן כבר מזמן לא הציוד בפינת חדר הכושר, זה שאף אחד לא משתמש בו. בשנים האחרונות נפתחו שיעורי סטודיו המוקדשים רק לחתירה. כשמבצעים את האימון בצורה מדויקת ונכונה, לחתירה יש יתרונות משמעותיים כמו שיפור כושר סיבולת, עבודה על שרירי הבטן והזרועות, חיזוק הגב התחתון ושיפור הגמישות בשרירים הנוטים לפציעות (במיוחד עבור רצים) כמו המסטרינג ושרירי השוקיים. כל משיכה במכונת החתירה דורשת גיוס לא רק של הגוף העליון אלא גם של הגוף התחתון ולכן כל הגוף עובד. נסו להיכנס לשיעור חתירה מודרך אחד ותבינו מה פספסתם כל השנים...
 
7. פילאטיס

גם בלי שנכתוב זאת, אתם כבר יודעים כמה פילאטיס יכול לתרום לכם. פילאטיס הוא תרופת פלא נגד פציעות עבור אנשים שרגילים להתאמן באימוני התנגדות עצימים, או בריצה. הפוקוס הוא על תנועה מבוקרת – בין אם היא מתבצעת על מזרון או על מכשיר רפורמר – במטרה להאריך וגם לחזק מייצבים, שרירי ליבה, שרירי גב ועוד. פילאטיס יוצר אנשים בריאים, חזקים וגמישים יותר.
 
8. שיעורי בר

אנחנו לא מתכוונים לקורס ברמנים, אלא לבר מסוג אחר – הבר הידוע משיעורי הבלט והריקוד. שיעורי בר הם הפילאטיס החדש – דרך מצוינת לעבוד על יציבות, גמישות וחיזוק של פלג הגוף התחתון. השיעורים נפוצים כרגע בעיקר בחו"ל אבל זה רק עניין של זמן עד שיגיעו גם לישראל. בחלק מהשיעורים יש שילוב של אביזרים כמו כדורים, משקולות ורצועות, ובחלקם שימוש במשקל גוף בלבד. עבור רצים, מדובר באימון שיש לו יכולת לחזק שרירים מייצבים ולמנוע פציעות. 

 
וגם: אימונים לנשמה

אם תפתחו את מערכת השעות בסטודיו או חדר הכושר הקרוב למקום מגוריכם, תמצאו שיש עוד הרבה שיעורים שאת חלקם אפילו תתקשו להבין. ריקוד על עמוד, טוורקינג, יוגה אווירית, ריקודי בטן, אימוני גלישה על סימולטור (סרף-סט) ועוד. חלקם אפקטיביים יותר וחלקם פחות, אבל כולם יכולים לתרום משהו חשוב בהרבה: לשפר לכם את מצב הרוח ולגרום לכם לעשות כיף. אם אתם מורגלים לאימונים קבועים כמו ריצה, רכיבה או שחייה, "אימוני הנשמה" שמטרתם רק לעשות כיף יכולים לשבור לכם את השגרה ולגוון לכם, דבר אשר עשוי בסופו של דבר לשפר את היעילות והמוטיבציה באימונים הקבועים שלכם. 


שיתוף


תגובות