קפוץ לתוכן

מנפצות מיתוסים


נפתח בהצהרה אחת שבטוח נכונה: ריצה תשנה את חייך - לטובה.
ריצה מובילה לאריכות ימים, להרגשה טובה יותר, לשיפור מצב הרוח והבריאות. ויפה שעה אחת קודם.
הנה כמה מיתוסים שאולי שמעת לגבי ריצת נשים - ושהגיע הזמן לשכוח מהם!
 
 
״ריצה הורסת את המפרקים״
 
האמת? בדיוק ההפך. ריצה מחזקת את בריאות המפרקים. מחקרים רבים מראים שריצה לא מזיקה למפרקים ולא גורמת לדלקות פרקים. ריצה דווקא מחזקת את העצמות ושומרת מפני אוסטאופורוזיס. כן חשוב לוודא שבמקביל לריצה את מבצעת אימוני כוח, גמישות ויציבות כדי לחזק את השרירים סביב המפרקים וגם שאת שומרת על ימי מנוחה בין הריצות על מנת שלא להוביל לפציעה.
 
״ריצה גורמת לחזה נפול״
 
האמת? כוח הכבידה, הזדקנות, לידות וגנטיקה - הם שגורמים לחזה נפול, ולא ריצה. כל עוד את רצה עם חזיית ספורט טובה כדי לצמצם את תנועת החזה ולהפחית כאב או אי נוחות באיזור זה.
 
״ריצה מזיקה ללב״
 
האמת? הלב שלכן יודה לכן על כך שהתחלתן לרוץ. הלב הוא שריר גדול והוא נועד למאמצים. ככל שהכושר עולה, הלב הופך ליעיל יותר ומזרים דם בצורה יותר אפקטיבית עם כל פעימה. סכנות למחלות לב נובעות מלחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה או סוכרת - את כולם ניתן להפחית באמצעות הריצה. הסיכוי לקבל דום לב במהלך ריצת מרתון הוא אחד ל-259 אלף, ולרוב הדבר יתרחש כאשר קיימת מחלת לב מלכתחילה. בכל מקרה, מומלץ לבצע בדיקה ארגומטרית (ספורט במאמץ) אחת לשנה בהנחה ואת רצה באופן קבוע.
 
״ריצה גורמת לקמטים ועור נפול״
 
האמת? האלסטיות של העור נקבעת בעיקר על ידי גנטיקה. אצל נשים מסוימות העור גמיש יותר וחוזר למצבו ההתחלתי בצורה יעילה יותר מאשר אצל אחרות. להזדקנות ולכוח הכבידה בהחלט יש השפעה על עור נפול, אך עד כמה הדבר קשור ישירות לריצה? קשה למצוא קשר ישיר. מומלץ לרוץ עם כובע וקרם הגנה, גם בחורף (בכל זאת אנחנו בישראל) וכך להגן על עור הפנים מפני נזקי השמש - אלו בהחלט משפיעים על מראה העור.
 
״ריצה גורמת לפצעים וכתמים״
 
האמת? ריצה באוויר הפתוח דווקא מגדילה את זרימת הדם ויוצרת זוהר טבעי לעור, מה גם שריצה מובילה לרוב לשינוי בתזונה ולשתייה מוגברת של מים - מה שרק יכול להטיב עם העור ולמנוע פצעונים וכתמים. אבל, חשוב במקביל לדאוג לניקיון העור. אם לא תשמרי על היגיינה אחרי הריצה, ייתכן והריצה תגרום לפצעים - בדיוק כמו שהזעה בכל ספורט אחר תגרום להם. אפשר למנוע זאת בקלות על ידי ניקוי העור מיד לאחר הריצה במגבונים המיועדים לכך, וכמובן, מקלחת.
 
״ריצה עוצרת את הווסת״
 
האמת? כל אימון אינטנסיבי עלול לשבש את המחזור החודשי, בעיקר אם את סובלת מתת-משקל. דווקא ריצה ידועה בתור פעילות המקלה על התכווצויות לפני ובזמן המחזור ומצמצמת את השפעות הטרום-מחזור (כמו שינויים במצבי הרוח למשל).
 
 
 
אז במקום להקשיב למיתוסים, תתחילי לרוץ!
מחכים לך בלייף ראן, מרוץ הנשים של תל-אביב וסופר-פארם ב-30 באפריל >> www.life-run.co.il
 

שיתוף


תגובות