קפוץ לתוכן

מתאמנים של בוקר


 יש סיבה לכך שכל כך הרבה אנשים אוהבים להתאמן מוקדם בבוקר. לאימון בוקר יש אינספור יתרונות והטבות. לא רק שאתם מתחילים את היום הרבה יותר רגועים ורעננים, אלא גם התחלתם אותו עם הישג. זמן האימון הוא לפעמים גם זמן שלכם עם עצמכם, זמן למחשבות ותהיות, יש כאלה שאפילו מבצעים החלטות חשובות בזמן האימון – והוא נותן לכם הזדמנות להיכנס אל תוך הטירוף של היום בהדרגה. ישנם גם מחקרים שמעידים כי אימון בוקר שמזרים את הדם מביא לתפוקה ואפקטיביות גדולה יותר לאורך היום.
ועדיין, לשנות שגרה זה לא דבר קל. להגיד לאדם שרגיל לישון בבוקר שהוא צריך לקום שעתיים מוקדם יותר – זה לא פשוט. לא משנה כמה מוטיבציה תהיה לכם בלילה שלפני, הכול יכול להשתנות ברגע שהשעון המעורר יצלצל.


 
יחד עם זאת, אם אתם מרגישים שאתם מוכנים להפוך למתאמני בוקר. אם אתם מסתכלים על אלה שב-9 בבוקר כבר סיימו אימון בקנאה. אם אתם שונאים, פשוט שונאים, לצאת להתאמן אחרי יום עבודה – יש לכם פוטנציאל להצליח במשימה אם תעקבו אחרי 8 טיפים בסיסיים. ברגע שתצליחו ״לנצח״ את הרצון הטבעי לישון כמה פעמים ברציפות – אתם תיווכחו שלקום בבוקר כדי להתאמן זה לא כל כך קשה כמו שחשבתם.
 


לישון מספיק בלילה  
אם כיוונתם שעון מעורר כדי לקום להתאמן, אתם יודעים שהוא יצלצל ושיהיה לכם מאבק איתו. לכן כדאי לפחות להיות מספיק עירניים כדי לנצח במאבק. הקפידו על 7-8 שעות שינה בלילה לפני השעה (החדשה) בה אתם אמורים להתעורר. גם אם תשנו מספיק, סביר להניח שתרגישו עייפות חריגה בדקות הראשונות אחרי שתתעוררו – משום שהגוף עדיין לא רגיל להתעורר בשעה החדשה. אבל גם זה יעבור במהרה.


הכינו את הבגדים והציוד עוד בלילה  
בדקו מה מזג האוויר הצפוי בערב שלפני והכינו את הבגדים שאתם מעוניינים ללבוש לאימון ואת הציוד (כובע, שעון, נגן מוזיקה וכו׳) מראש. אם אתם לא חיים לבד, אתם ממש לא רוצים להתחיל לגשש אחרי חולצה בחשכת הבוקר מבלי להרעיש ולהעיר אחרים. 


בצעו חימום  
הגוף שלכם עדיין לא רגיל להתאמן בבוקר ולכן רצוי, אפילו יותר ממתאמני בוקר ותיקים, שתבצעו חימום יעיל וטוב כדי לשחרר את נוקשות השרירים לפני האימון. הדבר יפחית סיכוי לפציעה. בכל מקרה מומלץ לבצע חימום דינמי של תרגילים למפרקים ולשרירים, ולא מתיחות – זה הרבה יותר אפקטיבי.


תעירו חברים נוספים  
אם אתם יודעים שיש לכם בעיית מוטיבציה, גייסו חברים נוספים למשימה. אם תקבעו להתאמן עם חבר/ה, סביר להניח שפחות תרגישו בנוח להבריז להם ולהישאר במיטה. גם הרבה יותר כיף לצאת לאימון כשיודעים שלא מתאמנים לבד. גם אימון עם מאמן אישי עושה את העבודה ויוצר מחויבות מסוימת שקשה להתחמק ממנה.


