קפוץ לתוכן

מרתונים מומלצים בעולם (שאתם אולי לא מכירים)


מרתון שיקגו
באוקטובר הקרוב יחגוג מרתון שיקגו את שנתו ה-40. מדובר במרתון שטוח ומהיר, לא פחות מברלין או לונדון. עד כמה שטוח? יש בסך הכל הפרש של כ-10 מטרים בין הנקודה הכי גבוהה לנקודה הכי נמוכה במסלול. בכל שנה, מיליון צופים עומדים לצד המסלול המעגלי שמתחיל ומסתיים בפארק גראנט. למעלה מ-37 אלף רצים זינקו למרתון שיקגו בשנת 2016. נופים של נהר שיקגו העובר בתוך העיר הם חלק בלתי נפרד מהמרתון היפיפה הזה. הרצים חוצים את הנהר 5 פעמים.


 
מרתון המארינס של וושינגטון
מרתון זה נקרא גם ״מרתון האנשים״ משום שזה המרתון הגדול בעולם שאיננו מציע פרסים כספיים. בגלל העליות שבו ומחסור בקטגוריה לרצי עילית, לא מדובר במרוץ לשם שבירת שיא אך למרוץ חווייתי ביותר ואחד האהובים על רצים חובבים. את המרתון ב-2016 סיימו כ-20 אלף רצים. המסלול מתחיל בבית הקברות ארלינגטון, ממשיך להקפה דרך וושינגטון הבירה ומסתיים באתר הזיכרון של חיל המארינס בבית הקברות. נשמע מדכא, אבל מדובר במרתון שמח ומלא עידוד, תלבושות וחיילים אמריקאיים חתיכים.
 
מרתון בוז׳ולה הבינלאומי
אם כבר עסקנו במרתונים חווייתיים שאינם לתוצאה, אז יש מרתון שהשתייה בו היא חלק בלתי נפרד מהמסלול, ולא - אנחנו לא מתכוונים לשתיית מים. חבל בוז׳ולה בצרפת נמצא צפונה מהעיר ליון. מרתון בוז׳ולה, הנקרא גם ״מרתון היין״ הוא חוויה מעוררת חושים המשלבת ריצה בין כפרים ציוריים וכרמי יין ובין טעימות של יינות מקומיים, גבינות ועוד דברים טובים. ואם שאלתם את עצמכם איך אפשר לשתות יין תוך כדי ריצת מרתון, דעו שקרוב ל-2000 משתתפים חוצים את קו הסיום מדי שנה. אם חיפשתם מרתון שהוא קודם כל חגיגה, מצאתם.
 
 
מרתון רומא
מרוץ אביבי, מסלול יפיפה העובר בכל האתרים המרכזיים בעיר, טמפרטורות (לרוב) נוחות, באחת הערים היפות בעולם. למרות שיש כמה עליות במסלול, רוב מסלול המרתון יחסית שטוח. הרחובות מעט צרים ויש פניות רבות, לכן הוא לא נחשב למהיר במיוחד אבל הוא אחד המרתונים השמחים, מלאי עידוד, מאורגנים היטב ו… הוא ברומא. מה עוד אפשר להוסיף. המסלול מתחיל ומסתיים בקוליסאום, ועובר דרך אתרים כמו מזרקת טרווי, הוותיקן, המדרגות הספרדיות, פיאצה ונציה ועוד. מוזיקה חיה בנקודות רבות לאורך המסלול. למעלה מ-13 אלף רצים מסיימים אותו מדי שנה.


 
מרתון טוקיו
מרתון טוקיו הוא מרוץ יחסית חדש, שהתחיל רק ב-2007 ונחשב לשטוח במיוחד ואטרקטיבי לרצי עילית. כ-300 אלף הגישו מועמדות למרתון האחרון, ורק 36 אלף מצליחים באמת לרוץ בו (רובם באמצעות הגרלה). למעלה מ-1.5 מיליון מעודדים וצופים לאורך המסלול, שיהיה חלק מהאולימפיאדה שתיערך בעיר בשנת 2020.

שיתוף


תגובות