קפוץ לתוכן

הטרנדים החדשים בעולם הכושר


אימונים בעצימות נמוכה (LIIT)
 
אין מישהו שלא מכיר את אימוני ה-HIIT שהם שם נרדף ל: ״לשרוף מקסימום קלוריות במינימום זמן״.
אימוני ה-LIIT הם דווקא ההפך מ-HIIT. עדיין מדובר באימונים קצרים יחסית ודי דומים למקור (אפשר למצוא פה תרגילים כמו ברפיז, מטפסי הרים וקפיצות חבל) אבל הרעיון הוא יותר זמני מנוחה בין תרגילים ויותר זמן לבצע אותם. כלומר - HIIT באיזי. מיועד לאנשים שפשוט לא מסתדרים עם העצימות של ה-HIIT אבל אוהבים את הקונספט. הטרנד עדיין לא הגיע לארץ אבל מתחיל לצבור פופולאריות בערים כמו לונדון וניו יורק לכן אפשר לצפות שיעשה עלייה בקרוב.
 
 
אימוני WOD קבוצתיים
 
אחרי שמכוני קרוספיט התחילו לצוץ בכל פינה, החליטו כל מיני מועדוני כושר כלליים יותר שלא מוגדרים כמכוני קרוספיט, להכניס ללו״ז השיעורים גם אימונים פונקציונליים קבוצתיים, עם מונחים ותרגילים מעולם הקרוספיט, אבל לא בדיוק. אימוני ה-WOD הם אימונים יומיים (Workout of the day הוא המונח המלא) שמתחדשים מדי יום. כלומר, אם תבואו לאימון בוקר או לאימון ערב באותו היום - תקבלו את אותו האימון בדיוק, ובדרך כלל הוא יכלול חימום ואז 2 סדרות של תרגילים: הראשונה מסוג EMOM (Every minute on the minute) כלומר, יש מספר תרגילים ומספר חזרות מוגדרות לכל תרגיל ובכל דקה על השעון עוברים לתרגיל הבא, כאשר בזמן הנותר (אם נותר) עד סיום הדקה נחים. וסדרה שניה מסוג  AMRAP (As many rounds as possible) - כלומר, ביצוע של כמה שיותר סטים מהתרגילים הרשומים על הלוח במשך זמן מוגבל שהוחלט מראש (לרוב בין 12-20 דקות). התרגילים משתנים וכוללים אביזרים כמו משקולות קטלבל, חבל קפיצה, קופסה, מתח, טבעות, כדורי כוח ועוד.
 
 
טכנולוגיה לבישה
 
צמידי פעילות, שעונים חכמים ורצועות דופק הם המאמנים החדשים. כמעט כל נתון על האימון אפשר לקבל היום מהטכנולוגיה הזמינה (וככל שמדובר בשעון/אפליקציה מתקדמת יותר כך גם כמות הנתונים עולה). בחלק מהטכנולוגיות (ואפילו באינסטגרם וביוטיוב) תקבלו גם אימוני כושר מובנים, כך שאפשר היום לבצע כמעט הכל מהבית או הפארק, בלי עזרה של קבוצה או מאמן. תוסיפו לכך את העובדה שאימוני טאבטה, מוביליטי ומשקל גוף רק הולכים ותופסים תאוצה - ותגלו שאתם אפילו לא חייבים לרכוש ציוד. כל מה שצריך הוא משמעת עצמית.
 
 
 
רצועות בנג׳י
 
אם תמיד רציתם לקפוץ בנג׳י אבל פחדתם מהגובה והסיכונים הברורים, הנה ההזדמנות שלכם להתנסות ברצועות בנג׳י בלי לעמוד על פסגה של הר או מנוף. טרנד אימוני רצועות הבנג׳י הוא סוג של אבולוציה מרצועות ה-TRX הותיקות והמוכרות. הרצועות מתלבשות על הירך ומושכות אתכם כך שהגוף צף מעל פני הקרקע, האימון עצמו הוא אימון התנגדות נגד כוח המשיכה שמושך אתכם מעלה. ואכן מדובר באימון אינטנסיבי למדי שעובד הן מבחינה אירובית ואנאירובית ומפעיל את כל שרירי הגוף, ובעיקר את שרירי הליבה.
 
 
מסלולי מכשולים
 
תכנית הנינג׳ה כבשה את טבלת הרייטינג וגם את עולם הכושר. לא תתקשו היום למצוא מסלולי מכשולים שידמו את אותו מסלול טלוויזיוני מייגע ומותח. מסלולי המכשולים כוללים טבעות, חבלים, קירות טיפוס, מתקני תלייה ומה לא בעצם. חושבים שאתם נינג׳ות? נראה אתכם.
 
 
אירובי-דאנס
 
אז נכון שריקודים לטיניים וסלסה כבר נמצאים בעולם הכושר זמן רב, אבל זו בהחלט תקופת הפריחה של שיעורי הריקוד ובכל חדר כושר היום אפשר למצוא כמה וכמה שיעורי ריקוד שפורצים את גבולות הזומבה. הרעיון של ״כל אחד/ת יכול/ה לרקוד״ תפס גם אנשים שמעולם לא רקדו והנה הם רוקדים ריקודים מודרניים, ריקודים אפריקאיים, היפ-הופ ועוד מגוון סגנונות על פי כוריאוגרפיות שמשתנות משיעור לשיעור. מדובר בשיעורים ששורפים לא מעט קלוריות וגם מהנים ומשחררים לאוהבי הטרנד.
 
 
 
נשים יוכלו ליהנות מרוב הטרנדים החדשים בעולם הכושר באירוע הכושר הגדול בישראל לנשים - אתנה הולכות רחוק ב-26 באוקטובר בספורטק תל-אביב. לפרטים ולהרשמה: www.athena.org.il

שיתוף


תגובות