תתחילו לאט  
זו לא תמיד החלטה של רגע. קשה להחליט ביום שבת בערב שביום ראשון נקום לראשונה ב-5 בבוקר להתאמן. על מנת שההחלטה להעביר את האימונים לבוקר תצליח, היא צריכה להיות הדרגתית. לדוגמה, אולי תתחילו בכך שתעבירו את אימון הסופ״ש לבוקר וכך לא תצטרכו לקום מאוד מוקדם בשבילו, ותתחילו לחוש את היתרונות של אימון בוקר. בפעם הבאה, כשתצטרכו לקום מוקדם יותר אתם תזכרו את התחושה הטובה שהיתה לכם בפעם שעברה וזה ידרבן אתכם לקום גם ב-5 בבוקר. כדאי להעביר בהתחלה חלק מהאימונים לבוקר, ואת חלקם להשאיר בערב. לראות איך הגוף מרגיש, ואם זה מרגיש טוב להעביר בהדרגה את כל האימונים (או רובם) לבוקר.













תרגיעו עם האלכוהול, ואל תשכחו לאכול  
מותר לצאת ולבלות, גם לפני אימון בוקר. אבל אל תשכחו את טיפ מספר 1 לגבי שעות השינה (צאו מוקדם ותחזרו יחסית מוקדם). וגם אל תשכחו שאלכוהול הוא מרדים די רציני. לקום מוקדם בבוקר לאימון אחרי ששתיתם שלוש כוסות יין בלילה שלפני זה קצת בלתי אפשרי. כמו כן חשוב שלא לדלג על ארוחת הערב, גם אם אתם לא מאוד רעבים, בהנחה שבבוקר אתם אמורים להוציא אנרגיה ולא תאכלו יותר מפרוסת לחם/בננה/תמר לפני האימון. לכן חשוב שהמאגרים יהיו מלאים עוד מהערב. תמשיכו בשגרת החיים שלכם, אבל תבצעו בה כמה שינויים קטנים שירגילו את הגוף שלכם לתפקד בשעת בוקר מוקדמת.


שמרו על חום גוף  
בעוד שבקיץ אימוני בוקר מוקדמים נחשבים לנעימים וקרירים יותר, אימוני בוקר בימי החורף הקרים הם קצת יותר קשים לביצוע. לקום מוקדם מהפוך החם ביום סגרירי, אולי אפילו גשום, בשביל להתאמן? עדיף להתהפך לצד השני. יש דרכים לפתור גם את הבעיה הזו. כמו למשל לכוון את השעון המעורר ל-5 דקות קודם, להדליק תנור או מזגן, ולהתעורר מהסנוז כעבור 5 דקות כשהחדר כבר חם. עוד טיפ הוא להשאיר את הבגדים בקרבתכם כדי שתוכלו להתלבש בתוך השמיכה. חשוב להתאמן בבגדים מתאימים לחורף על מנת שלא תהיה לכם חוויה קרה ולא נעימה שלא תרצו לחזור עליה שוב. אם אתם מתאמנים במקום סגור, דאגו לצאת אל האימון וממנו עם מעיל חם וכיסוי טוב לצוואר ולראש על מנת שלא תחלו. וכמובן שתיית כוס קפה חמה לפני היציאה לאימון יכולה לחמם את הגוף ולתת לכם עוד בוסט קטן.


פשוט תשלימו עם זה  
לקום מוקדם בבוקר זה קצת כמו להוריד פלסטר. תחשבו כמה קשה היה לכם לקום כשהייתם ילדים ומתבגרים, ועכשיו זה קצת פחות נורא. אנחנו מתרגלים ומסתגלים עם השנים. כך גם לגבי אימוני הבוקר – הראשון יהיה קשה מאוד, השני קצת פחות, ובאימון העשירי אתם כבר תשכחו שפעם התאמנתם בערב. אחרי שהגוף שלכם יתרגל הוא כבר יאותת לכם עייפות בשעה מוקדמת יותר בערב, כך תלכו לישון יותר מוקדם ותצליחו לקום יותר בקלות בבוקר. כמו הרבה דברים בחיים, זה רק עניין של החלטה.

                         


שיתוף


תגובות