קפוץ לתוכן

הטרנדים החדשים בעולם הכושר


אימון כושר הוא כבר מזמן סיבה למסיבה. בעולם, רבים נוטשים את מכוני הכושר הסטנדרטיים שמציעים הכל במקום אחד ועוברים למועדוני אימונים אקסקלוסיביים העוסקים בסוג אימון ספציפי - מקרוספיט ועד ריקוד על עמוד, מאימון פונקציונלי ועד שיעור אגרוף על שקים.
אז איזה אימונים לוהטים חדשים תופסים תאוצה בעולם, ואולי יש סיכוי שנראה במחוזותינו בקרוב?

מועדוני אימוני טרמפולינה
נשים שקופצות תוך ביצוע תרגילים ומחזיקות משקוליות יד אולי יזכיר לכם סרטוני כושר של ג׳יין פונדה, אבל אימוני האירובי עושים קאמבק ובמקום מדרגה יש לנו טרמפולינה קטנה לכל מתאמנת. אימון טרמפולינה למשך שעה, 3 פעמים בשבוע, משפר משמעותית את הסיבולת האירובית, כך על פי מחקרים. והחלק הכי טוב הוא, שזה לא ממש מרגיש כמו אימון כושר אלא יותר כמו משחק ילדים. בניו יורק למשל, נפתח מכון כושר בשם BARI המציג אימון של 55 דקות בו קופצים, רצים ורוקדים על טרמפולינה אינדיבידואלית לרקע מוזיקה קצבית.

קור-פאוור יוגה
ליוגה זרמים רבים, ובכל מקום בו תתרגלו יוגה היא תקבל פרשנות קצת שונה. אבל אימוני פאוור יוגה הפכו רק לאחרונה לפופולאריים במיוחד, אולי משום שזו לא בדיוק יוגה אלא שילוב של יוגה עם תרגילים מעולם האימונים הפונקציונליים המתבצעים במהירות גבוהה (מעין אינטרוולים של תרגילי כוח). ברוב המקומות יש גם שימוש במשקלים קלים כמו משקוליות או כדורי כוח.

זומבה סטפ
גם אם זומבה פחות מדבר אליכם, הרוטינה החדשה שצוברת תאוצה היא זומבה משולבת עם אימון מדרגה. כלומר קיבלתם את האנרגיות והקרדיו של הזומבה, בשילוב עם אימון מדרגה שכל אחד יכול לתפוס (כלומר בלי יותר מדי תרגילי ריקוד מורכבים). מתאים במיוחד למתאמנים שאוהבים את אימוני המדרגה אך קצת מאסו בהם ומחפשים גיוון.
 
בוקסינג
הקיק-בוקסינג קיים כבר שנים רבות אבל אגרוף קלאסי היה קיים בעיקר בהקשר של אומנויות לחימה או אימוני גברים מיוזעים בזירות אגרוף שהוצבו בחדרי כושר מובחרים. לא עוד. מקום בשם ShadowBox בניו יורק מציב את השקים במרכז והופך את אימון האגרוף לנגיש - גם, ואפילו בעיקר, לנשים. האימון, בן שעה, כולל אימון מחזורי של חבטות בשק לצד תרגילים פונקציונליים ומנוחה אקטיבית, כך שמדובר באימון אירובי לכל דבר.



אימון מקלות
ריקוד עם מקלות תופים (מיומנה, טררם ודומיהם) הוא לא דבר חדש, אבל אימון עם מקלות תופים? מועדוני כושר המוקדשים לטובת הטרנד הוקמו בלוס אנג׳לס, במהלך האימון מחזיקים מקלות תופים מפלסטיק ומכים בהם אחד כנגד השני, כנדד הרצפה ותוך כדי ביצוע תרגילי כוח כמו סקווטים, תרגילי ריקוד ועוד תרגילי כוח. זה אימון שבוודאות יכניס אתכם לקצב וגם לכושר - הוא יותר מעייף ממה שנראה ועובד הרבה על שרירי הבטן, הירכיים והישבן. העובדה שצריך לשמור על קצב המוזיקה לא מאפשרת לעבוד לאט או מהר יותר מהקבוצה וכך נשמר קצב אחיד ולעיתים מאתגר מאוד.

אקווה ספינינג
להגיד שספינינג הוא אימון חדש זה בערך כמו להגיד שמדונה היא זמרת חדשה. ומה לגבי ספינינג בתוך המים? בריכות שחייה שמסלול אחד שלהן הוסב לטובת העניין כבר צצו בארה״ב. מה עושים באימון? בעיקרון, מדוושים על אופני כושר - מתחת למים. מהר מאוד הרגליים מתעייפות וקצב הלב ממריא. המוזיקה חזקה ממש כמו בחדרי הספינינג אבל ההתנגדות של המים הופכת את האימון למאתגר וקשה יותר. עוד פלוס לאימון הזה על פני אימון ספינינג רגיל, שגם חלק ניכר מהזרועות מתחת למים ולכן גם הן עובדות קשה יותר.



חתירה
שגעון החתירה התחיל בקטן, במסגרת אימוני קרוספיט או חוג מיוחד בחדר הכושר, אך כבר תפס תאוצה וכיום ישנם מכונים ייעודיים לאימוני חתירה. אפשר לקרוא למכונת החתירה אופני הספינינג החדשים, שכן מדובר באימון העובד על כל הגוף ומשלב סיבולת לב-ריאה עם אימון כוח. היתרון של אימון כזה הוא שמדובר באימון עצים אך גם בעל אימפקט נמוך על השרירים והמפרקים (האימון מתבצע בישיבה). במקומות שנפתחו לטובת התחום, יש מאמני חתירה שמלווים את השיעור ושיעורים שונים הבנויים בצורה שונה - החל משיעורי אינטרוולים ועד שיעורי נפח או כוח. 

שיתוף


תגובות