קפוץ לתוכן

עלו על הסאפ


הקיץ כבר כאן, אז הגיע הזמן לעבור לספורט הרשמי של העונה, זה שקורה בתוך המים. טרנד הספורט הימי שכובש את החופים מזה מספר קייצים הוא ה-SUP. בין אם ניסיתם, נפלתם וויתרתם ובין אם עדיין לא ניסיתם - הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעמוד על הגלשן הנכסף.

עד לפני מספר שנים, גלישה היתה ספורט שהיה שמור לגולשים מנוסים, אותם בלונדינים ובלונדיניות שזופים שנראים כאילו שנולדו בתוך הים. ה-SUP או בשמו המלא: Stand Up Paddle חולל את המהפכה. מהר מאוד הוא הפך לטרנד שכבר שוטף את החופים בשעות הבוקר - עשרות נשים וגברים בבגדי ים או חצאי חליפות גלישה עומדים על הגלשנים הגדולים, וחותרים. מהר מאוד גם נוספו אימוני סאפ מיוחדים כמו יוגה סאפ, ואפילו אימון סאפ פנימי בחדר הכושר עם טכנולוגיה המדמה גלים.



בתאריך 14.6 ייפתח גם פסטיבל Sail Tel Aviv שיחגוג את ההתפתחות של ספורט החופים והספורט הימי - ויכלול התנסויות ב-SUP וכלי שיט נוספים כמו קיאקים, השטת מפרשיות ויאכטות, גלשני רוח וגלישת גלים. כל זאת לצד תחרויות לספורטאים מנוסים, משחה, תחרויות והתנסויות בספורט חופים ועוד הרבה פעילויות לכל המשפחה.

ובחזרה ל-SUP. רבים מהללים את היתרונות של ה-SUP בכל הנוגע לכושר גופני, בניית שריר, עבודה על שרירי ה-core ועוד. אז מה עושים כדי לעלות על הגלשן ובעיקר לעמוד עליו לאורך זמן? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לתפוס את העניין.
  1. השתמשו ברצועה
    רצועה היא הכרחית וגם בטוחה יותר בכל הנוגע לגלשני העמידה. יש סוגים שונים של רצועות, לכן חשוב להתאים את הרצועה לסוג הפעילות.
  2. עמדו בחלק האחורי של הגלשן
    בגלשנים גדולים, יש בד״כ אזור מרכזי רחב יותר המאפשר יציבות ואפשר לעלות (וליפול) ממנו בנוחות. לפני שקופצים על הגלשן, כדאי לוודא שהגלשן ישר ושאתם עומדים בחלק האחורי שלו כשאתם חותרים.
  3. חתרו עם שרירי הליבה
    אל תשתמשו בזרועות שלכם. החתירה הכי טובה היא דווקא כזו שמגיעה משרירי הליבה (בטן) שלכם. עמידה ישרה על הגלשן ושימוש בידיים בלבד יגרמו לידיים להתעייף בשלב מסוים.
  4. הסתכלו לעבר האופק
    לגולשים מתחילים יש את הנטייה להסתכל מטה על הגלשן, אבל כדי לשמור על יציבות נכון יותר לשמור על הראש והמבט למעלה, על הגב ישר ולשמור על משקל הגוף מעט קדימה, מעבר לבהונות.
  5. אם נפלתם, לפחות תפלו נכון
    תרגול של נפילות או לפחות לדעת איך ליפול בבטיחות זה חלק חשוב מלמידה של גלישה נכונה. הגלשן גדול וחשוב שלא יפגע בכם בנפילה, לכן הדבר החשוב ביותר הוא ליפול רחוק מהגלשן - אל תדאגו הוא לא יברח, כי אתם מחוברים אליו ברצועת הרגל.
  6. בחרו בגובה גלים סביר והגיוני
    בחרו בגובה גלים המתאים לרמת הגלישה שלכם. גלים גבוהים מפחידים את רוב האנשים, אפילו גולשים מנוסים. ודאו שאתם מודעים לכיוון הזרימה של המים ולכוח שלהם לפני שאתם עולים על הגלשן. באותה נשימה, חשוב גם להיזהר מרוחות חזקות מדי.


 
קיבלתם חשק לסאפ? לפרטים והרשמה ל-Sail Tel Aviv, אירוע הספורט של הקיץ, כנסו: www.sailtlv.org.il

שיתוף


תגובות