קפוץ לתוכן

7 מסלולים מומלצים לרוכבי כביש בישראל



גם אם הרכיבה על כבישי ישראל לא תמיד הבטוחה ביותר, ואם תתקלו לפעמים במהמורות ובבורות, עדיין ישנם מסלולים רבים בישראל בהם אפשר לצבור קילומטרז׳ גבוה וליהנות מרכיבת כביש רצופה, ובחלקם אפילו מנוף ואווירה.


 
צפון 
בית אורן
 מסלול עליית הכביש המפורסם של בית אורן עד לפסגת הכרמל. מהמסלולים היפים בארץ (נוף ירוק של הכרמל ונופי המפרץ וחוף הכרמל), הכולל שיפועים משתנים (וגם עלייה הנמשכת לאורך כ-9 ק״מ). יש להיזהר במסלול זה בשל שוליים צרים בחלקו.
 
מרחק: 17.6 ק״מ
רמת קושי: בינונית
טיפוס מצטבר: 613 מ׳
 
 
סובב עמק החולה
 הקפת בית הלל ועמק החולה במסלול יפיפה המתאים גם לרוכבים מתחילים. המסלול מתחיל בצומת הגומא ליד קרית שמונה, חוצים את העמק מזרחה עד ללהבות הבשן, מצפינים לאזור שדה נחמיה, בית הלל, הגושרים/חורשת טל ואז יורדים דרומה דרך כפר סולד וכפר בלום בחזרה לצומת הגומא.
 
אורך המסלול: 36.7 ק״מ
רמת קושי: קלה
טיפוס מצטבר: 114 מ׳
 

 
ג׳וערה
 המסלול ממוקם בסמוך לרמות מנשה ובנימינה - לא רחוק מאוד מתל אביב ולכן נגיש גם לתושבי מרכז הארץ. מתחיל בגבעת עדה, דרך בא״ח גולני, עין השופט, ג׳וערה לכיוון משמר העמק. מסלול בטוח יחסית, כביש צדי שאין בו תנועה רבה. המסלול מתאים גם לרוכבים מתחילים.
 
אורך המסלול: 53 ק״מ
רמת קושי: בינונית
טיפוס מצטבר: 865 ק״מ
  
מרכז/ירושלים
 
המשולש
 מהמסלולים היפים של איזור ירושלים, ומתאים גם למתחילים בשל עליות וירידות מתונות יחסית (מה שנקרא בשפה המקצועית running hills) למעט עלייה אחת רצינית יותר באזור מחלף נשרים. מסלול מעגלי. יציאה מתחנת הדלק לטרון ורכיבה לכיוון מחלף נשרים, שם פונים שמאלה לכביש 44 ועוברים את כרמי יוסף עד לצומת נחשון, חזרה דרך כביש 3 לנקודת ההתחלה.
 
אורך המסלול: 30 ק״מ
רמת קושי: קלה
טיפוס מצטבר: 260 מ׳
 
 גבעת המופעים / ראש ציפור / פארק אריאל שרון
 פארק הירקון הוא מקום לא רע ובטוח לתרגול רכיבת כביש מהירה. שני המסלולים בפארק מעגליים, שטוחים וסטריליים (מדמה קריטריום) עם הפרדה מוחלטת בין רוכבי אופניים לרצים/הולכי רגל. בשעות הבוקר המוקדמות ניתן למצוא שם קבוצות רכיבה רבות המתרגלות טכניקה ומהירות.
גם בפארק אריאל שרון נחנך מסלול קריטריום לאופני כביש שאורכו כ-4 ק״מ.
 
מסלול היקפי ראש ציפור / גבעת המופעים / פארק אריאל שרון : 2.5 ק״מ / 1.6 ק״מ / 4 ק״מ (בהתאמה) להקפה
רמת קושי: קלה
 
 דרום
 
בארי לשדה בוקר
 מקטע רכיבת כביש ארוך, הכולל מעט גבעות נמוכות במגמת עלייה ועליות קצת יותר משמעותיות לקראת סוף המסלול. המסלול הוא המקטע האחרון במסע האופניים הפופולארי ״בשביל השנטי״ ומתחיל בקיבוץ בארי, דרך רעים, צומת גבולות, צאלים, רביבים עד לכביש 40 שם לוקחים ימינה לכיוון שדה בוקר.
 
אורך המסלול: 90 ק״מ
רמת קושי: בינונית
טיפוס מצטבר: 815 מ׳
  
מעלה עקרבים
 כביש הערבה נראה לכם שטוח? לצדו מסתתר מסלול רכיבת כביש מהיפים בישראל, אבל ממש לא שטוח… המסלול מתחיל בעין חצבה עם 12 ק״מ מישוריים אבל אז מגיע כביש 227 המטפס אל מעלה עקרבים…
 
אורך המסלול: 35 ק״מ
רמת קושי: קשה
טיפוס מצטבר: 775 מ׳

שיתוף


תגובות