קפוץ לתוכן

הכל אני יכול בחופש הגדול


שוב הגיע החופש הגדול, שוב הילדים ילכו לקייטנה ולאחר מכן ישקעו בפייסבוק, בים, בקניון ומול הטלוויזיה. איך להזיז את הילדים בחופש הגדול ולמנוע מהם להתנוון, ועל הדרך לא לשכוח להתאמן בעצמנו?


 
ילדים חייבים להישאר פעילים ואקטיביים בזמן חופשת הקיץ כדי להפיק את המירב מהחופשה לפני שהם חוזרים לבית הספר. מחקר של YMCA הראה כי בניגוד למצופה, ילדים דווקא מבצעים פחות פעילות גופנית במהלך חודשי הקיץ.
ילדים זקוקים ל-60 דקות של פעילות פיזית ביום - כולל פעילות אירובית וכזו המחזקת שרירים. כמובן שאפשר להמשיך להפעיל גירויים אינטלקטואליים לילדים על ידי חוברות פעילות בקיץ, הצגות, סרטים ועוד. אבל רצוי גם להשקיע בפן הספורטיבי.
ומה לגבי ההורים? חופשת הקיץ עלולה לשבש את שגרת האימונים גם עבור ההורים, לכן יש הרבה פעילויות ספורטיביות שאפשר לעשות ביחד עם הילדים וכך להפיק ערך מוסף גם עבור ההורה המלווה.


 
הנה מספר דוגמאות.

 
  1. אימון שחייה - אם הילד שלכם מספיק גדול ויודע לשחות בכוחות עצמו, אפשר להירשם יחד לבריכה וללכת לאימוני שחייה ביחד. ההורה יתפוס מסלול אחד, הילד מסלול שני, והאימון יהיה משותף (לדוגמה - לשחות 100 מ׳ חתירה, לנוח דקה, לשחות עוד 100 מ׳ חזה, לנוח דקה וכן הלאה). ניתן לבצע תחרויות ותגמולים כדי לדרבן את הילד/ה לבצע את האימון כמו שצריך. (לדוגמה - מי שמסיים ראשון מקבל ארטיק). אימוני שחייה נחשבים בריאים וגם מרעננים בחום הקייצי ולכן אפשר אפילו לבצע יותר מאימון אחד בשבוע.
  2. אימון פארק - בזמן שהילדים משחקים בגינה/בפארק בכדור (שזו גם סוג של פעילות) ההורים יכולים לבצע אימון פונקציונלי כמעט בלי מאמץ. כל מה שצריך זו מדרגה גבוהה או ספסל, שעון סטופר ומזרון/מגבת/משטח רך. מכאן פנו למספר תרגילי חיזוק כמו עלייה וירידה מספסל, סקווטים, לאנג׳ים, כפיפות מרפקים על ספסל, כפיפות בטן ועוד. קבעו סדר מחזורי של התרגילים עם 15 חזרות מכל תרגיל וחזרו על כל הסבב בין 3-4 פעמים. תוך כדי אל תשכחו להגניב מבט לכיוון הילדים.
  3. רכיבה על אופניים - צאו לרכיבות על אופניים עם הילדים או בלעדיהם. בפעם הבאה שהילדים מבקשים שתקפיצו אותם לחבר או לחוג, עודדו אותם לנסוע באופניים או ללכת ברגל. צאו יחד פעם בשבוע/שבועיים למסלול בטבע ובצעו רכיבת שטח חווייתית עם עצירות לפיקניק או סתם לטבול רגליים בנחל.
  4. הולכים עם המשפחה לים? גם על החוף אפשר לבצע פעילויות ספורטיביות שיאתגרו כל הורה וילד. משחק מטקות אינטנסיבי (שווה ללמד את הילדים ולהרוויח אימון על הדרך), כדורגל, כדורעף וכן הלאה. בחופים רבים כיום קיימים מתקנים מתאימים למשחקים שאפילו יספקו לכם את הכדור.
  5. אימון טרמפולינה - הילדים מבקשים מכם טרמפולינה לחצר כבר שנים ואתם לא מסכימים? דווקא הכנסת טרמפולינה יכולה לגרום להם להיות הרבה יותר פעילים (ולהתעייף יותר מוקדם בלילה) וגם לכם. השקיעו בטרמפולינה טובה ובטוחה, כזו שיכולה לשאת גם משקל של מבוגר, והרכיבו אימוני טרמפולינה יחד עם הילדים. דוגמה לתרגילי טרמפולינה תוכלו למצוא בקישור הזה.
  6. הליכות וריצות - יש לכם ילד/ה מתבגרים שלא מתנתקים מהטלוויזיה? קבעו אימון שבועי קבוע בו אתם יוצאים ביחד להליכה או לריצה. בהתחלה הם יקטרו ובקושי יסחבו אבל מגמת השיפור בבני נוער יכולה להיות גדולה ומהירה, בהנחה שיתמידו. התחילו בהליכות או ריצות למרחקים קצרים של 3-4 ק״מ והגדילו את המרחקים והקצב עם הזמן. חשוב לגלות סבלנות ולהיות קשובים לתלונות וקשיים שיעלו במהלך הפעילות (למרות שרובם כנראה יהיו קיטורים סטנדרטיים). הקפידו שלא לצאת בשעות החמות ולקחת עמכם בקבוק מים. כמו כן מומלץ להשאיר את הטלפונים בבית - גם של הילדים וגם של המבוגרים. שוב, גם במקרה הזה תמריץ יעבוד הרבה יותר טוב (מרוץ מטרה אליו תירשמו יחד, לתת לילד/ה משהו שהם רצו הרבה זמן כמתנה בסיום תקופת האימונים או סתם גלידה קרה או ארוחה במסעדה כשתחזרו מהריצה…)
  7. קיר טיפוס - כמעט בכל עיר כיום אפשר למצוא קיר טיפוס מקומי ומצליח. גם אם אתם לא יודעים לטפס וגם אם הילדים לא יודעים, כמה שיעורים במקום יהפכו אותם למטפסים מקצועיים. לכו יחד לקיר הטיפוס לאימון של שעה שמחזק מאוד את השרירים ונחשב גם לפעילות אירובית מצויינת.
 

לסיכום, אם תהפכו את הפעילות הגופנית לעניין משפחתי. אם תשתפו את הילדים באימונים שלכם ותגרמו להם להרגיש שהם פרטנר שלכם לאימון. אם תתגמלו אותם ותהפכו את האימון לדבר מהנה ולא מענה, כנראה שתצליחו לנתק אותם מהטלוויזיה - לפחות לשעה או שעתיים.

שיתוף


תגובות