קפוץ לתוכן

איך לבחור את המרתון הבא?


אנחנו אומנם קצת משוחדים (אין על מרתון תל-אביב!) אבל בכל זאת לרגע ננסה להיות אובייקטיביים ולהציג בפניכם את כל הגורמים שכדאי לשקול כשבוחרים את המרתון הבא. כי מרתון, בניגוד לכל תחרות אחרת, הוא השקעה - גם בזמן האימונים וגם בתחרות עצמה.

עיתוי ואימונים
האם אתם אנשים שאוהבים להתאמן בחום או בקור? ואת התחרות שלכם תעדיפו לעשות במזג אוויר נוח או בגשם שוטף? למרתון בסוף החורף או בתחילת האביב יש הרבה יתרונות כמו מזג אוויר נוח לרוב בזמן התחרות, בלי הפתעות של גשם שוטף או רוחות, והיתרון הגדול ביותר שלו - שהאימונים מתקיימים בחורף. עבור רוב הרצים מדובר בדבר טוב, כי רוב הרצים לא אוהבים לרוץ 32 ק״מ ב-32 מעלות. אבל מצד שני, אימונים בחורף ידרשו מכם לרוץ בגשם, ברוח, בקור - ולא לכולם זה מתאים.
מצד שני, אימונים בקיץ יידרשו התמודדות עם תנאים לא קלים, ריצה בשעות קיצוניות (מוקדם מאוד בבוקר או מאוחר בערב) אבל יביאו אתכם אל תחרות המתקיימת בסתיו בכושר שיא וביתרון גדול של אימונים בתנאי חום ותחרות בתנאי קור.
ההמלצה שלנו: אימונים למרתון הם דבר קשה מספיק. תוסיפו לכך אחוזי לחות וטמפרטורות גבוהות והעליתם את אחוזי הייאוש ונטישת התכנית. ובינינו, כמה כבר יורד גשם בישראל? בחרו במרתון שיאפשר לכם להתאמן בחודשי החורף.
 
בארץ או בחו״ל
שאלת מיליון היורו! בארץ תרוויחו משפחה וחברים שבאים לעודד, תנאים שאתם מכירים, מסלול שאתם יכולים להתאמן בו מראש, הוצאות קטנות וכמובן אוכל והרגלים של הבית. בחו״ל תרוויחו טיול ולפעמים גם תנאי מזג אוויר טובים (תלוי מרתון ותקופה).
יש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן, אבל ההמלצה שלנו ברורה: מרתון ראשון מומלץ לעשות בארץ. אי הודאות גם ככה גדולה בכל הקשור למרתון ראשון ועדיף להתמקד בתחרות ולא להוסיף גורמי לחץ נוספים כמו אוכל שלא מכירים, מיטה שלא רגילים או לוגיסטיקות אחרות. אם כבר רצתם מרתון בארץ, אז אתם יכולים לבחור לגוון עם מרתון אחר בארץ - מעניין יותר, או לנסות לשפר תוצאה במרתון שכבר עשיתם, או לפנות לחוויה של מרתון בחו״ל שכוללת בתוכה לא מעט הוצאות אבל כמובן גם טיול והרבה כיף - במיוחד אחרי שהתחרות מסתיימת.
 
תוצאה או חוויה
לכל אחד יש יעדים כשהוא ניגש לרוץ מרתון וטוב שכך. אבל בבחירת המרתון הבא יש שיקולים נוספים מאשר האם הוא שטוח מספיק או האם יש בו פניות. מרתון צריך להיות מעניין ומלא במעודדים, מוזיקה וצבעים כדי להטעין אתכם באנרגיה כשתהיו כבר די מרוקנים איפשהו אחרי הקילומטר ה-30. 
ההמלצה שלנו: ללכת על מרתון שיאפשר לכם גם וגם. מרתון עם מסלול ועיתוי נוחים כדי לשאוף לתוצאה טובה וגם מרתון חווייתי ומעניין. מרתון לא עושים כל יום, אז אלו שעושים צריכים להיות כיפיים, מהנים, מלאי עידוד ועניין. כאלה שישאירו אתכם מחוייכים גם כשאתם בקילומטר ה-35 ורוצים עמוק בפנים שזה כבר יסתיים.
 
גדול או קטן
הגודל כן קובע! לעומת המרתונים הגדולים בחו״ל, בארץ לא תמצאו מקצה מרתון מלא של 40 אלף משתתפים (מה לעשות, ארצנו הקטנטונת וכל זה) אבל כן תמצאו אירועי מולטי-מרתון בהם יש מקצה מרתון של כמה אלפי רצים ולצדו מקצים נוספים כמו חצי מרתון ו-10 ק״מ. מולטי-מרתון הוא דבר טוב משום שהוא מאפשר ליותר אנשים לרוץ באירוע וגם מוציא יותר מעודדים לרחובות (לכל משתתף יש אמא, חברה או ילדה נרגשות).
ההמלצה שלנו: במרתונים המקומיים כדאי ללכת על הגדול והמרכזי ביותר בו גם תזכו לארגון המדויק ביותר. לגבי מרתון בחו״ל - ש״מרתוני הבוטיק״ בהם משתתפים 7000-8000 רצים לרוב ירגישו לכם קצת דלים לעומת אירועי הספורט הגדולים של הארץ. אם כבר השקעתם ובחרתם במרתון בחו״ל, תבחרו במרתונים הגדולים והמובילים.
 


 











אתם כבר יודעים מה המרתון המוביל בארץ שעונה על כל הקריטריונים - גם תוצאה, גם חוויה, גם הרבה משתתפים, גם אימונים בתנאים טובים וגם מסלול בעיר שאין לה תחרות. את המרתון הבא בוחרים עכשיו.
ההרשמה המוקדמת והמוזלת למרתון תל-אביב 2023 בעיצומה >> www.tlvmarathon.co.il
 

שיתוף


תגובות