קפוץ לתוכן

מוכנים למרוץ מכשולים!

 
שכחו את מה שידעתם על מרוצים, והיכונו למרוץ המכשולים המוביל בישראל שמתקיים ב-16 במרץ בגני יהושע בתל-אביב. כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע מוכנים ולעמוד באתגר.
 
אימונים, אימונים, אימונים 
גם אם הייתם אלופי כושר בצבא, זה לא אומר שאתם מוכנים למרוץ מכשולים (וגם השתחררתם כבר מזמן, אז שחררו). מרוץ מכשולים דורש גם סיבולת לב-ריאה וגם כוח פיזי. מומלץ לשלב בתכנית האימונים לקראת המרוץ אימוני כוח (חדר כושר, קרוספיט או אימונים פונקציונליים) לצד אימוני סיבולת (ריצה או פעילות אירובית אינטנסיבית אחרת). אם אין לכם מספיק ידע, הצטרפו למועדון אימונים שיכול לעזור לכם להתכונן לאתגר או התייעצו עם מאמן כושר.


 
הלבישו את כפות הרגליים שלכם 
רצוי להגיע למרוץ מכשולים עם נעל אגרסיבית ולא עדינה מדי שתיקרע, וגם לא כזו שתספוג הרבה מים בתוכה. אם בא לכם להצטייד לקראת המרוץ, חפשו נעליים שמיועדות למרוצים מכשולים או מרוצי שטח קשוחים. ואם החלטתם להגיע עם נעלי ספורט רגילות, ודאו שאלו הנעליים הישנות ששוכבות לכם באוטו ולא החדשות שאתם מתאמנים איתם באופן יומיומי.
חשוב גם להצטייד בגרביים אקריליים, כאלה שלא יספגו הרבה מים, ודווקא לגרוב גרביים ארוכות ולא קצרות, על מנת שכמה שפחות לכלוך ובוץ יגיעו עד לכפות הרגליים.



הלבישו את הגוף 
מרוץ המכשולים מתקיים במרץ, כמעט קיץ במונחים ישראליים. הצטיידו בחולצה קצרה וקלילה, וקחו בחשבון שמדובר בחולצה שתתלכלך במים ובוץ. ברגע שהחולצה תהיה רטובה היא עלולה לגרום לשפשפת, לכן או שתורידו אותה מראש או שתמרחו משחה נגד שפשפות לפני המרוץ.

 
מזון ומים 
חשוב לשמור על נוהל אכילה ושתייה לפני ובמהלך המרוץ, ממש כמו בכל אירוע ריצה אחר. בגלל שתהיו קצת רטובים, קל לפספס התייבשות לכן חשוב לשתות כמות מספקת של מים בבוקר המרוץ, וכמובן בסמוך לזינוק ותוך כדי המסלול. כמו כן אכלו מזון המספק אנרגיה, שכן מרוצי מכשולים דורשים הרבה ״כוח מתפרץ״ ולצורך כך אתם זקוקים לאנרגיה זמינה שיכולה להגיע מבננה, פרוסת לחם עם דבש או ריבה, תמרים וכדומה בשעה שלפני המרוץ.
 
שמרו על קצב מתאים למסלול 
מרוץ מכשולים כשמו כן הוא, מלא במכשולים. כשאתם מתקרבים למכשול אל תאיצו את הקצב כדי לקבל תנופה (אלא אם מדובר במכשול שמצריך תנופה). עצרו לרגע ותכננו כיצד אתם עוברים את המכשול בדרך החכמה ביותר, מבלי להתיש את הגוף, להיפצע או להתעייף יותר מדי. אל תתנו את הכל במכשול הראשון, זכרו שיש עוד כמה בהמשך.


 
אל תפחדו, תיהנו! 
פעלו בזהירות עם המכשולים אבל מצד שני אל תפחדו מהם. גם אם מכשול נראה לכם מפחיד או מסוכן, קחו בחשבון שכל המכשולים נבדקו ואושרו על ידי הגורמים המוסמכים לכך ושאף אחד לא רוצה שתפצעו או תפגעו. אם פועלים על פי ההנחיות, אפשר לצבור הרבה חוויות! לכן אל תפחדו מהמכשולים, גם אם אתם לא מצליחים לעבור מכשול מסוים, נסו לראות מה אחרים עושים ולהעתיק את דרך הפעולה שלהם. נסו ליהנות מהחוויה ולא לחשוש ממנה. 
 
לפרטים ולהרשמה ל-Mud Run Tel Aviv: www.mudrun.co.il

שיתוף


תגובות